Anbudsoversikt for Drift av Oslo kommunes instrumenter for måling av lokal luftkvalitet
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Miljøovervåking og naturvitenskapelige tjenester
Bymiljøetaten eier åtte målestasjoner for lokal luftkvalitet. Sju av disse inngår i denne anskaffelsen: Alnabru, Bryn skole, Bygdøy allé, Kirkeveien, Skøyen, Sofienbergparken og Vahl skole. I tillegg er to stasjoner under anskaffelse/etablering: Sentrum og Bjørvika. Målestasjonene er i drift hele året. For å sikre at måledata tilfredsstiller kvalitetskrav gitt i forurensningsforskriften er det behov for drift og vedlikehold av måleutstyret. Antall målestasjoner og utstyr på de ulike målestasjonene vil kunne endre seg i kontraktsperioden. Anskaffelsen omfatter både fortløpende driftsoppgaver og årlig service.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Drift av Oslo kommunes instrumenter for måling av lokal luftkvalitet
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Estimert verdi
- 10 000 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest, Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav: Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten Dokumentasjon: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 1 år, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å innhente en kredittvurdering.
Krav 1: Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak tilpasset oppdraget Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak/miljøledelsessystem. Dersom leverandøren er sertifisert, er det tilstrekkelig å vedlegge kopi av attest utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetssikringsstandarder. Krav 2: Det kreves erfaring fra tilsvarende oppdrag. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens tilsvarende oppdrag som er utført i løpet av de siste 3 år. Oversikten skal angi hvem som var oppdragsgiver, navn på kontaktperson, oppdragets omfang og verdi, samt tid og sted for oppdragene. Krav 3. Det kreves at Leverandøren har nok personal for å kunne gjennomføre oppdraget uten avbrudd, herunder tilgjengelig back-up personell. Dokumentasjon: En beskrivelse av teknisk personell som leverandøren råder over til å utføre kontrakten (det skal ikke leveres CV-er knyttet til dette kravet)