Larvik kommune skal anskaffe brøytetjenester samt annet nødvendig vintervedlikehold, som blant annet strøing og håndfresing, for en rekke kommunale bygg og eiendommer. Samtlige eiendommer/bygg hvor det skal utføres tjenester er plassert i roder. Det er totalt 7 roder som lyses ut i denne kontrakten. Dette er rodene 1, 2, 5, 7, 16, 17 og 20.
Det er kun mulig for oppdragsgiver å tildele en hel rode, og kun den eller de roder det er inngitt tilbud på. Dersom en tilbyder ønsker å konkurrere om flere roder, må det leveres tilbud på samtlige roder.
Larvik kommune har til hensikt å inngå kontrakter for 2 + 1 + 1 år.
Oppstart på kontraktene er tentativt satt til 01.10.2025.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i ett trinn etter del III i Forskrift om offentlige anskaffelser. Dette betyr at oppdragsgiver ikke har anledning til å forhandle. Tilbydere kan ikke forvente dialog om sitt tilbud utover evt. retting og enkle avklaringer. Det inngås 7 tjenestekontrakter, én pr. rode, med 1, 2, 3, 4, 5, 6 eller 7 leverandører.
Kontraktene vil ha en varighet på 24 måneder med opsjon for oppdragsgiver på prolongering på like vilkår i ytterligere 1 +1 år.
Det vil kun avholdes befaring på samtlige eiendommer i forbindelse med konkurransen. Befaringene er berammet 17.06, 18.06 og 19.06.25. Se vedlegg 17 for detaljer for den enkelte rode. Befaringene gjennomføres samlet for alle interesserte tilbydere. Oppmøtested oppgis dagen før befaring. Det vil bli registrert oppmøte på befaring samt skrevet et kort referat som gjøres tilgjengelig for alle tilbydere.