Anbudsoversikt for Adgangskontroll, innbrudd og kameraovervåkning

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Formålet med anskaffelsen er å inngå avtale med en leverandør om kjøp av adgangskontrollsystem, levering av utstyr for kort produksjon, oppgradering av innbruddsalarm og alarmoverføring til vaktsentral og leveranse av service og vedlikehold av eksisterende systemer og nye systemer som skal leveres. Avtalen vil også omfatte opsjon på levering av: • utvidelse av antall dører som tilgangstyres vis adgangskontrollsystemet, med inntil 25 dører. • utvidelse av adgangskontrollsystem til også å omfatte alle kontordører, inntil ac. 180 dører. • system for videoovervåkning av Strandgaten 229

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Adgangskontroll, innbrudd og kameraovervåkning
Estimert verdi
2 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfrist. Med skatteattest menes: For norske leverandører: • Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret. For utenlandske leverandører: • Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige. Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: • Firmaattest. Utenlandske leverandører: • Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Krav: Leverandøren skal ha god vandel. Dokumentasjonskrav: Elektroniske egenerklæringsskjema.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra 2015 og 2016. Dersom årsregnskapet for fjoråret ikke er ferdigstilt ved tilbudsfristens utløp for denne konkurransen skal det i tillegg vedlegges foreløpig årsregnskap for fjoråret. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering fra. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling. Leverandøren må i så fall dokumentere ressursene til de foretakene han vil støtte seg på og bevise at han vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra disse i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelseserklæring (Bilag A), garanti, samarbeidsavtale eller lignende. I tillegg må vedlegges tilsvarende dokumentasjon på finansiell stilling foretakene han vil støtte seg på. Dette gjelder uavhengig av den juridiske karakteren av forbindelsen mellom foretakene, dvs. at de støttende foretakene enten kan være leverandørens morselskap, et annet foretak i samme konsern, en samarbeidspartner eller lignende.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Det skal gis en kort og overordnet beskrivelse av virksomheten, herunder: • En redegjørelse for foretakets forretningsidé og kjernekompetanse relatert til leveringsomfanget. • En oversikt over selskapets historikk, organisering og eierforhold, samt en beskrivelse av dagens virksomhet. • Beskrivelse av hvordan leverandøren er organisert for gjennomføring av denne kontrakten. • Det skal gis en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetssikringssystem leverandøren vil legge til grunn for gjennomføring av kontrakten. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravet til tekniske og faglige kvalifikasjoner. Leverandøren må i så fall dokumentere ressursene til de foretakene han vil støtte seg på og bevise at han vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra disse i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelseserklæring (Bilag A), garanti, samarbeidsavtale eller lignende. I tillegg må vedlegges tilsvarende dokumentasjon på de tekniske og faglige kvalifikasjoner på foretakene han vil støtte seg på. Dette gjelder uavhengig av den juridiske karakteren av forbindelsen mellom foretakene, dvs. at de støttende foretakene enten kan være leverandørens morselskap, et annet foretak i samme konsern, en samarbeidspartner eller lignende. Krav: Leverandøren skal ha relevant erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Attester fra lignende leveranser de 3 siste årene. Attestene skal være signert eller skriftlig bekreftet av oppdragsgiver for de ulike leveransene, og skal som minimum inneholde: • Kort beskrivelse av leveransen. • Tidspunkt for gjennomføring. • Omfang av leveranse i beløp. • Navn og telefonnummer til referanseperson hos oppdragsgiveren. Dersom signert eller bekreftet attest ikke er mulig å få til, skal leverandøren levere en liste over alle relevante oppdrag med beskrivelse i henhold til punktene ovenfor. Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte kontaktpersonene som oppgis.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner