Anbudsoversikt for Anskaffelse av rammeavtale arkitekttjenester
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Arkitekttjenester
Formålet med anskaffelsen er å inngå 4-6 parallelle rammeavtaler for arkitekttjenester til byggeprosjekter og andre prosjekter tilknyttet oppdragsgivers virksomhet. Prosjektene varierer i omfang, varighet og kostnad, fra mindre tiltak med en kostnad på under 0,5 mill. kroner, til større prosjekter med en kostnad på over 500 mill. kroner. Basert på erfaringstall og planer anslås det at behovet for arkitekttjenester vil ligge mellom 50-100 mill. kroner over 4 år. Dette er kun et estimat og innebærer ingen forpliktelse for oppdragsgiver. Oslo kommune er i prosess med å reorganisere kommunens byggforetak. Det er besluttet at foretakene nevnt under skal samles i et nytt foretak– «Oslobygg KF»: - Omsorgsbygg Oslo KF - Utbyggingsvirksomheten i Boligbygg Oslo KF - Undervisningsbygg Oslo KF - Kultur- og idrettsbygg Oslo KF
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Anskaffelse av rammeavtale arkitekttjenester
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 71000000 Arkitekt-, konstruksjons-, ingeniør- og inspeksjonstjenester
- 71210000 Arkitektrådgivning
- 71220000 Arkitektoniske designtjenester
- 71221000 Arkitekters tjenesteytelser i forbindelse med bygninger
- 71222000 Arkitekters tjenesteytelser i forbindelse med utendørs anlegg
- 71223000 Arkitekters tjenesteytelser i forbindelse med bygningsutvidelse
- 71240000 Arkitekt-, ingeniør- og planleggingstjenester
- 71250000 Arkitekt-, ingeniør- og oppmålingstjenester
- 71251000 Arkitekt- og bygningsoppmålingstjenester
- 71310000 Rådgivning ingeniør- og byggetekniske tjenester
- 71420000 Landskapsarkitekturtjenester
- 71500000 Bygge- og anleggsrelaterte tjenesteytelser
- 71530000 Rådgivning i forbindelse med bygging
- Estimert verdi
- 100 000 000,00 kr
- Varighet
- 48 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Skatteattest: Oppdragsgiver vil kreve at valgte leverandør leverer skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud. Ved bygge- og anleggskontrakter skal leverandøren tilsvarende kreve skatteattest fra alle underleverandører ved inngåelse av kontrakter i tilknytning til oppdraget, som overstiger en verdi på 500 000 kroner ekskl. mva Firmaattest: Krav: • Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering ikke eldre enn 6 måneder og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Hele kredittvurderingsrapporten skal leveres og skal inneholde nøkkeltall for de tre siste regnskapsår. En kredittvurdering skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egen kredittvurdering om nødvendig. Dersom leverandøren av gyldige grunner ikke kan godtgjøre sin økonomiske stilling i tråd med ovennevnte dokumentasjonskrav, vil oppdragsgiver vurdere annet egnet dokumentasjon.
Krav: Leverandører skal ha et fungerende kvalitetssystem Dokumentasjonskrav: Skriftlig beskrivelse av virksomhetens kvalitetssikringssystem. Dersom selskapet er sertifisert iht. ISO-9001, eller tilsvarende relevante serifiseringsystemer er det nok å fremlegge kopi av sertifikatet. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet og egnet bemanning til å gjennomføre kontrakten Leverandør må ha minimum 5 heltidsansatte ressurser med minimum 2 års erfaring som arkitekt Dokumentasjonskrav: Angivelse av ansatte totalt hos leverandøren, i den administrative ledelsen samt at foretaket har egnet kompetanse til å gjennomføre arkitektoppdrag for oppdragsgiver. Vedlegg 1 (Del I_V1) «Kompetansematrise» kan benyttes. Krav: Leverandøren skal ha bred kompetanse og erfaring innen arkitekttjenester. Med dette menes foretakets erfaring med for eksempel: Idrettsanlegg, badeanlegg, isanlegg, kulturbygg eller prosjekter med tilsvarende kompleksitet. Erfaring fra offentlige formål vil også vektlegges. Det samme gjelder prosjekter med ambisiøse miljømål. Dokumentasjonskrav: En oversikt over leverandørens 3-5 viktigste og mest relevante oppdrag de siste 5 år. Det skal oppgis minimum tre- maksimum fem referanseprosjekter. For hvert av referanseprosjektene skal det opplyses om følgende: Navn på oppdragsgiver Beskrivelse av type oppdrag/firmaets rolle/funksjon Vernestatus/antikvariske prinsipper Krav til UU Miljøambisjon Beskrivelse av prosjekt, herunder type, omfang og verdi Tidspunkt for utførelse Kontraktssum Minst ett av prosjektene skal være i tiltaksklasse 3 på arkitektur. Under dette kvalifikasjonskravet etterspørres ikke enkeltpersoners CV-er. Vedlegg 2 (Del I_V2) kan fylles ut med maks 5 prosjekter. Attest fra oppdragsgiver på referanseprosjektene med kontaktinformasjon til referanse. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referanser.