Anbudsoversikt for Adgangskontroll og porttelefon med tilhørende tjenester - Rammeavtale og vedlikeholdsavtale

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Omsorgsbygg skal anskaffe en rammeavtale som dekker behovet for systemer for adgangskontroll og porttelefoni ved nybygg, rehabilitering og oppgradering av foretakets eiendommer. Målet med rammeavtalen er å redusere drifts- og vedlikeholdskostnader ved å installere mest mulig standardiserte løsninger i byggene. I tillegg til rammeavtalen skal det inngås en vedlikeholds- og serviceavtale for ytelsene som leveres på rammeavtalen med valgte leverandør.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Adgangskontroll og porttelefon med tilhørende tjenester - Rammeavtale og vedlikeholdsavtale
Estimert verdi
40 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

• Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. • Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte og merverdiavgiftsinnbetaling Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift som ikke er eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for tilbud Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter som de norske Tilbydere registrert i StartBANK kan alternativt oppgi StartBANK ID eller sende inn kopi av registreringsbevis i StartBANK dersom dokumentasjonen etterspørres er tilgjengelig i StartBANK
Kvalifikasjonskrav 2

Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten Oppdragsgiver vil innhente kredittvurdering/rating, som baserer seg på siste kjente regnskapstall. En vurdering vil bli utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente årsregnskap eller annen dokumentasjon fra leverandøren dersom dette er nødvendig for å evaluere kravet. Dersom leverandøren har saklig grunn (f. eks. nystartet bedrift) til ikke å fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 3

• Leverandøren skal ha god kapasitet til å gjennomføre oppdraget Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for leverandørens gjennomsnittlige arbeidsstyrke og antall medarbeidere i den administrative ledelsen de siste tre år (kan være kompetansematrise eller organisasjonskart) • Det kreves god erfaring i fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende leveranser menes at leverandøren skal ha erfaring fra oppdrag av samme art, kompleksitet og omfang. Dokumentasjonskrav: • Liste over selskapets viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste 5 år. Oversikten skal angi arbeidenes verdi, kontraktstype, oppdragsgiver, samt tid og sted for arbeidsutførelsen. Vi ber om at leverandør oppgir referanseperson for hvert prosjekt. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referansepersoner. • Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetsledelsessystem som er relevant for kontraktens innhold Dokumentasjonskrav: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av sitt kvalitetsledelsessystem, herunder leverandørens kvalitetssikringstiltak. Dokumentasjonen skal minst beskrive følgende punkter: a) organisasjonens kvalitetspolitikk og kvalitetsmål b) arbeidsprosessene og arbeidsprosedyrer som er relevante for kontraktens innhold c) metode som ivaretar systematisk måling av kundetilfredshet og kontinuerlig forbedring av prestasjon. Dokumentasjon kan bli etterspurt. Alternativt: Leverandøren kan fremlegge attest for firmaets kvalitetsledelsessystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetsledelsesstandarder, eksempelvis ISO 9001 eller tilsvarende. • Leverandøren skal ha en tilfredsstillende miljøstyring tilpasset kontraktens innhold Leverandør skal dokumentere miljøprestasjon/rutiner innenfor temaene innkjøp, energi, avfall, transport og/eller utslipp (kun relevante tema). Dokumentasjonskrav: • Leverandøren skal fremlegge en beskrivelse av leverandørens miljøstyringstiltak. Beskrivelsen skal inkludere prosedyrer og sjekklister for de tjenestene som tilbys i kontrakten, som viser tilfredsstillende miljøstyring av leveransene/tjenestene. Prosedyrene og sjekklistene skal vise hvordan leverandøren oppfyller krav til ytre miljø som følger av internkontrollforskriften og forurensningsloven. Leverandørens skal dokumentere at systemet revideres jevnlig, og at de har et aktivt system for avviksbehandling og forbedringer. Alternativt: Hvis leverandøren er Miljøfyrtårn-sertifisert, er det tilstrekkelig hvis dette sertifikatet framlegges. eller Hvis leverandøren har ISO14001-sertifisering(eller tilsvarende), så er det tilstrekkelig at sertifikatet fremlegges.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner