Cobrief Logo

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Programvare - Data og analyse

Skien Kommune - Grenlandskommunenes Innkjøpsenhet (gki) har avlyst konkurransen for utskrift, kopi og skann som en tjeneste (PraaS) til å levere printrelaterte tjenester. Anbudets vekting var pris 30%, produktmessig kvalitet 30%, service og tjenestemessige kvalitet 10%, og miljø 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Besluttning av oppdragsgiveren, ikke som følge av klage på tildeling fra en tilbyder/leverandør, på grunn av tekniske eller prosessfeil
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

    Tjenesteavtale om printrelaterte tjenster, dvs. Print as a service - "PraaS". Oppdragsgiver ønsker å inngå avtale med en leverandør, som skal påta seg et totalansvar for å dekke oppdragsgivers behov for sikker print/follow me løsning, utskrift, kopi og skanning til epost og arkivkjerne, via multifunksjonsmaskiner

    Kontakt navn
    Torstein Roalkvam
    Kontakt telefon
    +47 35581000
    Adresse
    Torggata 10, 3724 SKIEN

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Det er tilbudets "Sum samlet tilbudspris per år" som evalueres.

    Beskrivelse

    Her vurderes følgende tre forhold: Strategi og utvikling. Leverandørs besvarelse på krav 1, 2 og 3. Løsningens funksjonalitet. Leverandørs besvarelse på krav 12. Sikring mot digitale angrep. Leverandørs besvarelse på krav 36.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Leverandørs besvarelse på krav 1, 2 og 3.

    Beskrivelse

    Leverandørs besvarelse på krav 12.

    Beskrivelse

    Leverandørs besvarelse på krav 36.

    Beskrivelse

    Her vurderes samlet kvalitet og oppdragsforståelse på følgende syv forhold: Prosjektgjennomføring, implementeringsplan, test og godkjenning. Leverandørs besvarelse på krav 37, 38 og 39. Opplæring. Leverandørs besvarelse på krav 40. Dokumentasjon. Leverandørs besvarelse på krav 42. Organisering og tilgjengelige ressurser. Leverandørs besvarelse på krav 43. Tjenestenivå, tilgjengelighet og responstid. Leverandørs beskrivelse av krav 46, 47 og 48. Trygging av sensitive data. Leverandørs besvarelse på krav 10. Håndtering av feil. Leverandørs beskrivelse av krav 50.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Leverandørs besvarelse på krav 37, 38 og 39.

    Beskrivelse

    Leverandørs besvarelse på krav 40.

    Beskrivelse

    Leverandørs besvarelse på krav 42.

    Beskrivelse

    Leverandørs besvarelse på krav 43.

    Beskrivelse

    Leverandørs beskrivelse av krav 46, 47 og 48.

    Beskrivelse

    Leverandørs besvarelse på krav 10.

    Beskrivelse

    Leverandørs beskrivelse av krav 50.

    Beskrivelse

    Følgende tre forhold evalueres: Energiforbruk på multimaskinene evalueres ut fra innlevert tilbud slik: Sum estimert energiforbruk alle 7 maskiner pr. år i kWh, evalueres etter følgende formel: (Laveste energiforbruk / aktuell energiforbruk) * 100 poeng * 50%. Beskrivelse av maskinens tekniske løsninger rundt bruk av energisparende modus evalueres skjønnsmessig. Det vil her legges vekt på eventuelle brukerinnstillinger som kan hindre overgang til energisparende modus, samt tid i minutter før overgang til energisparende modus. Vektes 50%. Returordning for tonerkassetter. Leverandørs tilbudte returordning evalueres skjønnsmessig. Hensikten med returordningen er å forhindre at ansatte hos oppdragsgiver kaster brukte tonerkassetter i ordinært restavfall. Derfor vil forhold som brukervennlighet og at ordningen er enkel å bruke for de ansatte hos oppdragsgiver vektlegges. Andel miljøvennlig transport. Tilbyder skal fylle ut vedlegg 2 - Transportskjema, andel miljøvennlig transport. Transport ved bulklevering av alle multimaskinene ved kontraktsoppstart høsten 2024 for 5 kommuner en unntatt, og skal ikke tas med i beregning av andel transport. Det er øvrige transportoppdrag de påfølgende år som følge av tjenesteavtalen som skal regnes med. Vi evaluerer kun kontraktsperiodens første 4 år da vi forutsetter at all transport etter dette blir med miljøvennlige alternativ.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Sum estimert energiforbruk alle 7 maskiner pr. år i kWh, evalueres etter følgende formel: (Laveste energiforbruk / aktuell energiforbruk) * 100 poeng * 50%.

    Beskrivelse

    Beskrivelse av maskinens tekniske løsninger rundt bruk av energisparende modus evalueres skjønnsmessig. Det vil her legges vekt på eventuelle brukerinnstillinger som kan hindre overgang til energisparende modus, samt tid i minutter før overgang til energisparende modus.

    Beskrivelse

    Leverandørs tilbudte returordning evalueres skjønnsmessig. Hensikten med returordningen er å forhindre at ansatte hos oppdragsgiver kaster brukte tonerkassetter i ordinært restavfall. Derfor vil forhold som brukervennlighet og at ordningen er enkel å bruke for de ansatte hos oppdragsgiver vektlegges.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal fylle ut vedlegg 2 - Transportskjema, andel miljøvennlig transport. Transport ved bulklevering av alle multimaskinene ved kontraktsoppstart høsten 2024 for 5 kommuner en unntatt, og skal ikke tas med i beregning av andel transport. Det er øvrige transportoppdrag de påfølgende år som følge av tjenesteavtalen som skal regnes med. Vi evaluerer kun kontraktsperiodens første 4 år da vi forutsetter at all transport etter dette blir med miljøvennlige alternativ.

Se hele utlysningen

Tittel
Avtale - Løpende kjøp av utskrift, kopi og skann som en tjeneste (PraaS)

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner