Brief

Elektrisitetshandel og vannkraftproduksjon

Askøy kommune trenger energimeglertjenester for å redusere strømkostnadene og forvalte strømavtaler for en eiendomsmasse på ca. 150 000 m2 med et forventet strømforbruk på ca. 22 GWh/år fordelt på 311 aktive anlegg i Vestland. Kontrakten har en varighet på 2 år med opsjon på 1+1+1+1 år, totalt 6 år, og en maksimal totalverdi på 600 000 kroner. Tjenestene omfatter bistand og overvåking av strømavtaler, inngåelse av avtaler med strømleverandører, utarbeidelse av forbruksprognoser, gjennomføring av konkurranser for nye strømleverandører, samt forvaltning av avtaler med markedsrapporter og statusmøter. Megleren må ha god kunnskap om lover og forskrifter for offentlige anskaffelser. Tildelingskriteriet er laveste pris (100%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Askøy kommune ønsker med dette å invitere alternative Energimeglere til å inngi tilbud på meglertjenester med formål å redusere strømkostnadene og oppnå gunstige prisavtale for kommunen samt forvaltning/oppfølging av avtale med strømleverandør. Askøy kommune har avtale med Wattn AS på leveranse av strøm og gjennomfakturering av nettleie. Kontrakten gjelder til og med 31.12.2026 inklusiv opsjon på 2 år. Denne avtalen er fremforhandlet på bakgrunn av dagens kontrakt med energimegler, som utløper 31.12.25.Hovedtrekkene i prosedyrenAskøy kommune forvalter samlet ca 150 000 m2 eiendomsmasse. Eiendomsmassen består av skoler, barnehager, sykehjem, administrasjonsbygg, boligbygg og kommunaltekniske installasjoner. Forventet strømforbruk er stipulert til ca 22 GWh/år. Vi har i dag ca 311 aktive anlegg (målere/målerpunkt). Askøy kommune ønsker å inngå en kontrakt for 2 år med opsjon for ytterligere 1+1+1+1 år, totalt 6 år. Avtalen skal omfatte- Bistand og overvåking av strømavtale for veiledning av inngåelse av fast pris eller flytende pris hvor formålet er at Askøy kommune til enhver tid har den beste prisen og avtale på strøm og sikrer lavest total kostnad- Inngåelse av avtale med gjeldende strømleverandør- Utarbeidelse av forbruksprognoser/anleggsoversikt- Gjennomføre konkurranse og inngåelse av avtale med ny strømleverandør, ved opphør av eksisterende avtale. Det forutsettes at megler har god kunnskap om lover og forskrifter for offentlige anskaffelser og har gjennomført denne type konkurranser/anskaffelser. Forvaltning av avtale- Markedsrapporter- Statusmøte 2 ganger pr år og ellers ved behov for å gi anbefalinger, oppdatering og orientering om kraftmarkedet og forvaltning av strømavtalePris oppgis som en fast årlig kostnad. Leverandør er ansvarlig for å spesifisere og prissette eventuelle oppgaver som han ser kan komme i tillegg til den faste årlige kostnaden. Tilbyder må i sitt tilbud synliggjøre på hvilken måte ovennevnte tjenester vil bli gitt, hvilke verktøy som benyttes hos leverandør og hvilke verktøy som eventuelt er tilgjengelig for oppdragsgiver.

    Kontakt navn
    Innkjøpsavdelingen
    Kontakt telefon
    56158000
    Adresse
    Klampavikvegen 1, 5300 KLEPPESTØ

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2025 - FRI - Energimegling
Lokasjon
Estimert verdi
600 000,00 kr
Varighet
72 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner