Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Holmestrand Kommune trenger tjenestekonsesjon for levering av brukerstyrt personlig assistanse (BPA) til brukere i kommunen. Dette innebærer at brukere med vedtak om BPA kan velge mellom private leverandører som har fått tildelt konsesjon. Det leveres per i dag ca. 80 000 vedtakstimer BPA per år. Leverandøren må ha god erfaring fra sammenlignbare oppdrag, dokumentert med beskrivelse av de mest relevante oppdragene, inkludert omfang (antall vedtakstimer), tidspunkt og mottakerinformasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Konkurransen gjelder tjenestekonsesjon om levering av brukerstyrt personlig assistanse (BPA) til brukere hos oppdragsgiver. Oppdragsgiver praktiserer fritt brukervalg for brukerstyrt personlig assistanse (BPA), jf. Lov om endringer i helse- og omsorgstjenesteloven (godkjenningsmodell for fritt brukervalg). Dette innebærer at brukere som har vedtak om BPA kan velge mellom private leverandører som har fått tildelt konsesjon. Når en bruker mottar tjenester organisert som BPA, skal brukeren selv, eller en medarbeidsleder, være leder for assistentene. Det er viktig at arbeidslederen er godt kjent med ansvaret og oppgavene som følger med rollen. Arbeidslederen eller medarbeidslederen har det daglige ansvaret i BPA-ordningen. Brukerstyrt personlig assistanse kan også tilbys personer som ikke kan ivareta styringen selv, hvor andre personer ivaretar brukerstyringen på vegne av eller i samarbeid med brukeren. Rollen som arbeidsleder/medarbeidsleder er ikke lønnet. Oppdragsgiver innbyr derfor leverandører til å søke om tildeling av konsesjon i forbindelse med levering av assistansetimer i ordningen brukerstyrt personlig assistanse til brukere i kommunen. Anskaffelsen er estimert til å være over EØS-terskelverdi. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. Behovet er usikkert. Det leveres per i dag ca. 80.000 vedtakstimer BPA per år. Det poengteres imidlertid at oppdragsgiver ikke forplikter seg til noe bestemt volum, da endringer i behov, aktivitet, budsjett og rutiner kan påvirke totalvolumet. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.Hovedtrekkene i prosedyrenKonkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 976 Konsesjonskontraktforskriften, samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som Anskaffelsesprosedyre etter forskriftens Del III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED-databasen.

    Kontakt navn
    Tor Kristian Kristiansen
    Kontakt telefon
    +47 33 06 41 00
    Adresse
    ,

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha god erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Med relevante oppdrag menes leveranser av tilsvarende art til virksomheter av tilsvarende størrelse og kompleksitet. Dersom leverandøren er avhengig av andre selskaper for å oppfylle dette kvalifikasjonskravet, så skal det legges ved forpliktelseserklæring som viser at tilbyder har rådighet over de nødvendige ressursene.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
(25-2241) BPA-ordning - tjenestekonsesjonskontrakt
Lokasjon

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner