Fredrikstad Kommune
Elektronisk medisineringsstøtte- etablering av DPS
Fredrikstad Kommune trenger elektronisk medisineringsstøtte for kommunene Fredrikstad, Hvaler, Råde, Våler, Frogn, Ås, Rælingen og Nye Moss.
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Medisinsk utstyr og hjelpemidler
Ullensvang Kommune har inngått avtale med Evondos AS for elektronisk medisineringsstøtte til å levere multidosedispenser og medisindispenser i Vestland til en verdi av 800,000 NOK. Anbudets vekting var Pris: 35%, Kvalitet: 15%, Pris: 30%, Kvalitet: 20%.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOppdragsgiver har ønske om å benytte elektronisk medisineringsstøtte som bistand til en del av innbyggerne som har behov for dette. Oppdragsgiver tror at utstyret kan bidra positivt både for brukerne av utstyret og oppdragsgiverens ansatte. Oppdragsgiver ønsker derfor å benytte seg av elektronisk medisineringsstøtte. Oppdragsgiver har et bredt spekter av potensielle brukere for avtalen, samtidig er det mulig at behovet og bruksområdene for dispensere blir større. Dagens brukergrupper dekker blant annet følgende behov: ● Personer som har behov for påminnelse til å ta riktig medisin til riktig tid ● Personer med uoversiktlig medisinering (ulike medisiner til ulike tider) ● Medisinbehandlinger som er sårbare for tidsavvik ● Personer som er utrygge på om de klarer å følge opp selv ● Personer med begynnende eller lett kognitiv svikt ● Personer med avhengighetsproblemer Listen ovenfor er ikke uttømmende. Det er derfor behov for en portefølje av ulike elektroniske multidosedispenser (EMD) og elektronisk medisindispensere som dekker ulike brukerbehov. For å dekke disse ulike behovene er anskaffelsen av elektronisk medisineringsstøtte delt i 2 delkontrakter. Det skal inngås en avtale på EMD og medisindispenser med tilhørende administrasjonsløsning innenfor hver av delavtalene. Hver av delavtalene evalueres individuelt. Det skal tydelig framgå av leverandørens tilbud hvilken delavtale den leverer tilbud på. Delavtale 1 - Standard elektronisk multidose- og medisindispenser ● Variant 1A - Standard EMD: Standard elektronisk multidosedispenser med tilhørende administrasjonsløsning som har funksjonalitet for å dekke generelle behov knyttet til medisineringsstøtte. Dispenseren skal være lett og portabel. ● Variant 1B - Medisindispenser: Enkel løsning for medisineringsstøtte til påminnelsesformål uten avhengighet til multidosepose. Skal være lett og portabel, og skal være tilknyttet samme administrasjonsløsning som variant 1A. Dispenseren skal kunne brukes alene, eller i tillegg til dispenseren i 1A. Delavtale 2 - Forsterket elektronisk multidose - og medisindispenser ● Variant 2A - Forsterket EMD: Multidosedispenser med tilhørende administrasjonsløsning som dekker behov for en mer robust og sikrere EMD enn standard EMD i 1A. Med dette menes at den skal tåle røffere bruk, og være bedre beskyttet mot innbrudd. ● Variant 2B - Medisindispenser: Det er behov for en enklere løsning for medisineringsstøtte til påminnelsesforhold uten avhengighet til multidosepose, og som oppfyller krav til mobilitet og fleksibilitet. Dispenseren skal være tilknyttet samme administrasjonsløsning som variant 2A.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I. Denne anskaffelsens anslåtte verdi er mellom kr 100 000 ekskl. mva. og kr 1,3 mill, og er fritatt fra kunngjøringsplikt.
Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav
Fredrikstad Kommune trenger elektronisk medisineringsstøtte for kommunene Fredrikstad, Hvaler, Råde, Våler, Frogn, Ås, Rælingen og Nye Moss.
Stange Kommune trenger et elektronisk legemiddelsystem (ELS) med tilhørende årlig vedlikeholdsavtale for Stange helse- og omsorgssenter, samt trygg og sporbar oppbevaring av eventuelt-medisin (5 innretninger) for en kontraktsperiode på 10 år. Det er opsjon på kjøp av medisintraller og utvidelse av ELS med vedlikeholdsavtale til andre virksomheter i kommunen, som kan innløses innen 4 år fra kontraktsignering. Tildelingskriteriene er pris (25%), brukervennlighet og funksjonalitet (30%), klima og miljø (30%), samt brukerstøtte, opplæring og prosjektgjennomføring (15%).
Harstad kommune / Hársttáid Suohkan trenger en rammeavtale for anskaffelse av medisin og multidoser for kommunene Harstad, Kvæfjord, Ibestad, Lødingen og Tjeldsund i Nordland. Tildelingskriteriene er pris (60%) og kvalitet (40%). Kvalifikasjonskrav inkluderer referanser fra tidligere leveranser.
Bjerkreim Kommune trenger en rammeavtale for levering av legemidler, multidoser og farmasøytisk tilsyn til kommunene Hjelmeland, Lund, Sokndal og Bjerkreim i Rogaland. Avtalen omfatter enheter innen pleie- og omsorg, psykiatritjenesten, sykehjem, samt legekontor og legevakt. Leverandøren må fremlegge sertifikat/godkjenning for å drive videresalg av legemidler i Norge.
Færder kommune trenger en digital plattform for hjemmeoppfølging (DHO) og medisindispensere for Færder og Holmestrand kommune, med en maksimal totalverdi på 12 millioner kroner over 4 år. Anskaffelsen omfatter en digital plattform som muliggjør dialog og informasjonsdeling via digitale skjemaer, meldinger og innrapporterte målinger fra integrert utstyr, samt tilhørende medisindispensere.