Anbudsoversikt for Åpen anbudskonkurranse for kjøp av kontroll- og vedlikeholdsavtale sprinkler og vanntåkeanlegg

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Brann- og sikkerhetstjenester

Formålet med anskaffelsen å sikre at eiendommene, som kontrakten omfatter, har velfungerende sprinkel- og vanntåkeanlegg som dekker Oslo kommune Omsorgsbygg KF sine plikter for å sikre brannvern etter de til enhver tid gjeldende brannforskrifter og annet relevant regelverk.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Åpen anbudskonkurranse for kjøp av kontroll- og vedlikeholdsavtale sprinkler og vanntåkeanlegg
Varighet
45 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling: Dokumentasjon: - Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder gammel. Attesten bestilles og hentes ut i Altinn. Hvis dette ikke er mulig kan den bestilles hos skatteoppkrever eller Skatteetaten - Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske Leverandøren skal kreve tilsvarende skatteattest fra alle underleverandører ved inngåelsen av kontrakter i tilknytning til oppdraget, som overstiger en verdi på 500 000 kroner ekskl. mva. *) Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK. Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjon: - Norske selskaper: Firmaattest - Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. *) Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK.
Kvalifikasjonskrav 2

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på tre siste kjente regnskapstall. Dokumentasjon: - Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på tre siste kjente regnskapstall. - Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente årsregnskap eller annen dokumentasjon dersom dette er nødvendig for å evaluere kravet. *) Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK.
Kvalifikasjonskrav 3

Leverandøren skal være godkjent sertifisert virksomhet hos Finans Norge i henhold til FG-910:2 for prosjektering, utførelse og kontroll Dokumentasjon: fra FG Skadeteknikk (http://www.fgsikring.no/brann/slokkesystemer/Foretak/) Utførende personell skal ha blått kompetansebevis fra Rådet for vedlikehold av brannslokkemateriell, alt. gyldig kompetansebevis fra Finans Norge i henhold til FG-900:2 Dokumentasjon fra Rådet for vedlikehold av brannslokkemateriell (http://www.rvb.no/registre/kompetente-personer/) Alt. dokumentasjon fra (http://www.fgsikring.no/brann/slokkesystemer/sertifiseringsordningen/) Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å kunne gjennomføre oppdraget Dokumentasjon: Redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i den administrative ledelse de siste tre år (kan være samme dokument som kompetansematrise) Det skal ikke leveres inn CV-er for enkeltpersoner. Leverandøren skal ha erfaring fra oppdrag av lignende art, kompleksitet og omfang Dokumentasjon: - En oversikt over de viktigste leveranser de siste tre år. Oversikten skal angi arbeidenes verdi, samt tid for arbeidsutførelsen og navn på mottaker. Det skal ikke leveres inn CV-er for enkeltpersoner. Leverandøren skal ha en tilfredsstillende miljøstyring tilpasset kontraktens innhold. Virksomheten skal dokumentere miljøprestasjon/rutiner innenfor temaene innkjøp, energi, avfall, transport og/eller utslipp (kun relevante tema). - Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens miljøstyringstiltak. - Oppdragsgiver vil innhente kredittrating som er basert på tre siste kjente regnskapstall. - Alternativ 1: Hvis leverandøren er Miljøfyrtårn-sertifisert, er det tilstrekkelig hvis dette sertifikatet fremlegges. - Alternativ 2: Hvis leverandøren har ISO14001-sertifisering(eller tilsvarende), så er det tilstrekkelig at de fremlegger sertifikatet. Leverandøren skal ha et tilfredsstillende kvalitetsstyringssystem som er relevant for oppdraget. Dokumentasjon: - Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens kvalitetsstyringssystem - Dette skal beskrives ved å fremlegge dokumentasjon som viser overordnet struktur og rammer for leverandørens KS-system som angår tjenestene kontrakten gjelder - Dokumentasjonen skal minst beskrive følgende punkter:  Organisasjonens kvalitetspolitikk og kvalitetsmål  Arbeidsprosessene og arbeidsprosedyrer som er relevant for kontraktens innhold  Metode for systematisk oppdatering og forbedring av arbeidsprosessene (periodisk revisjon) Alternativ 1: Leverandøren kan fremlegge attest for firmaets kvalitetsstyringsprogram utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001 eller tilsvarende. *) Leverandører som er registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen som etterspørres er tilgjengelig i StartBANK.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner