Bane Nor Sf
Bru UG vei ved Rise stasjon, Arendalsbanen
Bane Nor Sf trenger bytte av jernbanebru ved Rise stasjon på Arendalsbanen i Agder.
Viser 1-25 av 28 resultater
Bane Nor Sf trenger bytte av jernbanebru ved Rise stasjon på Arendalsbanen i Agder.
Bane Nor Sf trenger en totalentreprenør for detaljprosjektering og bygging av et funksjonelt dobbeltspor mellom Marienborg og Lademoen i Trøndelag, med en maksimal totalverdi på 580 millioner kroner. Kontrakten består av tre delprosjekter på fem ulike lokasjoner: Marienborg, Skansen, Trondheim S, Lademoen og Søndre tilsving, og er en del av kapasitetsøkende tiltak for Trønderbanen (KTT) med mål om å øke togtrafikken til to tog i timen. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.
Bane Nor SF trenger overflatebehandling av bruene Launes 1 og 3 på Sørlandsbanen mellom Egersund og Stavanger. Arbeidet innebærer rensing med vakuumblåsing som en del av bygge- og anleggsarbeider i forbindelse med jernbruer. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.
Bane Nor SF trenger bygge- og anleggsarbeid for brufornyelse ved Leknes og Steinøyri på Bergensbanen. Detaljer om prosjektets omfang, spesifikke teknologier og kompetanser som kreves, samt tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav, finner du i konkurransegrunnlaget.
Bane Nor SF trenger utbytting av stålbjelkebruer på Ruskåsen bru på Rørosbanen og Gudå bru på Meråkerbanen i 2025. Dette innebærer bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med jernbanebruer. For nærmere beskrivelse av prosjektet, se kapittel A og D i konkurransegrunnlaget. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav oppgitt i kunngjøringen.
Bane Nor SF trenger utbytting av stålbjelkebruer og fjerning av fastpunkter på Dovrebanen, inkludert bruer på Suttestad, Gårdsvei Fåberg, og Skurva (opsjon). Prosjektet er en bygge- og anleggsarbeidkontrakt for jernbanebruer. Tildelingskriteriene er vektet med 40 % for pris, 30 % for kvalitet, og 30 % for miljø.
Bane Nor Sf har inngått avtale med Gjermundshaug Anlegg AS for utførelsesentreprise til å levere utskifting av eksisterende underbygning i dagens Dovrebane samt ombygging av Stange stasjon, kommunale veier og fylkesveier, bygging av gang- og sykkelvei og omorganisering av knutepunkter i Innlandet til en verdi av 1 150 000 000 NOK.
Bane Nor Sf har inngått avtale med Bmo Entreprenør AS for kompetanse til å levere utskifting av Ljosangrovi bru på Bergensbanen mellom Myrdal og Mjølfjell. Anbudets vekting var 40% for totalpris, 30% for kvalitet og 30% for klima og miljø.
Entreprise 7013 Gangbro til Brakerøya stasjon gjelder etablering av ny gangbro fra Brakerøya stasjon til Drammen Helsepark. Klikk her https://permalink.mercell.com/200090399.aspx
Som beskrevet i konkurransegrunnlaget omfatter Kontrakten bygging av ny underbygning for dobbeltsporet jernbane fra Espa ca. km 96,9 til Furnesbakken ca. km 99,5, herunder bygging av Tangenvika jernbanebru, tilstøtende arbeider ved område Espa samt underbygning på område Furnesbakken. Arbeidene planlegges å starte opp i 2021 og ferdigstilles i 2026.
KS-1 Hestnestunnelen. Totalentreprise som omfatter underbygningsarbeider fra Kleverud til Espa og bygging av Hestnestunnelen. Arbeidet er delt inn i tre områder som videre beskrevet i Vedlegg A: Dagsone Kleverud (1,0 km) Hestnestunnelen (3,1 km) Dagsone ved Espa (0,2 km) og Labbelva jernbanebru (ca 10 m) Planlagt oppstart arbeider Q4 2021. Planlagt ferdigstillelse arbeider Q1 2026.
Kontrakten omfatter bygging av ny underbygning for dobbeltsporet jernbane fra Espa ca. km 96,9 til Furnesbakken ca. km 99,5, Tangenvika jernbanebru og tilstøtende arbeider ved område Espa samt underbygning på område Furnesbakken. Arbeidene planlegges å starte opp i 2021 og ferdigstilles i 2025. Anlegget skal etter planen være i operativ drift innen utløpet av 2026.
Dagens bru over jernbanen i Vestby Sentrum skal rives for å gjøre plass til en sikkerhetstunnel på 96 meter. Sikkerhetstunnelen blir etablert som et sikkerhets-/barriere-tiltak i forbindelse med bygging av ny bru over jernbanen (blir utført i en annen entreprise) Kontaktledningsanlegget skal rives og reetableres (lyst ut som en egen konkurranse). Kontrakten vil bli tiltransportert denne kontrakten.
Dagens bru over jernbanen i Vestby Sentrum skal rives for å gjøre plass til en sikkerhetstunnel på 96 meter. Sikkerhetstunnelen blir etablert som et sikkerhets-/barriere-tiltak i forbindelse med bygging av ny bru over jernbanen (blir utført i en annen entreprise) Kontaktledningsanlegget skal rives og reetableres (lyst ut som en egen konkurranse). Kontrakten vil bli tiltransportert denne kontrakten.
Kontrakten omfatter bygging av ny underbygning for dobbeltsporet jernbane fra Espa ca. km 96,9 til Furnesbakken ca. km 99,5, Tangenvika jernbanebru og tilstøtende arbeider ved område Espa samt underbygning på område Furnesbakken. Arbeidene planlegges å starte opp i 2021 og ferdigstilles i 2025. Anlegget skal etter planen være i operativ drift innen utløpet av 2026.
Hol kommune inviterer til deltagelse i konkurranse om bygging av ny gangbro over jernbanen på Geilo stasjon og Hegnavegen. Konkurransen gjennomføres som en åpen tilbudskonkurranse og prosjektet gjennomføres som en hovedentreprise basert på NS 8406. Beskrivelse av oppdragsgivers behov Hol kommune inviterer til deltagelse i konkurranse om bygging av ny gangbro over jernbanen på Geilo stasjon. Konkurransen gjennomføres som en åpen tilbudskonkurranse og prosjektet gjennomføres som en hovedentreprise basert på NS 8406. Tilbyder skal gi tilbud basert på dette konkurransegrunnlaget med vedlegg. For nærmere beskrivelse av prosjektet vises det til videre konkurransegrunnlag. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger i vedlegg.
Entreprisen er en flerfaglig utførelsesentreprise på strekningen fra Eidsvoll nord til Langset på Dovrebanen. Entreprisen omfatter fagene: • Brukonstruksjoner • Underbygning • Spor • Kontaktledning • Elkraft • Tele • Banestrømforsyning • Undervannsarbeider. Det er en egen entreprise for signal for strekningen. I tillegg vil deler av teleanlegget leveres av Bane NORs rammeavtaleleverandører. Total lengde på strekningen hvor det skal bygges nytt dobbeltspor er ca 4,5 km. For nærmere beskrivelse av leveransen vises det til vedlegg A3 Orientering om prosjektet og D1 Oppdragsbeskrivelse/mengdefortegnelse.
Entreprisen er en flerfaglig utførelsesentreprise på strekningen fra Eidsvoll nord til Langset på Dovrebanen. Entreprisen omfatter fagene: • Brukonstruksjoner • Underbygning • Spor • Kontaktledning • Elkraft • Tele • Banestrømforsyning • Undervannsarbeider. Det er en egen entreprise for signal for strekningen. I tillegg vil deler av teleanlegget leveres av Bane NORs rammeavtaleleverandører. Total lengde på strekningen hvor det skal bygges nytt dobbeltspor er ca 4,5 km. For nærmere beskrivelse av leveransen vises det til vedlegg A3 Orientering om prosjektet og D1 Oppdragsbeskrivelse/mengdefortegnelse.
Entreprisen er en flerfaglig utførelsesentreprise på strekningen fra Eidsvoll nord til Langset på Dovrebanen. Entreprisen omfatter fagene: • Brukonstruksjoner • Underbygning • Spor • Kontaktledning • Elkraft • Tele • Banestrømforsyning • Undervannsarbeider Det er en egen entreprise for signal for strekningen. I tillegg vil deler av teleanlegget leveres av Bane NORs rammeavtaleleverandører. Total lengde på strekningen hvor det skal bygges nytt dobbeltspor er ca 4,5 km. Generell orientering om leveransen Bane NOR SF inviterer til deltakelse i kvalifisering til konkurranse om levering av Leveransen omfatter For nærmere beskrivelse av leveransen vises det til vedlegg A3 Orientering om prosjektet og D1 mengdebeskrivelse.
Entreprisen er en flerfaglig utførelsesentreprise på strekningen fra Eidsvoll nord til Langset på Dovrebanen. Entreprisen omfatter fagene: • Brukonstruksjoner • Underbygning • Spor • Kontaktledning • Elkraft • Tele • Banestrømforsyning • Undervannsarbeider Det er en egen entreprise for signal for strekningen. I tillegg vil deler av teleanlegget leveres av Bane NORs rammeavtaleleverandører. Total lengde på strekningen hvor det skal bygges nytt dobbeltspor er ca 4,5 km. Generell orientering om leveransen Bane NOR SF inviterer til deltakelse i kvalifisering til konkurranse om levering av Leveransen omfatter For nærmere beskrivelse av leveransen vises det til vedlegg A3 Orientering om prosjektet og D1 mengdebeskrivelse.
Railway tender conference 2018 19.04.2018, Olso Norway The conference aims at main focus will be main contractors and main suppliers within railway, civil works and infrestructure. For registration to the Conference, pleease follow the instructions and submit the attatched form you will find at: http://www.banenor.no/conference18
Fornyelse av bruer på Rørosbanen som er prioritert i gjeldende vedlikeholdsplan. Denne entreprisen omfatter utskifting av korte stålbjelkebruer ved innlegging av plate-/traubruer av betong med gjennomgående ballast, innlegging av rør og normalspor ved kryssende bekk/elv samt heving av eksisterende stålbjelkebru. Prosjektet omfatter følgende 5 bruer:
Rehabiliteringsarbeider på ca. 70 bruer fordelt på fire delstrekninger på Nordlandsbanen.
Bane NOR SF inviterer til deltakelse i konkurranse om levering av bruarbeider på Nordlandsbanen i 2018. Prosjektet gjelder gjennomføring av rehabiliteringsarbeider ved tre bruer på Nordlandsbanen. Arbeidene omfatter blant annet mekanisk reparasjon av betongskader, utstøping av nye kantdragere, montering av gangbanekonsoller med rekkverk og gitterrister, forlengelse av vingemurer (ved to av bruene) og rydding av vegetasjon under og rundt bruene.
Jernbanebrua i Løten sentrum skal skiftes ut slik at fylkesvegen får 4,9 m fri høyde, 2 kjørefelter og g/s-bane. Ny bru bygges med betongbrukar og ståloverbygning. Overbygningen bygges som lavbyggende trau med tykk bunnplate, kassebærere og påhengte gangbaner. Bunnplaten skal være av stålsort S355 G10+N-Z35 med dimensjonene t*b*l = 80mm*4,2m*15,3m. Prosjektet ligger innenfor Løten stasjon som har sikringsanlegget NSB-87. Rørosbanen har delvis DATC. Signalanleggene må bygges om. Skinneprofilen skal oppgraderes til 49 kg. Inntilliggende infrastruktur, veganlegg og eiendommer må bygges om. Sideterrenget til inntilliggende veg må støttes opp av plasstøpte betongmurer. Kommunalt VA- og og felles OV-anlegg skal fornyes. Kabler må legges om. Rundkjøring skal bygges. Overskuddsmasser skal deponeres på skytebanen. Omgivelsene skal støyskjermes med langsgående vegger. Berørte eiendommer skal istandsettes. Det er avsatt sporbruddsperiode på 96 timer den 9.-13.8.2018 i R18 for bruutskiftningen
Viser 1-25 av 28 treff