Anbudsoversikt for Åpen anbudskonkurranse - anskaffelse av driftsleverandør til Virksomhetsplattformen - DFØ/Difi
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Bedriftsrådgivning
Direktoratet for økonomistyring (DFØ) i samarbeid med Direktoratet for forvaltning og IKT (Difi) gjennomfører en åpen anbudskonkurranse om anskaffelse av en driftsleverandør for en felles læringsplattform for statlige virksomheter; Virksomhetsplattformen. Fra 1.1. 2020 vil DFØ være kontraktseier for Virksomhetsplattformen. Virksomhetsplattformen er et verktøy for å nå målene om en effektiv og mer strategisk kompetanseutvikling i staten. Vi ønsker en profesjonell drift og utvikling av fellestjenesten som ivaretar brukernes behov på tilfredsstillende vis, slik at staten kan høste stordriftsfordeler gjennom deling og gjenbruk av digitale opplæringsressurser og at virksomhetene ikke gjør egne anskaffelser av digital læringsplattform (Learning Management System – LMS) og enkle forfatterverktøy. Gjeldende driftsavtale for Virksomhetsplattformen er i ferd med å utløpe. Vi har derfor behov for å inngå avtale med en leverandør som kan videreføre driften av plattformen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Åpen anbudskonkurranse - anskaffelse av driftsleverandør til Virksomhetsplattformen - DFØ/Difi
- Tilleggskategorier (CPV)
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Vi krever at tilbyderen er et lovlig etablert foretak. Krav til dokumentasjon: Tilbyder skal legge ved en beskrivelse av tilbyders organisasjon, selskapsform, eierstruktur og virksomhetsområde. Firmaattest skal legges ved.
Vi krever tilfredsstillende økonomi for å gjennomføre oppdraget. Vi ber derfor om at kredittvurderingen skal inneholde kredittrating, delbedømmelse og historisk rating. Kredittvurderingen skal utføres av offentlig godkjent kredittinstitusjon. Kredittvurderingen skal ikke være dårligere enn A (kredittverdig) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse). Tilbud med lavere rating enn A eller tilsvarende (dvs. ikke kredittverdig eller kredittverdig med sikkerhetsstillelse) vil ikke bli vurdert. Krav til dokumentasjon: Tilbyder skal fremlegge kredittvurdering fra godkjent kredittinstitusjon. Kredittvurderingen skal basere seg på siste kjente regnskapstall (årsregnskap 2018). Kredittrapporten skal ikke være eldre enn seks måneder fra tilbudsfristens utløp. DFØ vil vurdere eventuelle restanser knyttet til innbetaling av skatt. Krav til dokumentasjon: Skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt skal legges ved som bekreftelse på at forfalte skatter og avgifter er betalt. Attestene skal være utstedt av skatteoppkrever på tilbyders forretningssted og av skattekontoret i vedkommende firmas hjemstedsfylke. Tilbydere med forretningsadresse utenfor Norge skal framlegge attester som bekrefter at tilbyderen har ordnede skatte- og avgiftsforhold i sitt hjemland. Attestene skal ikke være eldre enn seks måneder, regnet fra tilbudsfristens utløp.
Tilbyder skal ha relevant erfaring med drift av ulike produksjons- og testmiljøer. Krav til dokumentasjon: En oversikt over inntil 3 av de mest relevante driftsoppdragene i løpet av de tre siste årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker. Det er et krav at tilbyder har tilstrekkelig gjennomføringsevne og kapasitet til å utføre driftstjenesten. Krav til dokumentasjon: Tilbyder skal beskrive tilbyders eventuelt underleverandørens totale bemanning innenfor området denne anskaffelsen skal dekke. Det er et krav at tilbyder har et godt og velfungerende kvalitetssikrings- og styringssystem. Krav til dokumentasjon: Tilbyder skal beskrive relevant styringssystem. Dersom tilbyder er sertifisert, skal dette dokumenteres med kopi av sertifikat utstedt av akkreditert sertifiseringsorgan eller tilsvarende. Tilbydere skal sørge for at ansatte i egen virksomhet, og andre som medvirker til å oppfylle kontrakten, ikke har dårligere lønns- og arbeidsforhold enn det som følger av tariffavtaler, regulativ eller det som er normalt for vedkommende yrke. Dette gjelder bare for ansatte som direkte medvirker til oppfyllelse av kontrakten. Ledelsen for virksomheten er ansvarlig for at denne regelen etterleves. Krav til dokumentasjon: Tilbyder skal dokumentere ved en egenerklæring at lønns- og arbeidsvilkår, for de som medvirker til oppfyllelse av kontrakten, ikke er i strid med tariffavtaler, regulativ eller det som er normalt for vedkommende yrke.