Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    48100000 Bransjespesifikk programvare

Viser 1-25 av 1209 resultater

  1. Den Norske Kirke

    RFI - Nasjonale digitale fellesløsninger for aktiviteter og medlemsoppfølging

    Den Norske Kirke planlegger anskaffelsen av nasjonale digitale fellesløsninger for aktiviteter og medlemsoppfølging, som skal støtte kjernevirksomheten ved å håndtere kontaktinformasjon, kommunikasjon, styring av ressurser, samt planlegging og gjennomføring av kirkelige handlinger og arrangementer. Leverandører inviteres til å gi innspill for å gi et helhetlig bilde av løsningsmuligheter ved fremtidige anskaffelser.

    Planlegging27. aug. 2025
    27. des. 2025(120 dager)
  2. Troms Fylkeskommune

    Gjennomgang og forbedring av behandlingsoversikt (behandlingsprotokoll) for Troms fylkeskommune - RFI

    Troms Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av konsulenttjenester for å gjennomgå og forbedre oversikten over behandlinger av personopplysninger i fylkeskommunen, med formål om å etablere en felles funksjonsbasert oversikt i den digitale løsningen "Samsvar". Leverandører oppfordres til å gi tilbakemelding på hvilke konsulenter som kan bistå i dette arbeidet, samt estimert tidsforbruk.

    Planlegging25. aug. 2025
    1. okt. 2025(33 dager)
  3. Voss Herad

    Anskaffing av medisindispenserar og utstyr til digital heimeoppfølging

    Voss Herad trenger elektroniske medisindispensere og utstyr til digital hjemmeoppfølging (DHO) med tilhørende programvare for en periode på 1 år. Anskaffelsen omfatter kjøp av 30 elektroniske medisindispensere og digital hjemmeoppfølging for fem pasienter, med mulighet for å øke antallet. Løsningen skal være ferdig testet og klar til bruk, og formålet er å forbedre pasientsikkerheten ved å se data fra digital hjemmeoppfølging og medisineringsstøtte i sammenheng.

    Konkurranse22. aug. 2025
    22. sep. 2025(24 dager)
  4. Politiets Fellestjenester

    Procurement of API- and PNR Gateway Service

    Politiets Fellestjenester trenger en tjenesteleverandør for en API- og PNR Gateway-tjeneste over 8 år, med en maksimal totalverdi på 65 millioner kroner. Tjenesten innebærer mottak av Advance Passenger Information (API) og Passenger Name Record (PNR) data på vegne av norske myndigheter, og sikker tilgjengeliggjøring av disse dataene for Politiets IT-enhet, i henhold til grenseloven §§ 16 og 16a. Leverandøren må ha relevant erfaring fra sammenlignbare leveranser, spesifikt SaaS-løsninger for levering av API- og PNR-data, samt tilleggstjenester som tilkobling/frakobling av flyselskaper, brukerstøtte, sanntids flytrafikkinformasjon og overvåking av datakvalitet. Erfaringen skal dokumenteres med beskrivelser av minimum én og opptil tre av leverandørens mest relevante oppdrag utført de siste tre årene, inkludert økonomisk verdi, tidsramme og mottakers kontaktinformasjon.

    Konkurranse21. aug. 2025
    22. sep. 2025(24 dager)
    65 000 000 kr
  5. Registerenheten I Brønnøysund

    Anskaffelse - Krisestøtteverktøy

    Registerenheten I Brønnøysund har inngått en avtale med F24 Nordics AS om å levere et krisehåndteringsverktøy som en privat skytjeneste. Tjenesten skal leveres i Nordland, med en minstetid på tre år og mulighet for årlige forlengelser, til en estimert totalverdi på 4 millioner kroner ekskl. mva. over fire år. Formålet er å sikre Brønnøysundregistrene tilgang til et sikkert, brukervennlig og effektivt system for beredskap og krisehåndtering.

    Resultat19. aug. 2025
  6. Innlandet Fylkeskommune

    RFI - System for lesing av fartsskrivere

    Innlandet Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et felles system for lesing, lagring, analyse og oppfølging av data fra fartsskrivere og sjåførkort, for å sikre at fylkeskommunen følger påleggene i Forskrift om kjøre- og hviletid og fartsskriver for vegtransport i EØS. Formålet er å anskaffe programvarerelaterte tjenester for å håndtere data fra rundt 60 minibusser og 10 tyngre kjøretøy med fartsskriver. Leverandører kan gi tilbakemelding ved å svare på RFI-en.

    Planlegging18. aug. 2025
    18. des. 2025(111 dager)
    1 300 000 kr
  7. Statens Vegvesen

    Anskaffelse av digitalt verktøy for kartlegging av tunnel og tolkning av MWD-data

    Statens Vegvesen har til hensikt å inngå en avtale med Bever Control AS om levering av et digitalt verktøy for geologisk kartlegging av tunnel og tolkning av MWD-data. Verktøyet skal benyttes i prosjektet E18 Vestkorridoren og Gjønnes tunnelen, og skal tilrettelegge for tegning av svakhetssoner, vannforekomster og bergartssoner, flytting og editering av objekter, beregning og registrering av Q-verdi, samt import av MWD-tolkede data og geometrimodell. Avtalen har en varighet på 3 år og en verdi på 1,8 millioner kroner.

    Resultat18. aug. 2025
  8. Nordland Fylkeskommune

    Rammeavtale digitale læremidler

    Nordland Fylkeskommune trenger en felles plattform for innkjøp av digitale læremidler og andre lisensbaserte læringsressurser til bruk i opplæringen i den videregående skolen, gjennom en rammeavtale over 2 år med opsjon på forlengelse i 1+1 år, med en estimert verdi på 12,4 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 20 millioner kroner over 4 år. Formålet er å få tilgang til oppdaterte læremidler i tråd med fagfornyelsen, ivareta lærernes pedagogiske frihet, samt sikre enkle rutiner for valg, bestilling, lisensstyring og betaling, forutsigbare kostnader, konkurransedyktige priser, og ivaretakelse av informasjonssikkerhet og personvern.

    Konkurranse6. aug. 2025
    13. aug. 2025(Utgått)
  9. Skatteetaten

    20240071 Rammeavtaler for trafikkmåling og feilsøking

    Skatteetaten har avlyst konkurransen for rammeavtaler om trafikkmåling og feilsøking, som var delt inn i to delområder: Netscout og Keysight. Avtalen skulle dekke levering av spesifikke varer, programvarevedlikehold og konsulentytelser i Oslo over en periode på 2 år, med en maksimal totalverdi på 19 millioner kroner. Konkurransen ble avlyst fordi alle tilbudene ble trukket tilbake eller funnet inadmissible, og det ble mottatt to tilbud.

    Resultat5. aug. 202519 000 000 kr
  10. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Forsystem kommunale eiendomsavgifter, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en avtale med Norkart AS for levering av et forsystem for kommunale gebyrer, eiendomsskatt og eiendomsgebyr. Systemet skal håndtere fakturagrunnlag for kommunale tjenester som vann- og avløpsgebyr, renovasjonsgebyr, slamgebyr, eiendomsskatt, feietilsynsgebyr, og flere. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 25 millioner kroner. Det var krav om dokumentasjon av hvordan løsningen oppfyller funksjonelle og kvalitative krav, samt en detaljert implementeringsplan for migrering fra eksisterende systemer. Konkurransen mottok to tilbud.

    Resultat4. aug. 202525 000 000 kr
  11. Novari Iks

    Intensjonskunngjøring om direkte anskaffelse av oppfølgingsverktøy av entreprenørene - Gemini Terreng

    Novari IKS har til hensikt å inngå en rammeavtale med Volue Technology AS for levering av programvare til oppfølging og oppdatering av kartgrunnlag i NVDB (Nasjonal vegdatabank) og SFKB (Sentral felles kartdatabase) for fylkeskommunene. Programvaren, Gemini Terreng, er en de facto standard blant entreprenører i det norske markedet og benyttes til å levere modeller av ferdigbygde tiltak, som er avgjørende for oppdatering av nasjonale kartdatabaser. Fylkeskommunene anser Volue Technology AS som den eneste leverandøren som kan tilby en helhetlig løsning med produkt, funksjonalitet og kompetanse fullt ut tilpasset denne typen oppfølging.

    Resultat23. juli 2025
  12. Ikt Nordhordland Kommunalt Oppgåvefellesskap

    FDV system - Løysing for forvaltning, drift og vedlikehold av eiendom

    Ikt Nordhordland Kommunalt Oppgåvefellesskap har inngått en avtale med Fdvhuset AS for levering av et nytt FDV-system for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunale bygg i kommunene Alver, Aurland, Austrheim, Austevoll, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger, Sveio, Tysnes og Vaksdal. Systemet skal integreres med eksisterende og fremtidige løsninger, og støtte nasjonale fellesfunksjoner og komponenter. Avtalen har en varighet på 8 år og en total verdi på 9 800 000 kroner. Det var krav om brukervennlighet, oppgaveforståelse, og integrasjon med andre systemer, og fem leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat11. juli 2025
  13. Sunnfjord Miljøverk Iks

    Fagsystem for kommunalteknisk tjeneste - administrering av husholdningsrenovasjon og slam

    Sunnfjord Miljøverk IKS har til hensikt å inngå en avtale med Norkart AS for anskaffelse av et fagsystem for administrering av husholdningsrenovasjon og slam, som skal erstatte dagens løsning ISY ProAktiv fra Norconsult. Systemet vil håndtere abonnement- og dunkregister, inkludere feltverktøy for renovatører, integrasjon med Norva24, og en "min side" løsning for abonnenter. Avtalen har en verdi på 2 775 000 kroner over en 3-årsperiode, med mulighet for forlengelse med 1 år av gangen, og dekker levering av tjenester over internett, inkludert installasjon, konfigurering, og konvertering fra ProAktiv til Komtek. Leveransen skjer i Vestland, og det er krav om integrasjon med Visma Global og Visma Business Next, samt overføring av historiske data fra ProAktiv.

    Resultat11. juli 2025
  14. Bærum Kommune

    Leie og drift av vannmålere, utstyr og skyløsning til VA – trinn 1 kvalifiseringsfase

    Bærum kommune trenger leie, installasjon og drift av vannmålere og skytjenester til VA, med en maksimal totalverdi på 52 millioner kroner. Anskaffelsen vil bli gjennomført som en konkurranse med forhandling, og innledes med en kvalifiseringsfase hvor kun kvalifiserte tilbydere vil bli invitert til å levere tilbud i konkurransens trinn 2. Detaljer om kravspesifikasjonen finnes i SSA-L Bilag 1. Kvalifikasjonskrav inkluderer registrering i handelsregister eller foretaksregister, dokumentert med firmaattest for norske selskaper eller tilsvarende dokumentasjon for utenlandske selskaper.

    Konkurranse9. juli 2025
    22. aug. 2025(Utgått)
    52 000 000 kr
  15. Askøy Kommune

    2025 - Teknisk - VA - Drift - FDV system - Kvalifikasjonsfase

    Askøy Kommune trenger et nytt FDV-system for vann- og avløpsstasjoner, som skal benyttes av driftsoperatører i felt og administrativt personell på kontor. Systemet skal håndtere oppgaver knyttet til vedlikehold, tilsyn og kontroll av komponenter som pumper, ventiler, sensorer, aggregater, tavler og elektrisk utstyr. Kontrakten har en varighet på 10 år. Anskaffelsen gjennomføres som en konkurranse med forhandling, og innledes med en kvalifiseringsfase hvor 5-7 leverandører vil bli invitert til å gi tilbud. Leverandører må dokumentere erfaring fra lignende oppdrag med en liste over relevante prosjekter de siste 3 årene, inkludert detaljer som kunde, beskrivelse, tidspunkt, kontraktsverdi, omfang, og kontaktperson.

    Konkurranse8. juli 2025
    29. aug. 2025(0 dager)
  16. Statens Vegvesen

    Anskaffelse av Ny fjernaksessløsning for OT-utstyr i Statens vegvesen

    Statens Vegvesen trenger en ny fjernaksessløsning for OT-utstyr, inkludert konsulentbistand, med en maksimal totalverdi på 100 millioner kroner over 2 år. Anskaffelsen omfatter tilgang til fjernaksessløsningen, rådgivning for kontinuerlig forbedring og videreutvikling, samt mulighet for å bygge og produksjonssette løsningen for andre områder i etaten. Leverandøren må også kunne tilby relevant software og hardware for full realisering av løsningen. Tildelingskriteriene er pris (30 %), kvalitet (65 %), og standardbetingelser (5 %).

    Konkurranse7. juli 2025
    25. aug. 2025(Utgått)
    100 000 000 kr
  17. Bergen Kommune

    BME EØS 2025-03 Fagsystem – vei inkludert objekt- og tilstandsregistrering - kvalifikasjon

    Bergen Kommune trenger et fagsystem for vei inkludert objekt- og tilstandsregistrering, med en kontrakt for levering av programvare i Vestland. Systemet skal støtte prioritering, planlegging, gjennomføring, kostnadsberegning og økonomiske vurderinger av drifts- og vedlikeholdsaktiviteter på det kommunale veinettet, som omfatter ca. 770 km vei, inkludert gang- og sykkelveier, samt tilhørende veiobjekter som veiskilt, fartsdumper, og veilys. Anskaffelsen inkluderer også objektregistrering og tilstandsrapportering, men ikke for bro- eller tunnelkonstruksjoner. Konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase, hvor minst tre leverandører vil bli invitert til å gi tilbud basert på tekniske og faglige kvalifikasjoner. Tildelingskriteriene er 30% pris og 70% kvalitet. Leverandører må være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i medlemsstaten de er etablert i.

    Konkurranse2. juli 2025
    22. aug. 2025(Utgått)
  18. Sykehusinnkjøp Hf

    Markedsundersøkelse: Integrert verktøy for optimal planlegging av poliklinikk: lokasjoner, ansatte, aktiviteter og utstyr, i en felles løsning i Helse Sør-Øst

    Sykehusinnkjøp HF planlegger anskaffelsen av et integrert verktøy for optimal planlegging av poliklinikk, inkludert lokasjoner, ansatte, aktiviteter og utstyr, i en felles løsning for Helse Sør-Øst. Leverandører med erfaring fra lignende prosjekter oppfordres til å gi innspill til markedsundersøkelsen, og mer informasjon om behovet finnes i vedleggene.

    Planlegging1. juli 2025
    1. nov. 2025(64 dager)