Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    90511000 Innsamling av avfall

Viser 1-25 av 547 resultater

  1. Karmøy Kommune

    Behandlingskontrakter - Karmøy kommune

    Karmøy Kommune trenger behandling av innsamlet blandet papp/papir og plastemballasje, plast fra gjenvinningsstasjonen, behandlet trevirke og MDF, samt papp/bølgepapp fra gjenvinningsstasjonen i Rogaland. Det skal inngås en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 15 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter transport og behandling av avfallsmaterialer, og leverandøren må ha kompetanse innen avfallshåndtering og transport. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse3. juli 2025
    11. aug. 2025(35 dager)
    15 000 000 kr
  2. Larvik Kommune

    24/37090 - Innsamling og transport av husholdningsavfall - Fase I

    Larvik Kommune trenger innsamling og transport av husholdningsavfall for en kontrakt over 8 år, med en maksimal totalverdi på 170 millioner kroner. Tjenestene skal leveres som en del av kommunens avfallshåndtering, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til økonomisk soliditet og finansielle evner. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse3. juli 2025
    11. aug. 2025(35 dager)
    170 000 000 kr
  3. Rana Kommune

    Avfallssuganlegg til Solsiden bo- og aktivitetssenter (andre gang)

    Rana Kommune trenger et avfallssuganlegg til Solsiden bo- og aktivitetssenter i Nordland, med en maksimal totalverdi på 10 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter forberedende anleggsarbeid, og det er lagt vekt på service og vedlikehold i 3 år som en del av evalueringsprisen. Funksjonsbeskrivelsen er oppdatert for å sikre at røranlegget ikke kolliderer med eller krysser innvendig i kulvert eller øvrig kjellerareal. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse1. juli 2025
    1. aug. 2025(25 dager)
    10 000 000 kr
  4. Iris Service AS

    Mottak, behandling og transport avfall fra IRIS Service AS

    Iris Service AS trenger tjenester for transport, mottak og behandling av avfall fra miljøtorg i Nordland, fordelt på seks delkontrakter som omfatter ulike typer avfall som farlig avfall, trevirke, deponivarer, og diverse fraksjoner inkludert restavfall og matavfall. Tildelingskriteriene vektlegger pris (12.5 %), oppdragsforståelse og kvalitet (22 %), samt klima og miljø (15 %), med spesifikke krav til kompetanse og erfaring for nøkkelpersonell, logistikk, transportløsninger, og bruk av IT-løsninger. Det er også krav om forpliktende bruk av lærekandidater eller lærlinger (3 %). Leverandøren må være registrert i et faglig register i medlemsstaten hvor de er etablert, og oppfylle kravene i direktiv 2014/24/EU.

    Konkurranse23. juni 2025
    11. aug. 2025(35 dager)
  5. Øyvar AS

    Mottak og behandling av restavfall og matavfall ØyVAR

    Øyvar AS har inngått en avtale med Lindum AS, Bir Bedrift AS, BIR Avfallsenergi AS og BIR Transport AS for mottak og behandling av ca. 5 200 tonn restavfall og ca. 1 700 tonn matavfall årlig i Vestland. Avtalen har en varighet på 3 år, med mulighet for forlengelse med 1+1 år, og en total verdi på 38 millioner kroner. Konkurransen hadde to deltakere, og tildelingskriteriene var basert på pris (70 %) og klima og miljø (30 %), inkludert utslipp fra transport og energiutnytting ved energigjenvinning.

    Resultat17. juni 2025
  6. Sunnfjord Miljøverk Iks

    Transport og behandling av matavfall SUM

    Sunnfjord Miljøverk Iks har inngått en avtale med Geminor AS og Mjøsanlegget AS for transport og behandling av ca. 800 tonn matavfall årlig i Vestland. Avtalen har en varighet på 4 år med mulighet for forlengelse på 1+1 år, og har en total verdi på 3 930 000 kroner. Konkurransen fokuserte på pris, oppdragsforståelse og kvalitet, samt klima og miljø, med spesifikke krav til organisering, logistikk, transport- og behandlingsløsninger, service, drivstoff ved transport, og klimanytte ved behandlingsmetoden. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat17. juni 2025
  7. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Håndtering av skipsavfall, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Container Consult AS for håndtering av skipsavfall, inkludert transporttjenester og containerleie, i kommunene Ålesund, Sula, Giske og Haram. Avtalen, som har en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner, omfatter avfallshåndtering på alle kommunale kaier i disse kommunene, i henhold til MARPOL-konvensjonen og relevante EU-direktiver. Tjenestene inkluderer også bruk av truck med personell for diverse oppdrag på kaien. Det var krav om miljøvennlig kjøretøyteknologi og andre miljøtiltak, og Container Consult AS var den eneste leverandøren som deltok i konkurransen.

    Resultat17. juni 202545 000 000 kr
  8. Universitetet I Innlandet

    Renovasjonstjenester studiested Blæstad

    Universitetet i Innlandet har inngått en rammeavtale med Østlandet Gjenvinning AS for levering av renovasjonstjenester på studiestedet Blæstad i Innlandet. Avtalen dekker flere typer avfall med ulik behandling og hentefrekvens, og har en varighet på 2 år med en maksimal totalverdi på 400 000 kroner, mens den endelige kontraktsverdien ble 214 000 kroner. Konkurransen hadde fokus på miljø, pris og kvalitet som tildelingskriterier, og det ble mottatt to tilbud.

    Resultat13. juni 2025400 000 kr
  9. Sykehusinnkjøp Hf

    Avfallshåndtering - Sørlandet sykehus HF

    Sykehusinnkjøp HF trenger innsamling, transport og sluttbehandling av generelt og farlig avfall for Sørlandet sykehus HF, med en rammeavtale som har en maksimal totalverdi på 20 millioner kroner. Tjenestene skal leveres til alle lokasjoner av Sørlandet sykehus HF i Agder, og skal ikke inkludere patologisk avfall. Leverandøren må sørge for effektiv og miljøriktig behandling, transport, tømming og sluttbehandling av avfall, og anskaffelsen skal dekke behovet på en stabil, kostnadseffektiv, bærekraftig og kvalitativt optimal måte. Kvalifikasjonskrav inkluderer miljøsertifisering.

    Konkurranse12. juni 2025
    24. juni 2025(Utgått)
    20 000 000 kr
  10. Bærum Kommune

    Innsamling og transport av avfall

    Bærum kommune har inngått en avtale med Nordren AS for innsamling og transport av avfall fra husholdninger og kommunal næringsrenovasjon i Bærum kommune, som har ca. 132.000 innbyggere. Avtalen inkluderer henteordning for ulike typer avfall som restavfall, matavfall, papp/papir/drikkekartong, plastemballasje og glass-/metallemballasje, samt tilleggstjenester. Kontrakten har en varighet på 6 år med en ensidig opsjon for oppdragsgiver om forlengelse på 1+1 år, og har en total verdi på 370 millioner kroner. Det var krav om oppdragsforståelse og kvalitet innen organisering, logistikk og transportløsninger, samt klima og miljø. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat3. juni 2025
  11. Sirkula Iks

    (25-184) Ny konkurranse Innsamling fritidsrenovasjon

    Sirkula Iks trenger en løpende tjenesteavtale for renovasjon av husholdningsavfall fra fritidsbebyggelse levert til returpunkter i Hamar, Løten, Ringsaker og Stange. Avtalen inkluderer containerleie, innsamling, transport og behandling av avfall fra fritidseiendommer. Anskaffelsens verdi anslås til mellom 4,5 og 6 millioner kroner per år, og volumet er et estimat som ikke er bindende for oppdragsgiver. Tildelingskriteriene er basert på pris og kostnader (30%), løsningsforslag (30%), oppdragsspesifikk kompetanse (10%), samt klima og miljø (30%).

    Konkurranse28. mai 2025
    20. aug. 2025(44 dager)
  12. Karasjoga Gielda / Karasjok Kommune

    Næringsavfall for Karasjok kommune 2025-2028

    Karasjok kommune trenger tjenester for håndtering av næringsavfall i perioden 2025-2028, med en maksimal totalverdi på 1,65 millioner kroner. Avtalen omfatter leie, henting, tømming og transport av oppsamlingsenheter til godkjent deponeringssted for gjenvinning eller sluttdeponering, samt håndtering av EE-avfall og annet spesialavfall. Tjenestene skal dekke alle kommunale bygg og friluftsområder i kommunen, med hoveddelen av virksomhetene i Karasjok sentrum. Kvalifikasjonskravene inkluderer registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens medlemsstat.

    Konkurranse27. mai 2025
    11. juli 2025(4 dager)
    1 650 000 kr
  13. Sykehusinnkjøp Hf

    Avfallshåndtering - Sykehuset i Vestfold HF

    Sykehusinnkjøp HF trenger innsamling, transport og sluttbehandling av generelt og farlig avfall for alle Sykehuset i Vestfold HFs lokasjoner, med en maksimal totalverdi på 14 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter ikke patologisk avfall, som er dekket av en egen avtale. Leverandøren skal sørge for effektiv og miljøriktig behandling, transport, tømming og sluttbehandling av avfall, og kontrakten skal inkludere alle kostnadselementer som leie av utstyr, transport og pris pr. fraksjon. Det kreves miljøsertifisering som dokumentasjon.

    Konkurranse23. mai 2025
    23. juni 2025(Utgått)
    14 000 000 kr
  14. Karmøy Kommune

    Avfallshåndtering, Rammeavtale Karmøy kommune

    Karmøy kommune trenger avfallshåndteringstjenester for kommunale næringsbygg i Rogaland, og ønsker å inngå en rammeavtale over 2+1+1 år med en estimert totalverdi på 12 millioner kroner. Skoler og barnehager er ikke inkludert i avtalen, da disse håndteres av kommunens renovasjon. Tjenestene skal dekke behovet for avfallshåndtering i kommunale virksomheter, og leverandøren må være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i sitt etableringsland. Tildelingskriterier og ytterligere kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse23. mai 2025
    25. juni 2025(Utgått)
    12 000 000 kr
  15. Trondheim Havn Iks

    Avfallstjenester for skip, utleiebygg og havneområder

    Trondheim Havn Iks trenger avfallstjenester for skip, utleiebygg og havneområder i områdene Trondheim, Hitra, Frøya, Orkanger, Stjørdal, Namsos, Steinkjer, Malvik og Verdal. Det skal inngås en rammeavtale med én leverandør over 8 år (4+1+1+1+1), med en estimert totalverdi på 24 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner. Tildelingskriteriene er pris (40%), kvalitet (30%), og klima- og miljøkrav (30%). Leverandøren må være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i medlemsstaten hvor leverandøren er etablert, i henhold til direktiv 2014/24/EU.

    Konkurranse15. mai 2025
    6. juni 2025(Utgått)
    24 000 000 kr
  16. Forsvarsbygg

    Renovasjonstjenester for RENO Troms, RENO Salten og REVE Agder og Rogaland - tre selvstendige delkontrakter (R01642, R01698 og R01699)

    Forsvarsbygg trenger renovasjonstjenester for en rammeavtale over 2 år med en maksimal totalverdi på 199,81 millioner kroner, fordelt på tre selvstendige delkontrakter i Troms, Nordland, Agder og Rogaland. Avtalene skal dekke behovet for avfallshåndtering, kjøp og leie av avfallsutstyr, vedlikehold og reparasjon av utstyr, samt rådgivningstjenester knyttet til avfallshåndtering. Hvert delområde evalueres separat, og det er anledning til å gi tilbud for ett eller flere av delområdene. Kvalifikasjonskrav og tildelingskriterier finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse15. mai 2025
    24. juni 2025(Utgått)
    199 810 000 kr
  17. Sirkula Iks

    (25-039) Innsamling fritidsrenovasjon

    Sirkula Iks har avlyst konkurransen om en løpende tjenesteavtale for renovasjon av husholdningsavfall fra fritidsbebyggelse levert til returpunkter i Hamar, Løten, Ringsaker og Stange. Avtalen skulle inkludere containerleie, innsamling, transport og behandling av avfall fra fritidseiendommer. Anskaffelsens verdi var estimert til mellom 4,5 og 6 millioner kroner eks. mva per år. Konkurransen ble avlyst på grunn av annet, og det ble mottatt kun ett tilbud.

    Resultat13. mai 2025
  18. Bir AS

    Kjøp av moderne og innovative avfallsløsninger til hyttefelt, borettslag, sameie, fellesløsninger mv i BIRs eierkommuner. (1)

    Bir AS trenger moderne og innovative avfallsløsninger til hyttefelt, borettslag, sameie og fellesløsninger i BIRs eierkommuner i Vestland. Dette vil bli organisert gjennom en dynamisk innkjøpsordning med en varighet på 10 år, og en estimert totalverdi på 45 millioner kroner, med en maksimal ramme på 100 millioner kroner. Leverandører kan søke om opptak i ordningen når som helst i løpet av dens levetid. Anskaffelsen vil omfatte avfallscontainere, og kravene vil variere fra anskaffelse til anskaffelse. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til lovlig etablering.

    Dynamisk innkjøpsordning12. mai 2025
    31. des. 2035(100+ dager)
  19. Bir AS

    Kjøp av moderne og innovative avfallsløsninger til hyttefelt, borettslag, sameie, fellesløsninger mv i BIRs eierkommuner.

    BIR AS har avlyst konkurransen for en dynamisk innkjøpsordning (DPS) for kjøp av moderne og innovative avfallsløsninger til hyttefelt, borettslag, sameie og fellesløsninger i BIRs eierkommuner. Ordningen var planlagt å ha en varighet på vel 10 år med en estimert verdi på 45 millioner kroner og en øvre økonomisk ramme på 100 millioner kroner ekskl. mva. Avlysningen skyldes andre årsaker.

    Resultat12. mai 2025
  20. Statsbygg

    Avtale om avfallshåndtering på eiendommer i Nord-Trøndelag

    Statsbygg trenger avfallshåndteringstjenester på eiendommer i Nord-Trøndelag over en periode på 4 år. Avtalen omfatter tømming, transport og godkjent sluttbehandling av avfall, samt utleie av egnede oppsamlingsutstyr/avfallsbeholdere. Tjenestene skal leveres i Trøndelag. Kvalifikasjonskrav inkluderer at leverandøren er registrert i et faglig register i medlemsstaten hvor leverandøren er etablert, i henhold til direktiv 2014/24/EU. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse7. mai 2025
    10. juni 2025(Utgått)
  21. Bir AS

    Kjøp av moderne og innovative avfallsløsninger til hyttefelt, borettslag, sameie, fellesløsninger mv i BIRs eierkommuner.

    BIR AS trenger moderne og innovative avfallsløsninger til hyttefelt, borettslag, sameie og fellesløsninger i BIRs eierkommuner i Vestland. Det skal inngås en dynamisk innkjøpsordning med en varighet på 10 år, og en estimert totalverdi på 45 millioner kroner, med en maksimal totalverdi på 100 millioner kroner. Leverandører kan søke opptak i hele ordningens levetid, og oppdragsgivers behov og krav vil variere fra anskaffelse til anskaffelse. Kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Dynamisk innkjøpsordning5. mai 2025
    31. des. 2035(100+ dager)
    100 000 000 kr
  22. Råde Kommune

    Rammeavtale for leie av containere og annen avfallshåndtering

    Råde Kommune har avlyst konkurransen om en rammeavtale for leie av containere og annen avfallshåndtering i Viken. Formålet med avtalen var å sikre kostnadseffektiv og miljøvennlig avfallshåndtering, inkludert tilgang til ulike typer avfallscontainere for både fast og midlertidig utplassering. Avtalen skulle dekke behovet for containere med kapasitet på 5m3, 10m3, og 20m3, samt EE bur og søppeldunker på ca. 660 liter. Avlysningen skyldes andre årsaker, og det var opprinnelig planlagt at tildelingskriteriene skulle vektlegge pris (50 poeng), miljø (30 poeng), og kvalitet (20 poeng).

    Resultat11. apr. 2025