Formålet med anskaffelsen er å inngå kontrakt med én tilbyder om daglig drift av kantinen for våre ansatte i Karl Johans gate 7 i Oslo (inngang fra Dronningens gate og Biskop Gunerius gate). Oppdraget gjelder kantinedrift, herunder innkjøp, produksjon, salg over disk og produksjon av intern møtemat på bestilling. Det er omtrent 230 ansatte knyttet til oppdragsgivers lokaler i Karl Johans gate 7. Vinnende leverandør skal starte kantinedriften og være 100 % operativ så fort som mulig etter kontraktsignering.
Kantinen betjener daglig omtrent 100-185 brukere. Dette er grove overslag fra oppdragsgiver, basert på de erfaringer oppdragsgiver har gjort seg. Det er til tider større variasjon i antall brukere, grunnet hjemmekontor, møter og arbeidsreiser. Oppdragsgiver mener det er vanligvis færrest brukere på mandager og fredager enn øvrige ukedager, men dette må vinnende leverandør selv avklare via egne undersøkelser mens driften pågår.
Oppdragsgiver vil gi et månedlig driftstilskudd på kroner 47 000 eks. mva. Ut over dette skal kantinedriveren ha ansvaret for egen inntjening basert på salg i kantinen og eventuell møtemat som oppdragsgiver bestiller.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om konsesjonskontrakter del I. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse. I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene kan avvises etter prinsippet om forutberegnelighet og likebehandling fastsatt i LOA § 4. Det samme gjelder tilbud som inneholder uklarheter.
Leverandøren oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter via kommunikasjonsmodulen i Mercell.