Søkeresultater for Boreal Bane AS

  1. /
  2. Boreal Bane AS

Viser 1-8 av 8 resultater

  1. Boreal Bane AS

    Justering og pakking av ballastspor på Gråkallbanen

    Oppdragsgivers beskrivelse av leveransen følger av bilag 2 til kontrakt. Følgende ønskes levert: - Transport og rigging/nedrigging av maskinelt utstyr til og fra Gråkallbanen, Trondheim - Innmåling og justering av spor ca 8 km - Pakking av pukk i ballastspor ca 8 km Leverandøren må foreta en vurdering av antall skift som er nødvendig og tilby dette antallet skift med en skiftpris. Antall skift vil kunne minskes eller økes avhengig av kostnader og tidsbruk for å tilpasses kostnadsramme eller trafikkavvikling. Leverandøren må selv sørge for de nødvendige godkjenninger for eget personell, maskiner og utstyr som skal benyttes i oppdraget. Søknad om godkjenning av maskiner på trikkesporet må sendes fram til Statens Jernbanetilsyn (JBT) via oppdragsgiver. Behandlingstid er normalt minimum 4 uker. Anskaffelse og utkjøring av pukk vil bli foretatt av oppdragsgiver.

    NorgeResultat27. aug. 2020
  2. Boreal Bane AS

    Justering og pakking av ballastspor på Gråkallbanen

    Oppdragsgivers beskrivelse av leveransen følger av bilag 2 til kontrakt. Følgende ønskes levert: - Transport og rigging/nedrigging av maskinelt utstyr til og fra Gråkallbanen, Trondheim - Innmåling og justering av spor ca 8 km - Pakking av pukk i ballastspor ca 8 km Leverandøren må foreta en vurdering av antall skift som er nødvendig og tilby dette antallet skift med en skiftpris. Antall skift vil kunne minskes eller økes avhengig av kostnader og tidsbruk for å tilpasses kostnadsramme eller trafikkavvikling. Leverandøren må selv sørge for de nødvendige godkjenninger for eget personell, maskiner og utstyr som skal benyttes i oppdraget. Søknad om godkjenning av maskiner på trikkesporet må sendes fram til Statens Jernbanetilsyn (JBT) via oppdragsgiver. Behandlingstid er normalt minimum 4 uker. Anskaffelse og utkjøring av pukk vil bli foretatt av oppdragsgiver.

    NorgeKonkurranse20. nov. 2019
    27. des. 2019(Utgått)
  3. Boreal Bane AS

    Arbeidsmaskin for kjøreledningsarbeid

    Oppdragsgiver er Boreal Bane AS, som er operatør for Gråkallbanen i Trondheim. Gråkallbanen er en smalsporet trikkebane som med 6 rutegående trikker og et mindre antall veterantrikker transporterer ca 1 mill passasjerer ut og inn av Trondheim sentrum årlig. Boreal Bane AS vedlikeholder og drifter det rullende materiellet og trikkebanens infrastruktur. Boreal Bane AS er en del av kollektivkonsernet Boreal, som transporterer passasjerer med buss, ferjer, hurtigbåter og trikk over hele Norge. Anskaffelsen gjelder arbeidsmaskin for kjøreledningsarbeid på Gråkallbanen sin infrastruktur. For nærmere beskrivelse av krav til arbeidsmaskinen se vedlegg om Generelle krav til arbeidsmaskinen_leveransen.

    NorgeResultat8. aug. 2019
  4. Boreal Bane AS

    Arbeidsmaskin for kjøreledningsarbeid

    Oppdragsgiver er Boreal Bane AS, som er operatør for Gråkallbanen i Trondheim. Gråkallbanen er en smalsporet trikkebane som med 6 rutegående trikker og et mindre antall veterantrikker transporterer ca 1 mill passasjerer ut og inn av Trondheim sentrum årlig. Boreal Bane AS vedlikeholder og drifter det rullende materiellet og trikkebanens infrastruktur. Boreal Bane AS er en del av kollektivkonsernet Boreal, som transporterer passasjerer med buss, ferjer, hurtigbåter og trikk over hele Norge. Anskaffelsen gjelder arbeidsmaskin for kjøreledningsarbeid på Gråkallbanen sin infrastruktur. For nærmere beskrivelse av krav til arbeidsmaskinen se vedlegg om Generelle krav til arbeidsmaskinen_leveransen.

    NorgeKonkurranse10. des. 2018
    9. des. 2018(Utgått)
  5. Boreal Bane AS

    Fornyelse av vendetrekant Ila

    Boreal Bane AS er et kollektivselskap med ca. 60 ansatte, og er operatør på bane. Selskapet driver bl.a. Gråkallbanen i Trondheim som er verdens nordligste sporveislinje. Banen strekker seg fra sentrum 10 m.o.h. og til Lian 240 m.o.h. Største stigning er 40 promille. Vendetrekant Ila med tilhørende skinner, sporveksler og sporkryss i kurve, Ilevollen nordvestre hjørne av Ilaparken, skal sommeren 2018 fornyes. Fornyelsen gjelder både gatelegeme, kantlinjer, underbygning, skinner og annen overbygning. Strekningen er ca 65 meter lang, har dobbeltspor og vendetrekant, så total sporlengde som skal skiftes er ca 175 m. Anleggsområdet med tiltak er merket på medfølgende kart, se vedlegg 11, 16, 17 og 18. For å muliggjøre omlegging av trikketrafikken forbi anleggsarbeidene skal det også anskaffes og monteres klatreveksler. Anleggsperioden vil starte 25. juni og skal være ferdigstilt senest innen 12. august.

    NorgeResultat5. apr. 2018
  6. Boreal Bane AS

    Fornyelse av vendetrekant Ila

    Boreal Bane AS er et kollektivselskap med ca. 60 ansatte, og er operatør på bane. Selskapet driver bl.a. Gråkallbanen i Trondheim som er verdens nordligste sporveislinje. Banen strekker seg fra sentrum 10 m.o.h. og til Lian 240 m.o.h. Største stigning er 40 promille. Vendetrekant Ila med tilhørende skinner, sporveksler og sporkryss i kurve, Ilevollen nordvestre hjørne av Ilaparken, skal sommeren 2018 fornyes. Fornyelsen gjelder både gatelegeme, kantlinjer, underbygning, skinner og annen overbygning. Strekningen er ca 65 meter lang, har dobbeltspor og vendetrekant, så total sporlengde som skal skiftes er ca 175 m. Anleggsområdet med tiltak er merket på medfølgende kart, se vedlegg 11, 16, 17 og 18. For å muliggjøre omlegging av trikketrafikken forbi anleggsarbeidene skal det også anskaffes og monteres klatreveksler. Anleggsperioden vil starte 25. juni og skal være ferdigstilt senest innen 12. august.

    NorgeKonkurranse20. okt. 2017
    29. nov. 2017(Utgått)
  7. Boreal Bane AS

    Nye sporveksler på Gråkallbanen 2017

    Gråkallbanen er en 8,8 km. lang forstadsbane i Trondheim. Banenes sporvidde er 1000 mm. 7,2 km. av banen går på egen trasé med vignolskinner festet på sviller av tre eller betong, liggende i ballastpukk. Hoveddelen av ballastsporet er enkeltspor, med ett kryssingsspor på 750 meter og tre kryssingsstasjoner med vikespor. På strekningen er det 11 sporveksler, og 3 av disse skal skiftes ut. Utskifting av 3 stk sporveksler og 1 stk sporkryss på på Gråkallbanen på følgende stasjonsområder: - Munkvoll, 1 stk sporveksel og 1 sporkryss med tilhørende skinner - Ugla, 1 stk sporveksel - Bygrensen, 1 stk sporveksel

    NorgeResultat3. aug. 2017
  8. Boreal Bane AS

    Nye sporveksler på Gråkallbanen 2017

    Gråkallbanen er en 8,8 km. lang forstadsbane i Trondheim. Banenes sporvidde er 1000 mm. 7,2 km. av banen går på egen trasé med vignolskinner festet på sviller av tre eller betong, liggende i ballastpukk. Hoveddelen av ballastsporet er enkeltspor, med ett kryssingsspor på 750 meter og tre kryssingsstasjoner med vikespor. På strekningen er det 11 sporveksler, og 3 av disse skal skiftes ut. Utskifting av 3 stk sporveksler og 1 stk sporkryss på på Gråkallbanen på følgende stasjonsområder: - Munkvoll, 1 stk sporveksel og 1 sporkryss med tilhørende skinner - Ugla, 1 stk sporveksel - Bygrensen, 1 stk sporveksel

    NorgeKonkurranse3. mars 2017
    4. apr. 2017(Utgått)