Cobrief Logo
Brief

Systemutvikling og programmering

Norsk Helsenett SF trenger utviklingstjenester relatert til programvare for kommunikasjon mellom plattformer for å etablere "Pasientens planer", med en maksimal totalverdi på 24 millioner kroner. Formålet er å gjøre fastleger i stand til å delta i digital samhandling om pasientens planer mellom fastlege, kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten. Dette innebærer utvikling, produksjon og drift av tjenesten, basert på et teknisk konsept med fem hovedkomponenter: fagsystemer for helsepersonell i kommunehelsetjeneste (DHO), fagsystemer for helsepersonell på sykehus (EPJ/DHO), fagsystemer for fastlege (EPJ), brukergrensesnitt for innbygger på Helsenorge, samt Pasientens planer API og Pasientens måledata API. Det er en forutsetning at det inngås avtale med minimum to EPJ-leverandører til fastlegemarkedet og en DHO-leverandør, og kunden har til hensikt å inngå avtale med inntil fire leverandører og minst to. Tildelingskriteriet er kompetanse, erfaring og egnethet (100%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Norsk helsenett SF (NHN) er et statsforetak som er eiet av Helse og omsorgsdepartementet. Norsk helsenett er ansvarlig for å levere tjenester knyttet til samhandling/infrastruktur, og innbyggertjenester gjennom Helsenorge. NHN har besluttet, etter råd fra prioriteringsrådet, å etablere en tjeneste for planer. Dette inkluderer å utvikle, sette i produksjon og drifte tjenesten «Etablering av Pasientens planer». NHN har ansvaret for å koordinere tiltaket. Formålet med anskaffelsen er å gjøre fastleger i stand til å delta i digital samhandling om pasientens planer. Samhandlingen skal foregå mellom fastlege, kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten. En forutsetning for samhandlingen er at fastlegens journalsystem må ha tilsvarende ambisjonsnivå som fagsystemene kommunene og spesialist benytter i Digital hjemmeoppfølging (DHO)-forløpene. Denne avtalen baserer seg på en intensjon mellom partene om hva som skal oppnås med anskaffelsen. Det betyr at det ikke finnes en komplett oversikt over alle spørsmål og utfordringer som skal besvares, og det vil være læringen fra arbeidet underveis som vil gi de nødvendige svarene. Planer, omfang og milepæler kan justeres basert på denne læringen. Risikoen dersom tiltaket ikke kommer i mål, ligger hos oppdragsgiver. Alle avtaleparter skal jobbe for at løsningen blir tilgjengeliggjort for alle helsevirksomheter som har behov. Tjenesten vil bli tilgjengelig gjennom de definerte stegene som er definert i avtalen. Det forutsettes at tjenestene er vurdert klart for tilgjengeliggjøring av NHN. Leverandørene oppfordres til å betrakte tjenestene som en del av infrastrukturen som kan integreres i egne innovasjons- og produktutviklingsprosesser. Avklaringer knyttet til disse prosessene gjøres fortløpende med NHN. Kunden har til hensikt å inngå avtale med inntil fire leverandører og minst to, totalrammen for hele avtalen er på inntil kr. 24 mill. ekskl. mva. Det er en forutsetning for gjennomføringen av denne anskaffelsen, at det inngås avtale med minimum to EPJ-leverandører til fastlegemarkedet og en DHO- leverandør.Hovedtrekkene i prosedyrenDet tekniske konseptet for den digitale samhandlingen baserer seg på 5 hovedkomponenter:Fagsystemer for helsepersonell i kommunehelsetjeneste (DHO)Fagsystemer for helsepersonell på sykehus (EPJ/DHO)Fagsystemer for fastlege (EPJ)Brukergrensesnitt for innbygger på HelsenorgePasientens planer API og Pasientens måledata API – de nasjonale tjenestene for datadeling av planer og måledata.

    Kontakt navn
    Avdeling anskaffelser
    Kontakt telefon
    +47 24200000
    Kontakt e-post
    anskaffelser@nhn.no
    Adresse
    Abels gate 9, 7030 TRONDHEIM

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Kompetanse, erfaring og egnethet, se konkurransegrunnlaget

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner