Anbudsoversikt for BME NOR 2023-17. Johan Berentsens vei. Grunnundersøkelser.

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Bergen Kommune trenger grunnundersøkelseskompetanse for å levere fortau og overvannsledninger i Johan Berentsens veg, Vestland over 3 måneder. Det skal gjennomføres detaljerte undersøkelser av grunnforholdene, inkludert miljøtekniske vurderinger og kartlegging spesielt ved klubbhuset. To viktige formelle krav er at tilbyder må ha et kvalitetsstyringssystem som sikrer kontraktens kvalitet, dokumentert med attest eller annen dokumentasjon, og et miljøledelsessystem som reduserer miljøbelastningen, også bekreftet med attest eller tilsvarende dokumentasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
BME NOR 2023-17. Johan Berentsens vei. Grunnundersøkelser.
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Tormod Bontveit
Kontakt telefon
+47 55566006
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Lokasjon
Varighet
3 måneder
Beskrivelse
BME NOR 2023-17. Johan Berentsens veg.
Grunnundersøkelser.
Bymiljøetaten (BME) skal anlegge nytt fortau i Johan Berentsens veg (se vedlagte tegninger).
Det skal på noen strekninger også legges nye overvannsledninger.
BME ønsker ved denne konkurransen å få kunnskap om grunnforholdene på anlegget, slik at kompleksiteten blir klarlagt og entreprenør får mer forutsigbarhet.
Hele strekningen skal undersøkes, men spesielt området ved klubbhuset (der det skal etableres groper for rørpressing under veg) ønskes kartlagt.
Hovedtrekk i prosedyren
BME NOR 2023-17. Johan Berentsens veg.
Grunnundersøkelser.
Bymiljøetaten (BME) skal anlegge nytt fortau i Johan Berentsens veg (se vedlagte tegninger).
Det skal på noen strekninger også legges nye overvannsledninger.
BME ønsker ved denne konkurransen å få kunnskap om grunnforholdene på anlegget, slik at kompleksiteten blir klarlagt og entreprenør får mer forutsigbarhet.
Hele strekningen skal undersøkes, men spesielt området ved klubbhuset (der det skal etableres groper for rørpressing under veg) ønskes kartlagt.
Det skal også foretas miljøtekniske undersøkelser (antas 10 punkter) som skal gi et visst innsyn i forurensingssituasjonen i området.
Formålet med grunnundersøkelsene (antas 30 punkter) er å utrede dybder til fjell samt gi en indikasjon av hvilke typer løsmasser det er i området.
Tilbyder er blant annet ansvarlig for å utarbeide boreplan, gjennomføre kabelpåvisning, gjennomføre befaring med oppdragsgiver, søke gravetillatelse og utarbeide arbeidsvarslingsplan, gjennomføre grunnundersøkelser/anskaffe underentreprenør om nødvendig, analysere prøvene og utarbeide rapporter som presenterer resultatene fra undersøkelsene. Dersom det er behov for tilgang til brannhydrant, skal utførende entreprenør søke om brukstillatelse til disse.
Utførende entreprenør skal ha tilgang til borearm til borerigg, for å sikre at borepunkt i vanskelig terreng kan gjennomføres. Ved boring på privat grunn, skal det benyttes borearm i stedet for å kjøre riggen inn på eiendommen. Dette for å unngå skader på privat eiendom. Det skal ikke benyttes belter på maskinen til slike borepunkt.
Entreprenør skal sikre skånsom gjennomføring og tilbakeføring av areal etter arbeid. Tilstanden på berørt areal skal ha minst like god kvalitet etter arbeidet som før arbeidet var igangsatt. Dette skal dokumenteres. Ved arbeid nært murer, hvor arbeidene kan forårsake rystelser på muren, skal tilstanden til muren dokumenteres før og etter gjennomføring av undersøkelsene.
Konsulent/boreteam er selv ansvarlig for å finne egnet parkeringsareal for rigg, i tilstrekkelig tid før undersøkelsene skal gjennomføres. Dersom det ønskes innspill fra oppdragsgiver, skal oppdragsgiver kontaktes i god tid før oppstart.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Øvrige økonomiske og finansielle krav Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevet økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dokumentasjon for norske leverandører: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra DFØ’s eBevis, Proff Forvalt (https://forvalt.no/) og/eller via opplysninger gitt av Creditsafe (https://www.creditsafe.com) og kan hente inn ytterligere opplysninger fra Brønnøysundregistrene. Utenlandske firma: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 5
Teknisk personell eller tekniske enheter
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen. Oversikten skal inneholde personens faglige kvalifikasjoner, erfaring og hvordan personen er tenkt brukt i den aktuelle leveransen. Alle ressurser som oppgis skal ha tilstrekkelig kapasitet i avtaleperioden til å kunne benyttes slik beskrevet.
Kvalifikasjonskrav 6
Utdanning og faglige kvalifikasjoner
Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over hvilke erfaring og faglige kvalifikasjoner som besittes av firmaet. Det skal oppgis tre relevante prosjekter med minst samme kompleksitet og størrelse som tilbudet omfatter.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    4. jan. 2024, 08:33

  2. Frist for spørsmål

    19. jan. 2024, 11:00

  3. Frist for innlevering

    26. jan. 2024, 11:00

  4. Åpningsdato

    26. jan. 2024, 23:00

  5. Vedståelsesfrist

    26. apr. 2024, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner