Anbudsoversikt for Drift av Forsvarets kantiner

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kantine- og cateringvirksomhet

Forsvarets logistikkorganisasjon skal inngå en landsdekkende avtale om drift av Forsvarets kantiner, herunder velferdskantiner med kiosk, lunsjkantiner og én kafé. Vederlaget for tjenesten består av det overskudd den enkelte omfattede virksomhet genererer samt et driftstilskudd fra oppdragsgiver.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Drift av Forsvarets kantiner
Varighet
51 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift (skjema RF-1316) ikke eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfrist. Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlig.
Kvalifikasjonskrav 2

Kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap basert på siste regnskapstall. Vurderingen må ikke være eldre enn tre måneder. Dersom omsetningstall siste tre regnskapsår ikke fremgår av kredittvurderingen, må det i tillegg leveres årsregnskap hvor tallene fremgår.
Kvalifikasjonskrav 3

1. Oversikt over leverandørens tre mest relevante oppdrag i løpet av de siste tre årene. For å sikre tilstrekkelig konkurranse kan også dokumentasjon for leveranser som leverandøren har utført for mer enn tre år siden bli tatt i betraktning. Oversikten bør inkludere angivelse av: -Oppdragets verdi -Tidspunkt -Mottaker (navn, telefon og e-post) -Kort beskrivelse av leveransen, herunder størrelse og geografisk spredning av de lokasjoner leveransen omfattet Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. 2. Beskrivelse av leverandørens organisasjon, ledelse og kapasitet, samt redegjørelse for leverandørens evne til å levere drift av kantiner som er geografisk plassert over hele Norge. Dersom gjennomføring av kontrakten krever endringer i leverandørens organisasjon, skal leverandøren beskrive de endringer som vil gjennomføres og hvordan disse vil sikre tilstrekkelig evne til gjennomføring av leveransen. 3. Beskrivelse av leverandørens internkontrollsystem i henhold til forskrift om internkontroll for å oppfylle næringsmiddellovgivningen. Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 9001 eller tilsvarende standarder, vil det være tilstrekkelig å fremlegge kopi av gyldig sertifikat. 4. Beskrivelse av miljøledelsestiltak som er implementert i virksomheten. Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 14001 eller tilsvarende standarder, vil det være tilstrekkelig å fremlegge kopi av gyldig sertifikat.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner