Anbudsoversikt for 2024 Rammeavtale for verktøy og verktøymateriell til Trondheim kommune

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Diverse konstruksjonsmateriell

Trondheim Kommune trenger verktøykompetanse for å levere verktøy og verktøymateriell i Trøndelag over 4 år til en verdi av 12,000,000 NOK. Anbudet er delt inn i to delkontrakter: en for alminnelig verktøy og materiell rettet mot håndverkere, og en annen for mekanikere/verksteder. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha gode rutiner for kvalitetsstyring og HMS, samt erfaring fra lignende oppdrag de siste tre årene eller tilsvarende kompetanse hos nøkkelpersonell.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2024 Rammeavtale for verktøy og verktøymateriell til Trondheim kommune
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Rating klasse A etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende Minstekrav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating på minimum klasse A(AN for nyetablerte foretak), etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av en kredittvurderingsinstitusjon, og i henhold til gjeldende lover og regelverk. Dersom leverandøren har saklig grunn til å ikke fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle stilling ved å fremlegge, for eksempel, erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon.
Kvalifikasjonskrav 2
Fullmakt til å innhente utvidet skatteattest
Krav om utvidet skatteattest Trondheim kommune har i samarbeid med skatteetaten besluttet å benytte utvidet skatteattest for alle sine kontrakter. Kravet om fullmakt for å innhente utvidet skatteattest, gir Trondheim kommune ved Trondheim Bydrift, rett til å få utlevert de opplysningene som fremgår av skatteattesten. Se punkt 1 til 3 i fullmakten. Hensikten med kravet om utvidet skatteattest er å fungere som et virkemiddel i innsatsen mot arbeidslivskriminalitet, herunder svart arbeid og sosial dumping. Dette ved at attesten inkluderer opplysninger om hvilke arbeidstakere det er innrapportert lønn på i a-meldingen. Informasjonen fra attestene skal videre hjelpe kommunen til å unngå å tildele kontrakter til leverandører som ikke oppfyller sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter. Den utvidede skatteattesten kan gi indikasjoner på om selskapet ellers har drevet sin næringsvirksomhet på en måte som er egnet til å så tvil om den yrkesmessige integriteten. Manglende innlevering av utvidet skatteattest vil kunne medføre avvisning av tilbudet. For anskaffelser som omfattes av del II i anskaffelsesforskriften, vil avvisning kunne bli gjort med hjemmel i anskaffelseslovens § 4, især prinsippene om likebehandling og forutberegnelighet. For anskaffelser som omfattes av forskriftens del III, vil avvisning bli gjort med hjemmel i forskriftens § 24-2 (3) bokstav g. Manglende innlevering av utvidet skatteattest fra underleverandør kan medføre at underleverandør ikke godtas brukt i kontrakten. Dersom informasjonen i den utvidede skatteattesten viser at ett eller flere vilkår som fremgår av anskaffelsesforskriften del II, § 9-5 (3) eller del III, § 24-2 (3) ikke er oppfylt, vil dette kunne medføre at tilbyder blir avvist fra konkurransen. Fullmakten følger under konkurransedokumenter, vedlegg 4. Signert fullmakt skal leveres som vedlegg til tilbud. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Leverandør skal ha gode rutiner for kvalitetsstyring og HMS. Dokumentasjonskrav: Alternativ 1: Beskrivelse av leverandørsrutiner, med vekt på kvalitetssikring, ressursstyring, leders ansvar og HMS. Alternativ 2: Om leverandør har ISO 9001:2015 sertifikat eller tilsvarende,vil dette være tilstrekkelig for å dokumentere oppfyllelsen av kravet.
Kvalifikasjonskrav 4
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav - Attest som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller kravene i EU-ordningen for miljøstyring og miljørevisjon (EMAS) eller andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer, eksempelvis ISO 14001, eller tilsvarende attester utstedt av organer i andre EØSstater. - Annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak aksepteres. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene.
Kvalifikasjonskrav 5
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 6
Bare for offentlige vareleveranser
Bare for offentlige vareleveranser: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag. For nyetablerte leverandører er det tilstrekkelig at tilbudt nøkkelpersonell har erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Tilbyder som er nyetablert firma og som ikke kan framlegge referanser, må være særlig nøye med å sannsynliggjøre at han har forutsetninger for å gjennomføre kontrakten. Tilbyder skal redegjøre for selskapsdannelsen og ansattes kompetanse. Planlagt organisasjon for oppdraget og CV for nøkkelpersoner i prosjektorganisasjonen er særlig viktig.
Kvalifikasjonskrav 7
Andel av kontrakt til underleverandør
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner