Anbudsoversikt for DPS Forskningsressurser for Bedre Megaprosjekter

Brief

Bedriftsrådgivning

Norges Teknisk-naturvitenskapelige Universitet (NTNU) trenger forskningsressurser for å levere et nasjonalt utviklingsprogram kalt Bedre Megaprosjekter. Programmet har som mål å modernisere byggenæringen i samarbeid med bransjeaktører. To viktige formelle krav er at leverandøren må være kredittverdig og ha erfaring fra sammenlignbare forsknings- og utviklingsoppdrag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Tittel
DPS Forskningsressurser for Bedre Megaprosjekter
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Sissel Håvåg
Kontakt telefon
47 73 59 80 80
Kontakt e-post
sissel.havag@ntnu.no
Adresse
Høgskoleringen 1, 7034 TRONDHEIM
Beskrivelse
Det er ønskelig å opprette en dynamisk innkjøpsordning (DPS) for å knytte forskningsressurser fra næringen til dette nasjonale utviklingprogrammet. Bedre Megaprosjekter har som ambisjon å lede an i moderniseringen av byggenæringen og å utvikle bransjen i nært samarbeid med aktørene i næringen og innenfor de ulike sektorene.
Hovedtrekk i prosedyren
Dynamisk innkjøpsordning
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet
Leverandøren må dokumentere at han har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasiet til å utføre kontrakten. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Krav: Leverandøren skal være kredittverdig. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.
Kvalifikasjonskrav 2
Denne oppfyller de objektive og ikke-diskriminerende kriterier eller regler som skal anvendes for å velge ut antallet av leverandører på følgende måte: Hvis det anmodes om visse attester eller andre former for dokumentasjon, angis for hver enkelt om leverandøren er i besittelse av dokumentene som etterspørres:
Hvis noen av disse attestene eller andre former for dokumentasjon er tilgjengelige i elektronisk form , angis dette for hver enkelt:
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren oppfyller de angitte kvalifikasjonskravene:
Alle nødvendige utvalgskriterier spesifisert i innkallingen eller i anskaffelsesdokumentene som er nevnt i innkallingen, er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 4
Leverandørens egnethet
Leverandøren må ha følgende registreringer og autorisasjoner for å oppfylle kravet til egenthet: Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handlesregister i den stat leverandøren er etablert Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest /Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 5
Leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner
Leverandøren må dokumentere at han har tilstrekkelige tekniske og faglige kvalifikasjoner til å gjennomføre kontrakten. Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare FoU oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 5 årene, med verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.)  Leverandøren må her dokumentere at den har tilstrekkelige tekniske og faglige kvalifikasjoner til å gjennomføre FoU arbeid, som fagekspert.
Kvalifikasjonskrav 6
Skatteattest
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Skatteattest for skatterestanser og mva. restanser skal vedlegges søknaden. Skatteattest skal ikke være eldre enn 6 mnd. Kravet gjelder for norske leverandører. Utenlandske leverandører skal vedlegge bekreftelse på ordnede forhold for slik innbetaling i den staten leverandøren er etablert. Ved bygge- og anleggskontrakter skal også alle underleverandører levere skatteattest. Oppdragsgiver vil under den dynamiske innkjøpsordningens varighet, og i den enkelte konkurransen kunne be om oppdaterte skatteattest for merverdiavgift og skatt, jf FOA § 7-2.

Tidslinje

  1. Startdato for avtale

    30. okt. 2024, 00:00

  2. Kunngjøring av konkurranse

    5. nov. 2024, 09:43

  3. Sluttdato for avtale

    8 år

    30. nov. 2032, 00:00

  4. Frist for innlevering

    30. nov. 2032, 22:59

Se aktive konkurranser som ligner