Anbudsoversikt for Anskaffelse av fremskutt enhet (brannbil) Øyriket

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Brann- og redningskjøretøy

Harstad Kommune har inngått avtale med Egenes Brannteknikk AS for levering av en fremskutt enhet (brannbil) til bruk på Grytøya i Harstad kommune. Anbudets vekting var pris: 1, løsningsforslag: 2, miljø (Euro 6 krav): 3.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Egenes Brannteknikk AS
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Anskaffelse av fremskutt enhet (brannbil) Øyriket
Kategori (CPV)
Tildelingskriterium 1
Pris
Tilbudt pris
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
- Besvarelse av kravspesifikasjon - Løsningsforslag
Tildelingskriterium 3
Miljø
Dette gjelder anskaffelse av kjøretøy som er konstruert til bruk av brannvesen, og kjøretøyet omfattes dermed ikke av Forskrift om utslippskrav til kjøretøy ved offentlig anskaffelse til veitransport §2(b). Kjøretøyet vil for det meste stå i garasje, klar til innsats ved hendelser. I tillegg til bruk ved hendelser, vil kjøretøyet bli brukt i forbindelse med øvelser. Det forventes at kjørelengden per år for kjøretøyet vil være svært begrenset, og vi forventer å ha kjøretøyet i tjeneste i over 20 år. Selv om det kan finnes batteridrevne løsninger som er utslippsfrie ved kjøring, er det knyttet en del ekstra utslipp til produksjon av batteribank. Som regel vil de reduserte utslippene ved bruk av kjøretøyet, spare inn de ekstra utslippene fra produksjon av batteribank etter relativt kort tid. Brannmannskapet skal kunne respondere raskt på nødsituasjoner over et større geografisk område, og utalarmeringen skjer ofte uten noe form for forvarsel. Utslippsfrie kjøretøy som drives av batterier, har en begrenset rekkevidde sammenlignet med kjøretøy som bruker fossilt drivstoff. For å sikre best mulig rekkevidde, vil et eventuelt elektrisk kjøretøy vil måtte stå tilkoblet lader kontinuerlig, noe som kan redusere levetiden på batteriene. I dette tilfellet vil kjørelengden for kjøretøyet vil bli svært begrenset, og det er risiko for å måtte bytte ut batteripakken i løpet av levetiden. Vår vurdering er derfor at det totale klimautslippet for denne anskaffelsen, vil bli lavere ved bruk av konvensjonelt drivstoff, enn ved bruk av batteriteknologi. Krav om utslippsklasse Euro 6 er stilt i kravspesifikasjonen, for å sikre et lavt utslipp for de milene bilen vil kjøre i løpet av levetiden.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner