Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

IT-rådgivning og strategi

Bamble Kommune har inngått en avtale med Visma Flyt AS om å levere en administrasjons- og kommunikasjonsløsning for barnehage, med en varighet på 3 år til en total verdi på 3 258 404 kroner. Løsningen skal bidra til effektive arbeidsprosesser og kommunikasjon mellom hjem og barnehage, samt mellom ansatte, og omfatter barnehageadministrasjon, daglig drift og kommunikasjon. Kvalitet på løsning/produkt ble vektlagt 70%, kvalitet på tjenester 15%, og pris og kostnader 15%. Det deltok 5 leverandører i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Visma Flyt AS
Andre tilbydere
  • Assemble A/S
  • Mykid AS
  • Transponder AS
  • Vigilo AS
Kontraktsverdi
3 258 404 kr

Om anbudet

    Oppdragsgiver har gjennomført en konkurranse etter prosedyren kjøp etter forhandling, for levering av en administrasjons- og kommunikasjonsløsning for barnehage som bidrar til effektive arbeidsprosesser, og effektiv kommunikasjon og samhandling mellom hjem og barnehage og mellom ansatte i barnehagen - en helhetlig løsning med systemstøtte for: • Barnehageadministrasjon. • Daglig drift i barnehagen. • Kommunikasjon og informasjon mellom hjem og barnehage. • Kommunikasjon og informasjon mellom ansatte. Se konkurransegrunnlaget med vedlegg for mer informasjon.

    Kontakt navn
    Rune Hagøy
    Kontakt telefon
    +4735 96 50 00
    Adresse
    Kirkeveien 12, 3970 LANGESUND

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet.

    Dersom leverandør er avhengig av underleverandører for å oppfylle kontrakten, så skal det legges ved forpliktelseserklæring som viser at leverandør har rådighet over de nødvendige ressursene hos støttevirksomheten for utførelse av denne kontrakten (Forskriftens § 1610 (2)). Støttevirksomheten(e) må i så fall også levere eget ESPD-skjema og eventuell tilhørende dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskrav. Vareprodusenter ansees ikke som underleverandører i denne forbindelse.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandør skal levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Dette gjelder bare dersom leverandør er norsk. Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere tilbud.

    Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten.

    Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

    Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering, kvalitetsforbedring og datasikkerhet. Leverandøren skal beskrive sin policy relatert til rutiner og standarder for kvalitetssikring av utførelsen på oppdraget.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Herunder vurderes eksempelvis: Overordnede krav og funksjonelle krav til løsning. Tekniske krav - inkludert integrasjoner mot andre fagsystemer og dokumentarkiv. Informasjonssikkerhet og personvern. Referanser på løsning/produkt vil relatere seg til alle kulepunkt over. Se arkfaner i vedlagte Excel-fil mht. kravspesifikasjon. Grad av digital støtte og effektivisering av kommunens arbeidsprosesser. De enkelte delene løsningen består av må være så godt integrert at løsningen fremstår som en helhet.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Overordnede krav og funksjonelle krav til løsning.

    Beskrivelse

    Tekniske krav - inkludert integrasjoner mot andre fagsystemer og dokumentarkiv.

    Beskrivelse

    Informasjonssikkerhet og personvern.

    Beskrivelse

    Herunder vurderes eksempelvis: Prosjekt- og framdriftsplan. Tilbudt kompetanse på dedikert personell for denne leveransen. Opplæring. Etablering, testing og godkjenning. Standard SLA-avtale for brukerstøtte, vedlikehold og tjenestenivå. Referanser på tjenester vil relatere seg til alle kulepunkt over.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Prosjekt- og framdriftsplan.

    Beskrivelse

    Tilbudt kompetanse på dedikert personell for denne leveransen.

    Beskrivelse

    Opplæring.

    Beskrivelse

    Etablering, testing og godkjenning.

    Beskrivelse

    Standard SLA-avtale for brukerstøtte, vedlikehold og tjenestenivå.

    Beskrivelse

    Herunder vurderes: Tilbudt totalpris for løsningen, inkludert prissetting av eventuelle forbehold.

    Beskrivelse

    Vedrørende Miljø - Klimaavtrykk og miljøbelastning Oppdragsgiver vil i denne anskaffelsen benytte seg av unntaket i anskaffelsesforskriften §7-9, femte ledd. Bakgrunnen er DFØ’s anbefaling i «Veileder til regler om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser», som viser til Cloud, hosting og it-systemer i den danske portalen «Den Ansvarlige Indkøber (www.denansvarligeindkober.dk) Begrunnelsen for hvorfor vi fraviker hovedregelen om å vektlegge klima- og miljøhensyn med minimum 30% (tretti prosent) er følgende: Et barnehageadministrativt system er et virksomhetsstyringssystem som skal dekke oppdragsgiver sitt behov for et sakssystem innenfor barnehage-området. Systemet som skal anskaffes utgjør et sammensatt dokumentasjonssystem, hvor data lagres i en skybasert tjeneste. Oppdragsgivers vurdering er at anskaffelsen faller inn under kategorien «Arkiv- og dokumentasjonssystemer» som DFØ har vurdert til å ha lav klimaintensitet. Anskaffelsen baserer seg hovedsakelig på standard løsninger / programvare / moduler i markedet. Oppdragsgivers vurdering er at anskaffelsen primært utgjør en tjenesteanskaffelse, og etter anskaffelsens art derfor vil ha et uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning. I tillegg så vil etableringsfasen og bruksfasen også innebære at det leveres konsulenttjenester. I denne sammenheng kunne den ansattes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruket i bygget hen jobber i, reisevirksomhet i jobbsammenheng, og avfallsgenerering som bidrar til den ansattes klimaavtrykk og miljøbelastning bli vurdert. Det vil være svært utfordrende å knytte klimaavtrykk opp mot denne spesifikke tjenesten. Tjenestene som utføres vil ikke kreve vesentlig reisevirksomhet. Den bistanden som knyttes til det som skal produseres for kunden er vurdert å medføre et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning. Oppdragsgiver vurderer også at i denne typen anskaffelse vil man motta tilbud fra forhandlere eller integratorer, og hvor leverandører av datasentertjenester er underleverandører. Leverandører av datasentertjenester er hovedsakelig store internasjonale firma, som leverer standard tjenester til standard vilkår – som det erfaringsmessig i praksis er umulig å få til å forplikte seg til mer enn det som er nedfelt i deres standard avtalevilkår. Forhandlere eller integratorer vil etter vår vurdering ikke kunne forplikte seg på miljø- og klimaparameter som kan utledes av DFØ sin veileder uten aksept fra de store internasjonale firmaene. Å sette krav eller kriterier til miljø – eller klimakrav / klimakriterier for denne type anskaffelser, kan etter vår vurdering føre til at risikoen for å ikke motta tilbud øker betraktelig.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner