Anbudsoversikt for BME NOR 2025-06 - Løbergsveien - Sykkeltiltak trinn 0

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Grunnarbeid, vann og kloakk

Bergen Kommune trenger mindre tiltak for å forbedre fremkommelighet og trafikksikkerhet for myke trafikanter i Løbergsveien, inkludert oppstramming av kryss og oppmerking for syklende, samt utbedringer i sidegatene Garvergaten og Solheims tverrgate. Prosjektet har en varighet på 6 måneder og skal utføres i Vestland. Leverandører må ha økonomisk og finansiell kapasitet med minimum rating B i kredittforetaket Creditsafe, samt implementerte kvalitets- og miljøledelsessystemer, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon. Det kreves også dokumentasjon på relevant erfaring med 2 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
BME NOR 2025-06 - Løbergsveien - Sykkeltiltak trinn 0
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Joy Frantzen
Kontakt telefon
+47 05556
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Lokasjon
Varighet
6 måneder
Beskrivelse
Oppdragsgiver har behov for å gjennomføre mindre tiltak som bedrer fremkommelighet og trafikksikkerhet for myke trafikanter i Løbergsveien. Arbeidene omfatter blant annet oppstramming av kryss og oppmerking som skal tilrettelegge for syklende i Løbergsveien for økt trafikksikkerhet i kryss. I tillegg gjennomføres mindre utbedringer i sidegatene Garvergaten og Solheims tverrgate.
Hovedtrekk i prosedyren
Oppdragsgiver har behov for å gjennomføre mindre tiltak som bedrer fremkommelighet og trafikksikkerhet for myke trafikanter i Løbergsveien. Arbeidene omfatter blant annet oppstramming av kryss og oppmerking som skal tilrettelegge for syklende i Løbergsveien for økt trafikksikkerhet i kryss. I tillegg gjennomføres mindre utbedringer i sidegatene Garvergaten og Solheims tverrgate.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittvurdering må vise at leverandør er kredittverdig uten sikkerhet. Det er et krav at leverandør har minimum rating B (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil sjekke kredittvurdering utført av kredittforetaket Creditsafe, så leverandør trenger ikke legge ved egen kredittvurdering. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal vise til god erfaring som er relevant for anskaffelsen som er beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Erfaringen skal være av tilsvarende kompleksitet og omfang. Referanseprosjektene skal inneholde informasjon angitt i ESPD-skjemaet i Mercell. + I feltet "Mottakere" skal det oppgis oppdragsgiver, samt kontaktperson med navn, telefonnummer, e-postadresse og rolle i referanseprosjektet. + I feltet "Beskrivelse" skal det være en kort beskrivelse av prosjektet og fremgå hva som gjør erfaringen relevant for denne anskaffelsen Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi 2 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år. Referanseprosjektene legges direkte inn i Mercell som besvarelse av dette kravet. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til også å kontakte mottakerne på referanseprosjektene. Dersom det oppgis flere enn 5 referanseprosjekter, vil kun de 5 første bli vurdert. I tillegg til de oppgitte referansene, forbeholder oppdragsgiver seg retten til å vektlegge egne erfaringer med leverandør.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    4. apr. 2025, 08:14

  2. Frist for spørsmål

    30. apr. 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    9. mai 2025, 10:00

  4. Åpningsdato

    11. mai 2025, 22:00

  5. Vedståelsesfrist

    3 måneder

    9. aug. 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner