Larvik Havn Kf
Anskaffelse av vedlikeholdstjeneste av STS-kran
Larvik Havn Kf har til hensikt å inngå avtale med TES Industrial System for vedlikeholdstjenester til å levere elektro og bytte av PLS samt frekvensomformere på STS-kran.
Viser 1-7 av 7 resultater
Larvik Havn Kf har til hensikt å inngå avtale med TES Industrial System for vedlikeholdstjenester til å levere elektro og bytte av PLS samt frekvensomformere på STS-kran.
Larvik Havn KF har behov for et helhetlig havneverktøy som støtter opp om havnens oppgaver og ansvar som offentlig havnemyndighet. Larvik Havn KF har intensjon om å inngå tjenesteavtale med Grieg Connect AS om leveranse av havnesystem med tredjepartsintegrasjoner og mobile løsninger. Intensjonen er å inngå avtale fra om lag 5. juni 2022, med varighet inntil 10 år. Eventuelle innsigelser må sendes via Mercell portalen innen 01. juni 2022.
Oppdragsgiver innbyr til konkurranse om drift av Larvik Havns containerterminal. Operatøren vil få ansvar for å drive terminalvirksomheten for egen regning og risiko. Tilbyder skal gi pristilbud på hvilket trafikkvederlag som skal betales til Larvik Havn KF. For nærmere informasjon om oppdraget vises det til konkurransegrunnlag
Oppdragsgiver innbyr til konkurranse om drift av Larvik Havns containerterminal. Operatøren vil få ansvar for å drive terminalvirksomheten for egen regning og risiko. Tilbyder skal gi pristilbud på hvilket trafikkvederlag som skal betales til Larvik Havn KF. For nærmere informasjon om oppdraget vises det til konkurransegrunnlag
LHKF har et ønske om å oppgradere jernbanesporet på Sikatomta for å legge til rette for en godsterminal i tilknytning til havnen. LHKF har et strategisk og miljømessig ønske om å være et intermodalt logistikk knutepunkt, hvor fremføring av gods på bane er et viktig element. Målet er å etablere en terminal med en lastegate på 13 daa og to parallelle spor med en sporlengde på henholdsvis 430 meter og 460 meter. I samme område skal det avsettes et område til kortidslagring av gods. Terminalen etableres oppå eksisterende masser på stedet. Eksisterende jernbanespor og signalanlegg skal fornyes fra Vestfoldbanen og frem til sydenden av Sikatomta. I tillegg skal det bygges KL-anlegg fra hovedspor og 120 m mot terminalen. Prosjektet etableres som en totalentreprise og reguleres av NS 8407:2011 Planlagt oppstart av prosjektet er medio august 2017
Larvik Havn KF forbereder utlysning av konkurranse om drift av containerterminalen på Revet, gjeldende fra 1. januar 2019. For å sikre en så god og grundig prosess som mulig, har vi valgt å sende konkurransegrunnlaget på høring. Interesserte leverandører gis med det mulighet til å stille avklarende spørsmål til konkurransegrunnlaget. Dersom ønskelig tar vi gjerne møter med interesserte i høringsperioden – og ber i så fall om å bli kontaktet.
LHKF har et ønske om å oppgradere jernbanesporet på Sikatomta for å legge til rette for en godsterminal i tilknytning til havnen. LHKF har et strategisk og miljømessig ønske om å være et intermodalt logistikk knutepunkt, hvor fremføring av gods på bane er et viktig element. Målet er å etablere en terminal med en lastegate på 13 daa og to parallelle spor med en sporlengde på henholdsvis 430 meter og 460 meter. I samme område skal det avsettes et område til kortidslagring av gods. Terminalen etableres oppå eksisterende masser på stedet. Eksisterende jernbanespor og signalanlegg skal fornyes fra Vestfoldbanen og frem til sydenden av Sikatomta. I tillegg skal det bygges KL-anlegg fra hovedspor og 120 m mot terminalen. Prosjektet etableres som en totalentreprise og reguleres av NS 8407:2011 Planlagt oppstart av prosjektet er medio august 2017
Viser 1-7 av 7 treff