Haukeland universitetssykehus (HUS) trenger nytt utstyr for brakyterapi som må være klart for klinisk bruk 01.01.2027. Oslo universitetssykehus (OUS), St. Olavs Hospital (SOH) og Universitetssykehuset Nord-Norge (UNN) skal være med på avtalen gjennom opsjoner. Det vil inngås en kjøpsavtale på utstyr til brakyterapi og en rammeavtale for forbruksmateriell og tilbehør. I kjøpsavtalen ønskes det tilbud på etterlader med styringsenhet for brakyterapi. Hvis det er nødvendig må tilbudet også inneholde doseplanleggingssystem. I rammeavtalen ønskes det tilbud på applikatorer og annet forbruksmateriell egnet til bruk for gynekologisk kreft.Hovedtrekkene i prosedyrenHaukeland universitetssjukehus (HUS) trenger nytt utstyr for brakyterapi som må være klart for klinisk bruk 01.01.2027. Oslo universitetssykehus (OUS) og St. Olavs Hospital (SOH) vil være med på avtalen som opsjon og vil eventuelt ha behov for utstyr klart for klinisk bruk 01.01.2028. Universitetssykehuset Nord-Norge (UNN) skal også være med på avtalen som opsjon. Dette utstyret ble anskaffet i 2019, og er derfor av noe nyere dato sammenliknet med øvrige foretak. Tilbudt brakyterapienhet skal kunne levere stråling for høy doserate (HDR) behandling med en radioaktiv kilde gjennom et mangekanalsytem tilpasset intracavitær og interstitiell strålebehandling, og være kompatibel med applikatorer for ulike lokalisasjoner som cervix, vagina, bronchus/oesofagus, prostata, hode/hals og bryst. Det understrekes likevel at det er gynekologisk kreft som er primært bruksområde. Videre er det ønskelig at behandlingen kan gis uten manuell innmating av verken behandlingsdata eller behandlingsdokumentasjon; all overføring av data mellom doseplansystem, etterlader og verifikasjonssystem bør skje elektronisk.
Det vil inngås en kjøpsavtale på utstyr til brakyterapi og en rammeavtale for tilhørende forbruksmateriell og tilbehør.
I kjøpsavtalen ønskes det tilbud på etterlader med styringsenhet for brakyterapi. Hvis det er nødvendig må tilbudet også inneholde doseplanleggingssystem, se Bilag 1 Prisskjema, arkfane «Hovedprodukt» og «Installasjonsbaser» for mer informasjon. I arkfanen «Hovedprodukt» skal det også tilbys opsjon på serviceavtale for ulike servicenivåer (0-3), kurs/opplæring og eventuelle øvrige relevante opsjoner.
I rammeavtalen ønsker vi tilbud på applikatorer egnet til bruk for gynekologisk kreft, samt øvrig relevant tilbehør. Noen av sykehusene bruker sleeve, så det må tilbys applikatorer som kan brukes med dette. Tilbudte applikatorer må støtte bruk av interstitielle nåler. Se Bilag 1 Prisskjema, arkfanene «Applikatorpark HUS», «Applikatorpark OUS» og «Applikatorpark SOH» for informasjon om hvilke applikatorer som er i bruk ved de respektive foretakene i dag/hvilke applikatorer det er behov for. Denne informasjonen skal benyttes av tilbyder for å estimere nødvendig forbruk av applikatorer og eventuelt annet forbruksmateriell i levetiden. Det skal også tilbys en startpakke for applikatorer i Bilag 1 Prisskjema, arkfane «Hovedprodukt». Oppgitt informasjon om applikatorer og annet forbruksmateriell vil kunne endre seg med tiden og denne informasjonen er derfor kun til informasjon for tilbyder og ikke bindende for fremtidige kjøp. Vi ber om at alle tilgjengelige applikatorer legges inn i Bilag 1 Prisskjema, arkfane "Forbruksmateriell og tilbehør" under overskriften «Øvrige produkter» slik at disse produktene kan legges til i rammeavtalen.
Se Bilag 2 Kravspesifikasjon og Bilag 1 Prisskjema for nærmere beskrivelse.