Anbudsoversikt for Arbeidsklær og verneutstyr

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Yrkes- og arbeidsklær

Oppdragsgiver skal inngå en rammeavtale for kjøp av arbeidsklær og verneutstyr til ansatte som håndterer avfall på gjenbruksstasjoner, samt innsamling av avfall i Oslo. For ytterligere informasjon, se kravspesifikasjon i vedlegg 1.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Arbeidsklær og verneutstyr
Kategori (CPV)
Estimert verdi
10 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Formaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisors beretning samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å hente ut kredittrating fra Bisnode Credit, og legge dette til grunn i vurderingen.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav I: Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag Dokumentasjonskrav: En oversikt over de viktigste vareleveransene med relevans til kontrakten som leverandøren har utført de siste tre årene, inkludert kontraktens verdi, tidspunkt på levering og navn på mottaker. Krav II: Det kreves et godt og velfungerende ledelsessystem for kvalitet og miljø for varene som skal leveres. Dokumentasjonskrav: Dokumentasjon på leverandørens ledelsessystem for kvalitet og miljø. Evt. vedlegge kopi av gyldig ISO sertifikat (ISO 9001/14001) Krav III: Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for etiske krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølging av etterlevelse av grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: - Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) - Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) - Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn (FNs verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) Samt ILOs kjernekonvensjoner (ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive handlinger). Dokumentasjonskrav: - En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandør vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølging av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner nedover i leverandørkjeden/produksjonsprosessen. -Sporbarhet i leverandørkjeden: En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakten (se konkurransegrunnlagets punkt 1.2)

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner