Lørenskog Kommune
Blomster
Lørenskog kommune trenger blomsterarrangementer for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 4 millioner kroner.
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Blomsterhandel og arrangementer
Nordre Follo kommune har inngått en rammeavtale med Interflora Norge SA for levering av ulike blomsterkategorier til en estimert total verdi på 3 - 3,5 millioner kroner eks. mva over en periode på 4 år, med opsjoner. Avtalen dekker behovet for blomster ved ulike anledninger som jubileer, bursdager, sykdom, gravferder og lignende, og leveransen vil hovedsakelig skje til kommunens lokaler, som inkluderer ca. 330 leveringsadresser, samt mulighet for leveranser til privatadresser i Nordre Follo kommune og omegn. Konkurransen ble avgjort basert på pris, og det var to tilbydere som deltok.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProNordre Follo kommune, heretter kalt Oppdragsgiver, ønsker å inngå rammeavtale med enleverandør for kjøp og levering av ulike blomsterkategorier.Formålet med anskaffelsen er å dekke Oppdragsgivers behov for blomster ved ulike anledninger,dette er for eksempel jubileer, bursdager, oppmuntring ved sykdom, gravferder/bisettelser oglignende. Utseende av de forskjellige kategoriene skal gjenspeile anledning og årstid.Analyser for foregående rammeavtale viser et forbruk i på ca. 2 450 000,-. Nye analyser viser et estimert forbruk på 3 - 3,5 millioner eks. mva gjennom rammeavtalen over 4 år medberegnet opsjoner. Estimatet er tatt på bakgrunn av grovanalyser og er ikke bindende for Oppdragsgiver i avtaleperioden. Leveransen vil i hovedsak skje til Oppdragsgivers lokaler. Oppdragsgiver, er organisert medmange virksomheter og denne avtalen vil gjelde for ca. 330 leveringsadresser. Virksomhetene erbla. skoler, barnehager, sykehjem, kulturinstitusjoner og administrasjon med mer.I tillegg kan det være aktuelt med leveranser til privatadresser i Nordre Follo kommune ogomegnskommunene, samt i resten av landet.I prisskjemaet er det listet opp en rekke buketter, oppsatser og lignende. Det forventes at dissevariantene vil dekke størsteparten av Oppdragsgivers behov for blomster i avtaleperioden.Fullstendig beskrivelse følger av vedlagte dokumenterHovedtrekkene i prosedyrenVed beskrivelse av anskaffelsen, se vedlagte dokumenter.
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Det kreves at leverandøren har konkursrating tilsvarende B (moderat konkursrisiko) fra Proff Forvalt (Proff AS) eller bedre.
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i.
Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Med sammenlignbare oppdrag menes oppdrag av tilsvarende art og kompleksitet.
Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem tilpasset leveransen.
Leverandøren skal ha et miljøsikringssystem tilpasset leveransen.
Beskrivelse
Pris (100%) - totalkostnad var gjenstand for vurdering
Lørenskog kommune trenger blomsterarrangementer for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 4 millioner kroner.
Fredrikstad Kommune trenger planter (stauder, roser, busker, koniferer og trær) gjennom en rammeavtale over 2 år, med opsjon på forlengelse i 1+1 år. Den estimerte årlige verdien er mellom 500 000 og 600 000 kroner eks. mva. for Fredrikstad kommune, og mellom 50 000 og 100 000 kroner eks. mva. for Kirkevergen i Fredrikstad. Gjennestad Drift og Rød Planteskole Steinar W Johansen har sannsynligvis kontrakten i dag.
Forsvarsmateriell trenger levering av fruktkurver til lokasjoner på Kolsås Base i Oslo, med en rammeavtale over 1 år og opsjon på forlengelse i ytterligere 1 år, til en estimert årlig verdi på 2,5 millioner kroner, og en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Kontrakten er reservert for virksomheter med funksjonshemmede eller vanskeligstilte personer.
Oslomet - Storbyuniversitetet trenger profesjonell planteservice for inneplanter i student- og fellesarealer i Oslo. Avtalen innebærer fullservice-ansvar, inkludert kjøp av nye planter og plantekrukker ved behov. Mester Grønn AS har en lignende kontrakt i dag.
Ålesund Kommune trenger kopipapir, kontor- og datarekvisita, fritt skolemateriell og skrivesaker for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner. Leveransene skal dekke kommunens behov for produkter innenfor disse kategoriene i Møre og Romsdal. Tildelingskriteriene er pris (40%), kvalitet (30%) og miljø (30%), hvor miljøkriteriet vektes 60% på miljømerkede produkter og 40% på andre miljøtiltak.