Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Byggeteknisk konsulentvirksomhet

Oslo Kommune Bymiljøetaten trenger anleggsarbeider for en parallell rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 500 millioner kroner. Rammeavtalen omfatter arbeider på, langs og i vei, samt grunn- og overflatearbeider innen byrom, parkområder, turveier, idrettsanlegg med mer. Det er krav om at alle anleggsplasser skal være utslippsfrie fra 2025, og transport av masser skal gjøres utslippsfritt eller ved hjelp av biogassteknologi. Tildelingskriteriene er 100 % vektet på pris, og det vil stilles minstekrav til direkte utslipp i de enkelte avrop. Dokumentasjonskrav inkluderer utfylt prisskjema og rammeavtalens beskrivelse.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Bymiljøetaten har til hensikt å inngå en rammeavtale for kjøp av anleggsarbeid som kan omfatte hele Bymiljøetatens forvaltningsområde. Rammeavtalen vil omfatte anleggsarbeid som hovedsakelig knytter seg til arbeider på, langs og i vei, men vil også omfatte grunn- og overflatearbeider innen etatens andre fagområder som f.eks. byrom, parkområder, turveier, idrettsanlegg med mer. Denne rammeavtalen vil komme i tillegg til egne anbudskonkurranser for oppgradering av veier, torg og møteplasser. Se konkurransegrunnlaget med vedlegg for utdypende informasjon.Hovedtrekkene i prosedyrenÅpen anbudskonkurranse, jf. § 13-1

    Kontakt navn
    John Christian Høidal
    Kontakt telefon
    +47 21802180
    Adresse
    Karvesvingen 3, 0579 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Dokumentasjonskrav: Utfylt prisskjema, vedlegg 2.5 og Rammeavtalens beskrivelse, vedlegg 2.6

    Beskrivelse

    Oslo kommune har høye ambisjoner om å stille stadig strengere klima- og miljøkrav i sine anskaffelser. Fra 1.1.2025 skal alle av Oslo kommunes bygg- og anleggsplasser være utslippsfrie, og transport av masser skal gjøres utslippsfritt eller ved hjelp av biogassteknologi. Transport skal da foretas ved hjelp av nullutslipps- (dvs. batterielektrisk eller hydrogen) eller biogassteknologi som minimum oppfyller euroklasse 6/V. Det vil i denne anskaffelsen ikke evalueres på miljø ettersom det heller vil stilles minstekrav til direkte utslipp i de enkelte avrop jf. FOA § 7-9. Det vurderes at minstekrav i avrop knyttet til 100 % utslippsfri anleggsplass og minimum biogass ved massetransport vil gi en betydelig bedre miljø- og klimaeffekt enn å anvende dette som et tildelingskriterium på rammeavtalen. Når det gjelder indirekte utslipp, er det lite hensiktsmessig å låse entreprenørene til bestemte materialer på en overordnet rammeavtale. Absolutte krav i avropene vil medføre at Bymiljøetaten kan følge teknologiutviklingen i løpet av rammeavtaleperioden på en hensiktsmessig måte. I henhold til avropsmekanismen i pkt. 3.15.1 vil det også være anledning til å vekte egnede miljøhensyn i fremtidige minikonkurranser. Maskiner, som på tidspunktet for kunngjøring, ikke eksisterer med utslippsfri drivstofftype i markedet, vil måtte prises med drivstofftype biodiesel på rammeavtalen. Disse maskinene vil kunne være gjenstand for konkurranse med nullutslippsteknologi i de enkelte avrop når en eller flere av disse maskinene inntrer i markedet, enten som minstekrav til ny drivstofftype eller tildelingskriterium.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner