Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    79418000 Rådgivning vedrørende innkjøp

Viser 1-25 av 432 resultater

  1. Statsbygg

    1148704 NTNU campussamling BUT konsulenttjenester Kontraktsrådgiver/innkjøpsressurs

    Statsbygg har inngått en avtale med Nosyko AS for levering av konsulenttjenester innen kontraktsrådgivning og innkjøpsressurser til prosjektet NTNU Campussamling-BUT i Trøndelag. Avtalen har en total verdi på 12 millioner kroner og skal sikre høy kompetanse innen koordinering og gjennomføring av brukerutstyrsanskaffelser fra sen høst 2025 til vår 2030. Det var krav om spesifisering og dokumentasjon av fakturaer, samt bruk av Statsbyggs interne timeføringssystem, WinTid. Seks leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat16. juli 2025
  2. Oslobygg Kf

    Innkjøpsfaglig bistand

    Oslobygg KF trenger innkjøpsfaglig bistand for å styrke strategisk utvikling av innkjøpsområdet og supplere intern kapasitet ved midlertidige ressursmangler. Tjenestene skal dekke strategisk rådgivning, taktisk og operativ støtte ved gjennomføring av anskaffelser, samt bistand knyttet til implementering av nytt anskaffelsesverktøy (KGV). Anskaffelsen gjennomføres som en konkurranse med forhandlinger, og har en maksimal totalverdi på 4 millioner kroner. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse12. juli 2025
    15. aug. 2025(25 dager)
    4 000 000 kr
  3. Forsvarsmateriell

    Dynamisk innkjøpsordning - Konsulenttjenester innen fagfeltet Offentlige anskaffelser, innkjøp og logistikk

    Forsvarsmateriell trenger konsulenttjenester innen fagfeltet offentlige anskaffelser, innkjøp og logistikk gjennom en dynamisk innkjøpsordning over 4 år. Ordningen skal dekke forsvarssektorens skiftende behov for konsulenttjenester og kan suppleres med andre løsninger som rammeavtaler hvis det anses hensiktsmessig. Anskaffelsen vil følge lov om offentlige anskaffelser og anskaffelsesforskriften.

    Dynamisk innkjøpsordning11. juli 2025
    31. aug. 2029(100+ dager)
  4. Bærum Kommune

    Rammeavtale for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand

    Bærum Kommune har inngått en rammeavtale med Hrp AS for levering av anskaffelsesfaglig bistand, primært innen bygg- og anleggsprosjekter, som inkluderer rådgiver- og entreprenørtjenester. Avtalen er ment å dekke behovet for Prosjektenheten i kommunen, men andre enheter kan også gjøre avrop. Rammeavtalen har som mål å avlaste kommunen på grunn av stor arbeidsmengde, og det ble mottatt 9 tilbud i konkurransen.

    Resultat10. juli 2025
  5. Trøndelag Fylkeskommune

    Meglertjenester knyttet til forsikringsavtaler - 2.gangs kunngjøring - Kunngjøring av kontraktstildeling

    Trøndelag fylkeskommune har inngått en rammeavtale med Z Insurance AS for levering av meglertjenester knyttet til forsikringsavtaler, inkludert skadeforsikring, reiseforsikring, ulykkesforsikring, yrkesskadeforsikring og ansvarsforsikring for personal, elever og lærlinger. Tjenestene skal leveres i Trøndelag over en periode på 2+1+1 år, med en maksimal avtaleverdi på 3 millioner kroner ekskl. mva. Det var krav om dokumentasjon av kompetanse og erfaring fra tilbudt personell, inkludert CV-er og inntil tre relevante referanseprosjekter for hver ressurs. Konkurransen mottok to tilbud.

    Resultat9. juli 20253 000 000 kr
  6. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Innkjøpsbistand, 2025

    Ålesund Kommune trenger innkjøpsbistand gjennom en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner. Avtalen innebærer planlegging, gjennomføring og kvalitetssikring av anskaffelser i samarbeid med kommunen, og det skal inngås parallellavtaler med 3-5 leverandører. Tildelingskriteriene er pris (50%), dedikerte ressurser (30%), og oppdragsforståelse/løsningsbeskrivelse (20%). Leverandører må tilby mellom 3 og 15 dedikerte ressurser, og dokumentere kompetanse og erfaring gjennom et ressursskjema. Anskaffelsen har ingen klima- og miljøhensyn, da det vurderes som uvesentlig for denne typen tjenester.

    Konkurranse8. juli 2025
    28. aug. 2025(38 dager)
    30 000 000 kr
  7. Bergen Kommune

    IK-NOR 073-2025 Anskaffelsesbistand til SAMSTEMT journal

    Bergen Kommune trenger anskaffelsesfaglig bistand for gjennomføring av konkurranse for SAMSTEMT journal, en helhetlig elektronisk pasientjournalløsning (EPJ) i Vestland. Konsulenten(e) skal levere juridisk og strategisk rådgivning, inkludert ledelse av dialogfase, kvalitetssikring av konkurransedokumenter, bistand i behovsanalyse og kravspesifikasjon, samt utarbeidelse og kvalitetssikring av kontraktsdokumenter. Det er forventet fysisk møtevirksomhet i Bergen sentrum. Anskaffelsen har som mål å forbedre pasientsikkerhet og ressursbruk, samt sikre at journalinformasjon følger innbyggeren på tvers av tjenester. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover at leverandøren må være et lovlig registrert foretak.

    Konkurranse4. juli 2025
    8. aug. 2025(18 dager)
  8. Aktieselskapet Vinmonopolet

    25-022 Bistand outsourcing regnskap

    Aktieselskapet Vinmonopolet trenger bistand til outsourcing av regnskapsavdelingen, med en avtale over 2 år. Tjenestene skal leveres i Oslo og omfatter planlegging av outsourcingsprosessen, forberedelse og gjennomføring av anbudsprosess, utvelgelse av leverandør, samt implementeringsfasen. Det kreves kompetanse og erfaring innen økonomi/regnskap og anskaffelser. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse2. juli 2025
    18. aug. 2025(28 dager)
  9. Barne-, Ungdoms- Og Familiedirektoratet

    Rammeavtale for bistand til gjennomføring av offentlige anskaffelser

    Barne-, Ungdoms- Og Familiedirektoratet har inngått en rammeavtale med Vaar Consulting AS for levering av bistand til gjennomføring av offentlige anskaffelser, med en varighet på 2+1+1 år og en estimert total verdi på 3 millioner kroner. Avtalen omfatter rådgivningstjenester for Bufdir og unntaksvis Bufetats regioner, med fokus på å sikre gjennomføring av anskaffelser når oppdragsgiver mangler kapasitet. Oppdragstaker skal også kunne bistå med opplæring av ansatte i praktisk gjennomføring av anskaffelser. Det var krav om kompetanse og erfaring fra tidligere oppdrag, samt effektivitet i oppgaveutførelsen. Ni leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat1. juli 20253 000 000 kr
  10. Registerenheten I Brønnøysund

    Dynamisk innkjøpsordning - Operativ bistand til offentlige anskaffelser

    Registerenheten i Brønnøysund trenger operativ bistand til offentlige anskaffelser gjennom en dynamisk innkjøpsordning, med en maksimal totalverdi på 15 millioner kroner. Tjenestene innebærer innleide konsulenter som skal samarbeide tett med etatens sentrale innkjøpsteam i Nordland. Anskaffelsen fokuserer på rådgivning vedrørende innkjøp, og leverandøren må være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i medlemsstaten der leverandøren er etablert, i henhold til direktiv 2014/24/EU.

    Dynamisk innkjøpsordning25. juni 2025
    17. aug. 2029(100+ dager)
    15 000 000 kr
  11. Sykehusinnkjøp Hf

    (NY) Konsulenttjenester innkjøp, logistikk og økonomi til helseforetakene i Norge

    Sykehusinnkjøp HF trenger konsulenttjenester innen innkjøp, logistikk og økonomi til helseforetakene i Norge, som en del av en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 255 millioner kroner. Tjenestene skal leveres som bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning, og det er ingen spesifikke geografiske begrensninger for leveransen. Kvalifikasjonskrav inkluderer at leverandøren må være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i medlemsstaten hvor leverandøren er etablert, i henhold til direktiv 2014/24/EU.

    Konkurranse23. juni 2025
    27. aug. 2025(37 dager)
    255 000 000 kr
  12. Alta Kommune

    Anskaffelsesverktøy for offentlige anskaffelser - KGV og KAV

    Alta kommune har inngått en avtale med Artifik AS for levering av et helhetlig anskaffelsesverktøy som skal erstatte dagens konkurransegjennomførings- og kontraktsadministrasjonsverktøy. Verktøyet skal dekke hele anskaffelsesprosessen fra behovsavklaring til avtaleslutt, og anskaffelsen skjer i samarbeid med flere kommuner. Avtalen har en estimert total verdi på 2 200 000 kroner. Det var krav om demonstrasjon, test og beskrivelse for å dokumentere kvaliteten, og det deltok to leverandører i konkurransen.

    Resultat20. juni 2025
  13. Kolumbus AS

    Dynamisk innkjøpsordning for konsulenttjenester innen innkjøp og logistikk - K25-16

    Kolumbus AS har etablert en dynamisk innkjøpsordning for konsulenttjenester innen innkjøp og logistikk, som omfatter bistand, oppdrag, rådgivning, prosjektledelse og konsulentinnleie. Leverandører vil først bli kvalifisert, og deretter invitert til å inngi tilbud i individuelle konkurranser når behov oppstår. Anskaffelsen gjennomføres som en begrenset anbudskonkurranse i henhold til FOA del I og III, og gir alle interesserte leverandører mulighet til å delta. Kvalifikasjonskravene inkluderer ordnede skatte- og avgiftsforhold, dokumentert med skatteattest.

    Dynamisk innkjøpsordning19. juni 2025
    1. aug. 2035(100+ dager)
  14. Stortinget

    Verktøy til konkurransegjennomføring og avtaleoppfølging (KGV og KAV) - 2023-1028 kvalifisering trinn 1 (1)

    Stortinget trenger verktøy for konkurransegjennomføring og avtaleoppfølging, med en maksimal totalverdi på 6 millioner kroner. Anskaffelsen skal sikre verktøy som understøtter prosessene og bidrar til strategiske, kostnadseffektive og kvalitetsmessig gode avtaler i tråd med anskaffelsesregelverket. Verktøyet skal leveres som en tjeneste i Oslo og skal bidra til en sømløs, digital og effektiv prosess med god brukeropplevelse og teknisk samspill mellom systemer. Konkurransen gjennomføres i to faser, med kvalifisering som første fase. Tildelingskriteriene er pris (30%) og kvalitet (70%), hvor kvaliteten vektlegger oppfyllelse av evalueringskrav og bør-krav.

    Konkurranse13. juni 2025
    7. aug. 2025(17 dager)
    6 000 000 kr
  15. Stortinget

    Rammeavtale for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand

    Stortinget trenger anskaffelsesfaglig bistand for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Tjenestene skal leveres i Oslo og omfatter operativ bistand til gjennomføring av anskaffelser, samt rådgivning innen innkjøpsrelaterte strategiplaner, innkjøpsanalyser, kategoristyring og andre oppdrag som forbedrer og effektiviserer anskaffelsesfunksjonen. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til firmaattest.

    Konkurranse10. juni 2025
    5. aug. 2025(15 dager)
    5 000 000 kr
  16. Stortinget

    Rammeavtale for kjøp av anskaffelsesfaglig bistand

    Stortinget v/Seksjon for anskaffelser og administrative systemer har avlyst konkurransen for en rammeavtale om kjøp av anskaffelsesfaglig bistand, som skulle sikre høy kvalitet i gjennomføringen av anskaffelser i samsvar med lov og forskrift om offentlige anskaffelser. Avtalen var ment å dekke behov for operativ bistand ved midlertidig fravær og underbemanning, samt annen relevant rådgivning som innkjøpsstrategier og kategoristyring. Det var krav om dokumentasjon av kompetanse gjennom CV-er og referanseoppdrag, med vekt på erfaring innen offentlige anskaffelser og spesifikke kategorier som IKT, bygg- og anlegg, og konsulenttjenester. Avlysningen skyldes tekniske eller prosessfeil, ikke klager fra leverandører.

    Resultat10. juni 2025
  17. Arbeidstilsynet

    Rammeavtale for juridisk bistand

    Arbeidstilsynet har inngått en rammeavtale med Kpmg Law Advokatfirma AS for levering av juridisk bistand til etaten over en periode på 2 år, med en total kontraktsverdi på 5 millioner kroner. Avtalen dekker sporadisk behov for juridisk bistand i forbindelse med Arbeidstilsynets samlede virksomhet, hvor det kreves god kompetanse knyttet til bistand til offentlig sektor, samt kompetanseoverføring. Konkurransen ble gjennomført som en åpen tilbudskonkurranse, og det ble mottatt 11 tilbud.

    Resultat6. juni 20255 000 000 kr
  18. Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten

    Systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsoppfølging (KGV/KAV)

    Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten har inngått en avtale med Artifik AS for levering av systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsoppfølging (KGV/KAV) til en verdi av 22 311 800 kroner. Løsningen skal benyttes av alle virksomhetene i kommunen og har som mål å effektivisere anskaffelsesarbeidet, digitalisere prosesser, og sikre god styring og kontroll på anskaffelser, kontrakter og leverandører. Avtalen har en varighet på 4 år, og det var krav om besvarelse av E-krav, implementering og opplæring, samt support og SLA. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat27. mai 202545 000 000 kr
  19. Statens Vegvesen

    Anskaffelse av konkurransegjennomførings- og kontraktsadministrasjonsverktøy (KGV og KAV)

    Statens Vegvesen trenger et konkurransegjennomførings- og kontraktsadministrasjonsverktøy (KGV og KAV) for en periode på 10 år. Anskaffelsen har som mål å etablere en effektiv og heldigital anskaffelsesprosess som kan erstatte dagens system før juni 2026. Leverandøren må ha relevant erfaring med levering, implementering og drift av slike verktøy i større offentlige virksomheter underlagt norske eller europeiske regelverk. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 70%, totalpris med 30%, og miljøhensyn vurderes som uvesentlige. Dokumentasjonskrav inkluderer en oversikt over de viktigste relevante leveransene de siste 3 år.

    Konkurranse26. mai 2025
    26. juni 2025(Utgått)
  20. Stortinget

    Verktøy til konkurransegjennomføring og avtaleoppfølging (KGV og KAV) - 2023-1028 kvalifisering trinn 1

    Stortinget trenger verktøy for konkurransegjennomføring og avtaleoppfølging, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Anskaffelsen skal sikre verktøy som understøtter prosessene og bidrar til strategiske, kostnadseffektive og kvalitetsmessig gode avtaler i tråd med anskaffelsesregelverket. Tjenestene skal leveres i Oslo, og konkurransen gjennomføres i to faser, hvor første fase er kvalifisering og andre fase er konkurranse med forhandling. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens medlemsstat.

    Konkurranse26. mai 2025
    27. juni 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  21. Norsk Helsenett Sf

    Administrative konsulenttjenester

    Norsk Helsenett SF har inngått en avtale med Ideas2evidence AS for levering av administrative konsulenttjenester knyttet til datainnsamling for fylkeshelseundersøkelser i Viken-fylkene og Vestfold og Telemark. Tjenesten inkluderer utsending, tilrettelegging og innhenting av svar, samt leveranse av sluttfiler med data. Avtalen har en verdi på 4 500 000 kroner. Det var krav om høy kvalitet, med en vekt på 70 % for kvalitet og 30 % for pris. To leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat21. mai 2025
  22. Statsbygg

    1185602 Viktidsmuseet brukerutstyr BUT konsulenttjenester Kontraktsrådgiver/innkjøpsressurs

    Statsbygg trenger konsulenttjenester for kontraktsrådgivning og innkjøpsressurs til prosjektet Vikingtidsmuseet i Oslo over en periode på 2 år. Avtalen innebærer koordinering og gjennomføring av brukerutstyrsanskaffelser, med en oppsigelsesadgang for oppdragsgiver med 3 måneders varsel. Konsulenten må føre timer i Statsbyggs interne system WinTid, og fakturaer skal dokumenteres for kontroll. Anskaffelsen er unntatt fra miljøvektlegging i tildelingskriteriene. Kvalifikasjonskrav inkluderer godkjenning som bemanningsforetak fra Arbeidstilsynet.

    Konkurranse19. mai 2025
    23. juni 2025(Utgått)
  23. Gjøvik Kommune

    223135 KGV og KAV for anskaffelser, fellesenhet i Gjøvikregionen

    Gjøvik Kommune trenger system- og støttetjenester for KGV og KAV for en fellesenhet i Gjøvikregionen, med en kontraktsvarighet på 10 år. Tjenestene skal leveres i Innlandet, og detaljer om kravspesifikasjon og funksjonsbeskrivelse finnes i konkurransedokumentene. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover at leverandøren må være registrert i et faglig register i medlemsstaten der leverandøren er etablert, i henhold til direktiv 2014/24/EU.

    Konkurranse13. mai 2025
    13. juni 2025(Utgått)
  24. Norsk Helsenett Sf

    Kontraktstildeling - Anskaffelse av konsulentbistand for innføring av Statlige Regnskapsstandarder - DMP

    Norsk Helsenett SF har inngått en avtale med Deloitte AS for levering av konsulentbistand til innføring av Statlige Regnskapsstandarder (SRS). Tjenestene inkluderer prosjektledelse, prinsippavklaringer, kartlegging av eiendeler og gjeld, samt utforming av åpningsbalanse og dokumentasjon av vurderinger. Avtalen har en verdi på 4 millioner kroner, og det var tre deltakere i konkurransen.

    Resultat8. mai 2025