Drammen kommune beredskap ønsker å inngå parallell rammeavtale med flere hoteller for kortere eller lengre opphold, samt etablering av evakuerte- og pårørendesenter. Ved avrop skal leverandør 1 alltid bli forespurt først. Dersom leverandør nr. 1 ikke kan levere skal leverandør nr. 2 forespørres, osv.
Dersom all kapasitet hos leverandør nr. 1 er utnyttet, skal man forespørre leverandør nr. 2, 3 og 4 osv.Hovedtrekkene i prosedyrenFormålet med anskaffelsen er å ha en parallell rammeavtale med flere hoteller om etablering av evakuerte- og pårørendesenter og behov for evakuering av innbyggere både ved store og små hendelser. Dersom det skulle være aktuelt å bistå kommunen skal hotellene tilrettelegge og ivareta følgende behov:Dedikert plass til registreringsenhet ved inngang. Eget område i nærhet av registrering for rask helsesjekk/enkel førstehjelp. Tilgang til seminarrom/ konferansesal med mikrofon/høyttalere. Mulighet for å sette opp informasjonsskranker. Mulighet for todelt forsamlingslokale. Avskjermede rom ev. små grupperom. Servering/ bevertning for mat og drikke, ev. mulighet for Drammen kjøkken å rigge dette dersom hotellet ikke kan stille dette utenfor kontortid. Egnet rom for kommandosentral, pauserom, donasjoner klær/annet utstyr. Mulighet for å opprette isolasjonsplasser, bevertning på rom og avtale om renhold.
Mulighet for å opprette isolasjonsplasser med bevertning på rom og adskillelse fra øvrige gjester som bor på hotellet. En må kunne få benytte egen inngang, trapp/heis. Rommene og området må kunne klargjøres på kort varsel, samt avtale om renhold.