Anbudsoversikt for Avtale om levering av elektrikertjenester inklusive materiell

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Elektrisk installasjonsarbeid

Fiskeridirektoratet skal inngå avtale om løpende leveranser av elektrikertjenester (sterk- og svakstrøm). Avtalen omfatter el- tele/datainstallasjoner, materiell, feilsøking, reparasjoner, årlig ettersyn av /kontroll av nødlysanlegg, termografering og internkontroll av elanlegg i bygg som disponeres av Fiskeridirektoratet i Bergen. Fiskeridirektoratet ønsker å inngå avtale med oppstart 1. november 2019, med varighet på 4 år. I avtaleperioden gjelder gjensidig oppsigelsesfrist på 3 måneder. Ved utløpet av avtaleperioden vil avtalen forlenges automatisk med mindre den sies opp innen 3 (tre)måneder. Avtalen vil deretter løpe til den sies opp av en av partene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Avtale om levering av elektrikertjenester inklusive materiell
Estimert verdi
1 800 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere en skatteattest som ikke er eldre enn 6 måneder jf. FOA § 7-2 (2). • Norske leverandører kan bestille skatteattest gjennom skjema RF-1316 i Altinn. • Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige. Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører skal levere en firmaattest. Utenlandske leverandører leverer en bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretaksregister eller bransjeregister i henhold til lovgivning i det landet hvor leverandøren er etablert eller registrert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. For å oppfylle kravet må årlig omsetning overstige kr 1 800 000,-, positivt driftsresultat i minst ett av de to siste årene (2017 og 2018) og ingen betalingsanmerkninger. Alle kravene må være oppfylt. Dokumentasjonskrav: 1: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra siste 2 år. 2: Kredittvurdering som ikke er eldre enn 2 måneder. Dersom årsregnskapet for fjoråret ikke er ferdigstilt skal foreløpig årsregnskap for fjoråret legges ved. Ny oppstartet selskap må evt. på annen måte dokumentere finansiell styrke for gjennomføring av kontrakt. Leverandøren kan velge å støtte seg på et annet foretaks kapasitet for å oppfylle kravet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling. I så fall må leverandøren dokumentere ressursene til foretaket som han vil støtte seg på, og at han råder over disse (jf. forpliktelseserklæring i Bilag C )
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Leverandør må disponere følgende personell: • Montør m/fagbrev – sterkstrøm/internkontroll • Montør m/fagbrev – svakstrøm/datakabling • Termofotografering • Ingeniør - elektro Dokumentasjonskrav: Leverandør må beskrive hvilke kompetanse som disponeres og antall. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravet til tekniske og faglige kvalifikasjoner. Leverandøren må i så fall dokumentere ressursene til de foretakene han vil støtte seg på og bevise at han vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra disse i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelseserklæring (Bilag A), garanti, samarbeidsavtale eller lignende. Dette gjelder uavhengig av den juridiske karakteren av forbindelsen mellom foretakene, dvs. at de støttende foretakene enten kan være leverandørens morselskap, et annet foretak i samme konsern, en samarbeidspartner eller lignende. Krav: Leverandøren skal være sertifisert etter ISO-standard 9001 for kvalitetsledelse eller tilsvarende standard. Dokumentasjonskrav: Attest utstedt av uavhengig organ. Krav: Leverandøren skal ha relevant erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Attester fra tre lignende leveranser de 3 siste årene. Attestene skal være signert eller skriftlig bekreftet av oppdragsgiver for de ulike leveransene, og skal som minimum inneholde: • Kort beskrivelse av leveransen. • Tidspunkt for gjennomføring. • Omfang av leveranse i beløp. • Navn og telefonnummer til referanseperson hos oppdragsgiveren. Dersom signert eller bekreftet attest ikke er mulig å få til, skal leverandøren levere en liste over alle relevante oppdrag med beskrivelse i henhold til punktene ovenfor. Bilag E brukes som mal for listen. Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte kontaktpersonene som oppgis. Krav: Leverandør skal være registrert i Elvirksomhetsregisteret. Dokumentasjonskrav: Registrert Direktoratet for sammfunnssikkerhet- og beredskap (DSBs) sitt Elvirksomhetsregister. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å kontakte lokalt el – tilsyn for å avklare om krav stilt i «Forskrift om elektroforetak og kvalifikasjonskrav for arbeid knyttet til elektriske anlegg og elektrisk utstyr» er ivaretatt. Krav: Leverandør skal inne ha autorisasjon fra Nasjonal kommunikasjonsmyndighet. Dokumentasjonskrav: Dokumentere ekomnettautorisasjon (ENA) fra Najonalkommunikasjonsmyndighet, minimum TIA fra Najonalkommunikasjonsmyndighet. Krav: Leverandør skal være godkjent lærebedrift. Dokumentasjonskrav: Tilbyder må vedlegge dokumentasjon som bekrefter godkjenning som lærebedrift.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner