Anbudsoversikt for Arbeidsklær, skotøy og verneutstyr
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Yrkes- og arbeidsklær
Anskaffelsen har som formål å dekke behovet for bekledning og sikkerhetsutstyr til personell i tjeneste. Bymiljøetaten, renovasjonsetaten, energigjenvinningsetaten og utdanningsetaten vil være blant de største brukerne i Oslo kommune. I tillegg kommer leveranser til: • Frogn, Nesodden, Ås og Vestby gjennom deres felles innkjøpkontor (FIK) • Ski kommune og Oppegård kommune.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Arbeidsklær, skotøy og verneutstyr
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 18100000 Yrkesklær, spesielle arbeidsklær og tilbehør
- 18140000 Arbeidsklær tilbehør
- 18444110 Hjelmer
- 18810000 Fottøy, unntatt sports- og beskyttelsesfottøy
- 18830000 Beskyttelsesfottøy
- 18831000 Fottøy med innebygd tåbeskyttelse av metall
- 33735000 Beskyttelsesbriller
- 35113400 Beskyttelse og sikkerhetsbekledning
- Estimert verdi
- 47 400 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjon: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets, årsberetninger og revisjonsberetninger, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ. Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjon: Norske selskaper: Skatteattest for MVA. Skatteattest for skatt som ikke eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfristen. Utenlandske selskap: Dokumentasjon tilsvarende norsk skatteattest
Leverandøren skal ha iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. (Se kontraktbestemmelsene, punkt 6.6) Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt. Dokumentasjon:• En beskrivelse av Leverandørens miljøledelsestiltak. • Er leverandøren sertifisert etter ISO 14001, EMAS eller tilsvarende, er sertifiseringsbevis tilstrekkelig dokumentasjon. • Miljømerker/sertifiseringer som inkluderer miljøstyringssystemer (for eksempel Svanemerket), kan også være tilstrekkelig dokumentasjon dersom miljøstyringssystemet er dekkende nok, og relevant for kontrakten. Leverandør plikter å påse at grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner etterleves i egen virksomhet, og arbeide aktivt for å sikre at disse overholdes også av den eller de underleverandører som medvirker til produksjonen av varer til Oslo kommune. (Se kontraktbestemmelsene, punkt 6.7) Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: - Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) - Enhver som arbeider har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) ILOs kjernekonvensjoner, blant annet: - ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), - nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/slavearbeid), - nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) - nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). Dokumentasjon: • En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. • En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetssikringssystem. Dokumentasjon: En beskrivelse av etablert kvalitetssikringssystem som blant annet redegjør for leverings-, avviks- og tilbakekallingsrutiner av produkter.