Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Programvare - IT-drift

Askøy kommune trenger kompetanse innen datakommunikasjon og internettaksess for å levere oppdaterte løsninger i Askøy. De søker informasjon om dagens og fremtidens muligheter for å utforme en best mulig krav- og behovsbeskrivelse. Leverandøren skal holde en teknisk gjennomgang av potensielle løsninger som kan dekke kommunens behov, inkludert IPVPN, SD-WAN, og eventuelt 5G.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Askøy kommune sin avtale på Datakommunikasjon og internettaksess utløper 30/6-25. Før vi starter opp anskaffelsesprosjektet ønsker vi å få oppdatert informasjon fra leverandørmarkedet om dagens og fremtidens muligheter slik at vi kan utforme en best mulig krav- og behovsbeskrivelse. I den forbindelse inviterer vi til individuelle dialogmøter. Informasjon Askøy kommune har i dag èn leverandør på IPVPN og Internett. Vi har fiber til alle våre lokasjoner som er spredt utover hele Askøy kommune. Dagens løsning består av 10 separate nett i ett IPVPN, samt to internett-aksesser og ett DMZ-nett som rutes inn sentralt. På mange av våre fiber-lokasjoner har vi overkapasitet i dag. Askøy kommune ser også på løsninger som SD-access og leverandørens løsning må ta høyde for dette. Fordeling i dag i IPVPN: IPVPN 300Mbit: 25 stk IPVPN 500Mbit: 15 stk IPVPN 1000Mbit: 2 stk Mørk fiber 2km: 6, fordelt på 3 lokasjoner IP-VPN access til kjerneruter: 2x 10Gbit redundant Internett-aksesser: Antall internett-aksesser: 2stk, 1Gbit og 5Gbit Antall IP-segment som skal rutes: 3, 2stk internett (/30) og 1stk DMZ (/26) Leverandørens presentasjon Leverandøren ønskes å holde en teknisk gjennomgang av potensielle løsninger som kan dekke dagens og fremtidens behov for Askøy kommune. I hovedsak er dette IPVPN og SD-WAN, men vi er også åpne andre løsninger som 5G. Leverandøren oppfordres til å presentere sine produkter i aktuelle løsninger. Sikkerhet rundt løsningene bør også være med i presentasjonen. Praktisk informasjon Vi tar sikte på å gjennomføre dialogmøter mandag 9/9 og onsdag 11/9-24. Det settes av ca 2 t per leverandør. Leverandører kan melde sin interesse om deltagelse til dialogmøte snarest mulig og senest innen 2/9-24. Vennligst oppgi om det ønskes fysisk eller digitalt møte og oppgi epostadresse til møteinnkalling. Påmelding og ev spørsmål sendes i kommunikasjonsmodulen i Mercell. Relevante leverandører vil få tildelt tidspunkt umiddelbart etter at fristen er utgått. Mvh Marianne Holm Leder Anskaffelser

    Kontakt navn
    Innkjøpsavdelingen
    Kontakt telefon
    +47 56158120
    Adresse
    Klampavikvegen 1, 5300 KLEPPESTØ

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2024-VEI-Markedsundersøkelse - Datakommunikasjon og internettaksess
Lokasjon

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner