Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Alver Kommune trenger snørydding og brøyting for å levere vinterdrift av veier i Alver kommune over 3 år til en verdi av 80 millioner NOK. Det skal leveres vinterdrift for fire roder, delt i to delkontrakter, hvor hver delkontrakt inneholder to roder. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Alver kommune skal ha kontrakter for vinterdrift av veier i kommunen. Det er oppdelt i 31 roder som vinterdriften skal gjennomføres for. Denne anskaffelsen gjelder fire av rodene. Disse rodene er delt i to delkontrakter, med to roder i hver delkontrakt. En delkontrakt er rodene 27 og 28, mens en annen er rodene 8 og 30. Det kan ikke gis tilbud på individuelle roder for disse fire rodene. Det må gis tilbud for hver av parene. Det er ikke nødvendig å inngi tilbud på begge parene. Anskaffelsen skal gjelde for 3 år, med opsjon på opptil to ytterligere år. Det skal inngås rammeavtale med en leverandør per delkontrakt. Samme leverandør kan ha flere roder under avtaleperioden, og kan inngi tilbud på flere roder i konkurransen. De ulike rodene og oppgaver knyttet til den enkelte rode er angitt i vedlegg 5 Brøyteroder – vinterdrift 2024-2029. Det vil ytes et beredskapstillegg per rode på kroner 150 000 kroner

    Kontakt navn
    Henriette Dale Bråthen
    Kontakt telefon
    +47 48400203
    Adresse
    Kvernhusmyrane 41, 5914 ISDALSTØ

Kvalifikasjonskrav

    Norske leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift.

    Foretaket skal har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Ved vurderingen av hva som anses som tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet for det enkelte oppdrag vil det bli lagt vekt på oppdragets verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dersom ett foretak støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter for å oppfylle kravene til økonomisk og finansiell kapasitet, krever oppdragsgiver at de er solidarisk ansvarlig for utførelsen av kontrakten. Dersom leverandøren ikke kan fremlegge ovennevnte dokumentasjonen, eller ønsker å dokumentere at denne gir et misvisende bilde av hans økonomiske situasjon, skal han godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling ved hjelp av ethvert annet dokument som har relevans til foretakets regnskapstall/økonomi. Leverandøren skal særlig begrunne hvorfor den etterspurte dokumentasjonen eventuelt ikke kan leveres eller gir et misvisende bilde.

    Foretaket skal ha erfaring fra relevante oppdrag. Med relevante oppdrag menes oppdrag som total- eller samspillsentreprenør av samme kompleksitet/vanskelighetsgrad/type og omfang/størrelse. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell hen råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2023/8950 Rammeavtale - Brøytekontrakter for Alver kommune
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
80 000 000,00 kr
Varighet
60 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner