Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bank- og finansformidlingstjenester

Bergen Kommune trenger tjenester innen låneadministrasjon for å levere administrasjon av Startlån og tilskudd i Vestland til en verdi av 19 000 000 NOK. Det skal leveres en tjeneste som hjelper økonomisk vanskeligstilte med å kjøpe eller beholde egen bolig gjennom kommunens startlånsordning. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et kvalitets- og miljøledelsessystem som oppfyller visse standarder, samt relevant erfaring og faglig kompetanse for gjennomføring av kontrakten.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Avtalen gjelder leveranse av tjenesten Låneadministrasjon for Startlån og tilskudd på vegne av Boligetaten i Bergen kommune.Hovedtrekkene i prosedyrenStartlån og tilskudd til etablering, utbedring og tilpasning er virkemidler Bergen kommune benytter for å hjelpe økonomiske vanskeligstilte til å kjøpe eller til å beholde egen bolig. Formålet med ordningen er å hjelpe husstander som har problemer med å få finansiert bolig i ordinære banker. Bergen kommune har benyttet Husbankens startlånsording aktivt siden denne ble vedtatt innført av Byrådet. Imidlertid har Bergen kommune finansiert husstander inn i egen bolig siden femti-tallet. Bergen kommune ved Boligetaten har kontrakt med leverandør om levering av tjenesten Administrasjon av startlån/tilskudd. Avtalen løper ut 01.04.2024. Det lyses derfor ut ny konkurranse for tjenesten.

    Kontakt navn
    Kevin Tobin
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevet økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Leverandøren skal kunne fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner