Anbudsoversikt for 2018-KID-012 Rammeavtale på sammensatte håndverkstjenester
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brann- og sikkerhetstjenester
Det inviteres til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med anskaffelse av parallelle rammeavtaler på sammensatte hådverkertjenester. Antatt årlig omfang på avtalen er estimert til 60-80 mill eks mva. Det legges opp til parallelle rammeavtaler med 3-4 leverandører hvor oppdragsmengden fordeles tilnærmet likt i kontraktsperioden. Estimat på omfang er ikke bindende for oppdragsgiver og vil kunne variere med behov og tildelte budsjettmidler i kontraktsperioden. Leverandørene må kunne tilby tjenester innen alle fagområder som er beskrevet, enten direkte eller ved å knytte til seg underleverandører. Avtalen avgrenses mot vaktmestertjenester. Det er kun anledning til 1 ledd med underleverandør, jfr standardkontrakten. For nærmere beskrivelse vises til konkurransegrunnlaget med vedlegg.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- 2018-KID-012 Rammeavtale på sammensatte håndverkstjenester
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 31600000 Elektrisk utstyr
- 44100000 Materialer til bygge- og anleggsarbeid og tilknyttede gjenstander
- 44200000 Strukturprodukter
- 44800000 Maling, lakk og mastiks
- 44900000 Steiner til konstruksjon, kalkstein, gips og skifer
- 45000000 Bygge- og anleggsvirksomhet
- 45262520 Murerarbeid
- 45315100 Elektroteknisk installasjonsarbeid
- 45330000 Blikkenslager og rørleggerarbeid
- 45421000 Snekkerarbeid
- 45422000 Byggmester, tømrere- og snekker arbeid
- 45440000 Maler- og glassarbeide
- 71500000 Bygge- og anleggsrelaterte tjenesteytelser
- Estimert verdi
- 320 000 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Skatteattest: Oppdragsgiver vil kreve at valgte leverandør leverer skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud. Ved bygge- og anleggskontrakter skal leverandøren tilsvarende kreve skatteattest fra alle underleverandører ved inngåelse av kontrakter i tilknytning til oppdraget, som overstiger en verdi på 500 000 kroner ekskl. mva Firmaattest: Krav: • Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Oppdragsgiver vil under dette punktet vurdere omsetning, årsresultat samt nøkkeltall i balansen Dokumentasjonskrav: - Kredittvurdering ikke eldre enn 6 måneder. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egen kredittvurdering fra godkjent kredittvurderingsinstitusjon - Regnskap siste år Før øvrig vises til konkurransegrunnlaget
Krav: Tilbyder skal ha god gjennomføringsevne og egnet bemanning til å gjennomføre oppdraget. Dokumentasjonskrav: Tilbyder skal skriftlig dokumentere følgende: Det skal gis en oversikt over foretakets ansatte, hvor det fremkommer fagområde og kompetansenivå (mesterbrev/fagbrev/ufaglært/lærling), samt en oversikt over antall som utfører oppdrag (innenfor de relevante fagområder) som har fagbrev. Det skal også fremgå antall personer som er i administrativ ledelse. Vi anmoder om at oversikten sendes som excelark. Det presiseres at det ikke skal legges ved CV Krav: Leverandøren skal ha god erfaring fra tilsvarende avtaler, herunder vedlikeholds- og ombyggingsarbeider i bygg som er helt eller delvis i drift Dokumentasjonskrav: En oversikt over de viktigste og mest relevante avtalene, 3 – 5stk, hvorav minimum en er rammeavtale, utført i løpet av de siste 3 år. Oversikten skal inneholde en kort beskrivelse av oppdraget, verdi, tidspunkt, sted, navn på mottaker og navn på kontaktperson hos mottaker (kontaktperson hos oppdragsgiver vil bli kontaktet ved behov) Krav Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem Dokumentasjonskrav: Skriftlig beskrivelse av virksomhetens kvalitetssikringssystem. Dersom selskapet er sertifisert iht ISO-9001, eller tilsvarende relevante serifiseringsystemer er det nok å fremlegge kopi av sertifikatet Krav: Leverandøren skal ha en tilfredsstillende miljøstyring tilpasset kontraktens innhold Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens miljøstyringstiltak. Virksomheten skal dokumentere miljørutiner innenfor temaene innkjøp, energi, avfall, transport og/eller utslipp (kun relevante tema) - maks 600 ord. Alternativt: Hvis leverandøren er Miljøfyrtårn-sertifisert og/eller ISO 14001-sertifisert eller tilsvarende, er det tilstrekkelig å legge frem kopi av sertifikat.