Anbudsoversikt for 2025 Rammeavtale for kjøp av vask av arbeidstøy

Brief

Vaskeri- og renseritjenester

Trondheim Kommune trenger vaskeritjenester for arbeidstøy gjennom en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 3,6 millioner kroner. Tjenestene inkluderer henting og levering av arbeidstøy til ulike lokasjoner i Trondheim kommune, samt leie av sekker/sekkestativer, kontroll av arbeidstøy for kassasjoner, og sjekk av tøyets synlighets- og beskyttelsesfunksjoner. Det er også mulighet for enkelte reparasjoner som opsjon, samt ekstra hentinger på enkelte lokasjoner. Tildelingskriteriene er basert på pris (60%) og total kvalitet (40%), hvor kvalitet vurderes ut fra miljø (30%) og gjennomføring av tjenesten (10%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av miljøledelsestiltak gjennom egenerklæringsskjema, og eventuelt tredjepartssertifisering.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2025 Rammeavtale for kjøp av vask av arbeidstøy
Lokasjon
Estimert verdi
3 600 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Pris
Laveste pris får full score på 10 poeng
Tildelingskriterium 2
Total kvalitet
Kvalitet vurderes ut fra miljø 30% og gjennomføring av tjenesten 10%
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandør må ha rating klasse A etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av en kredittvurderingsinstitusjon, og i henhold til gjeldende lover og regelverk. Dersom leverandøren har saklig grunn til å ikke fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle stilling ved å fremlegge, for eksempel, erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjon: Norske firma: Firmaattest. Utenlandske firma: Attest på at leverandøren er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er registrert.
Kvalifikasjonskrav 3
Miljøledelsestiltak
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren har rutiner og kompetanse knyttet til evaluering og håndtering av klima- og miljøpåvirkninger ved utførelse av det aktuelle oppdraget. Dokumentasjon: leverandør skal levere ferdig utfylt egenerklæringsskjema (vedlegg 4). Dersom det foreligger tredjepartssertifisering skal denne eller linken til denne sertifiseringen fremgå av egenerklæringsskjema

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner