Anbudsoversikt for Dronesystemer

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Sikkerhets- og redningsutstyr

Politiets Fellestjenester trenger ulike systemer av ubemannede luftfartøyer (dronesystemer/UAS) samt systemer for bruk av droner som første respons, inkludert relevant utstyr, tilbehør, reservedeler, opplæring, servicetjenester og øvrige relevante tjenester. Dette skal leveres over en rammeavtale på 2 år med en maksimal totalverdi på 300 millioner kroner. Leverandøren må ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag, dokumentert gjennom inntil 3 relevante prosjekter de siste 3 årene, samt ha et godt kvalitetssikrings- og styringssystem, miljøledelsessystem og styringssystem for leverandørkjeden. Dokumentasjon kan inkludere ISO 9001 og ISO 14001 sertifikater eller tilsvarende. Tildelingskriteriene er basert på kostnad (48,3334%) og kvalitet (51,6666%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Dronesystemer
Estimert verdi
300 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Tildelingskriterium 1

Tildelingskriterium 2

Tildelingskriterium 3

Tildelingskriterium 4

Tildelingskriterium 5

Tildelingskriterium 6

Kvalifikasjonskrav 1
Erfaring fra sammenlignbare oppdrag
Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante/sammenlignbare oppdrag i løpet av de siste 3 årene (beskrivelse skal fylles ut iht til konkurransegrunnlagets Vedlegg C). Med relevante leveranser menes levering til kunder som benytter dronesystemer til tilsvarende formål og i tilsvarende omfang, eksempelvis leveranser til virksomheter innen politi, forsvar, beredskap, søk- og redning, forsyning eller lignende virksomhet. Beskrivelsen må inkludere blant annet angivelse av oppdragets omfang og verdi, kompleksitet, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Oppdragsgiver vil selv også kunne ta evt kontakt med oppgitte referanser for verifikasjon og/eller supplerende opplysninger. Oppdragsgiver vil også kunne legge vekt på evt egne dokumenterte erfaringer med aktuelle leverandører.
Kvalifikasjonskrav 2
Kvalitetssikrings- og styringssystem
Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikrings- og styringssystem for ytelsen som skal leveres. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt kvalitetssikring- og styringssystem. Følgende dokumentasjon aksepteres: Attest for firmaets kvalitetssikring- / styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller kvalitetssikringsstandarder etter ISO 9001 eller tilsvarende, eller En beskrivelse som minimum omfatter firmaets prosedyrer/rutiner for: - avviks- og reklamasjonsbehandling - godkjenning av underleverandører - prosessen fra mottak og registrering av bestillinger, og frem til levering hos kunde har skjedd
Kvalifikasjonskrav 3
Miljøledelsessystem
Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt miljøledelsessytem. Følgende dokumentasjon aksepteres: - Gyldig attester/sertifikat utstedt av uavhengige organ (eks. ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende), eller -En beskrivelse av leverandørens eget miljøledelsessystem. Beskrivelsen skal minimum omfatte leverandørens miljøpolicy, mål og miljøledelsestiltak.
Kvalifikasjonskrav 4
Styringssystem for styring av leverandørkjeden
Leverandøren skal ha et styringssystem/rutiner som sikrer at det utføres aktsomhetsvurderinger (due diligence) i leverandørkjeden for utførelsen av kontrakten (med sikte på å gjøre kandidaten i stand til å identifisere, forebygge og redusere negative konsekvenser av kontraktens utførelse knyttet til arbeidstakere, menneskerettigheter, miljø, bestikkelser, forbrukere og selskapsstyring). Krav til dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens styring av leverandørkjeden og sporingssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 5
Økonomisk og finansiell kapasitet
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. God kredittverdighet, god soliditet og minimum årlig omsetning tilsvarende NOK 10 000 000,- vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: - Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Oppdragsgiver vil ved behov innhente kredittvurdering, fra kredittopplysningsvirksomhet med konsesjon til å drive slik virksomhet, som et tillegg til dokumentasjonen levert i tilbudet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner