Anbudsoversikt for Dronesystemer (UAS)
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Politiets Fellestjenester (PFT) i Norge, heretter kalt oppdragsgiver, skal sammen med Polismyndigheten og Kustbevakningen i Sverige inngå rammeavtaler for anskaffelse av dronesystemer/unmanned aerial systems (UAS). Anskaffelsen gjennomføres av PFT på vegne av samarbeidet. Det vil bli inngått separat rammeavtale for PFT på vegne av deltakende offentlige virksomheter i Norge, og separate rammeavtaler for de deltakende offentlige virksomheter i Sverige. Anskaffelsen omfatter primært følgende 4 UAS-klasser samt nødvendig utstyr, tilbehør, reservedeler, opplæring og servicetjenester: - UAS klasse A – Foto/åsted - UAS klasse B – Liten observasjon - UAS klasse C – Medium observasjon - UAS klasse D – Innendørs Anskaffelsen skal dekke oppdragsgivers behov for anskaffelser av UAS i avtaleperioden og etterforsyning for drift av disse i produktets levetid. Se nærmere beskrivelse av leveringsomfang og estimater i konkurransegrunnlaget.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Dronesystemer (UAS)
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Estimert verdi
- 160 000 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: - Norske selskaper: Firmaattest - Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten.
1) Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante/sammenlignbare oppdrag i løpet av de siste 3 årene, jf konkurransegrunnlagets Vedlegg B. Med relevante leveranser menes eksempelvis samme type eller lignende leveranser til politi, forsvar e.l offentlige virksomheter. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Dokumentasjon for relevante leveranser som leverandøren har utført for mer enn tre år siden kan også bli tatt i betraktning. 2) Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikrings- og styringssystem for ytelsen som skal leveres. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt kvalitetssikring- og styringssystem. Følgende dokumentasjon aksepteres:Attest for firmaets kvalitetssikring-/styringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller kvalitetssikringsstandarder etter ISO 9001 eller tilsvarende, eller en beskrivelse som minumum omfatter firmaets prosedyrer/rutiner for:avviks- og reklamasjonsbehandling, godkjenning av underleverandører, prosessen fra mottak og registrering av bestillinger frem til levering hos kunde har skjedd 3) Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere dokumentasjon av sitt miljøledelsessytem. Følgende dokumentasjon aksepteres:Gyldig attester/sertifikat utstedt av uavhengige organ (eks. ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende), eller en beskrivelse av leverandørens eget miljøledelsessystem. Beskrivelsen skal minimum omfatte leverandørens miljøpolicy og miljømål, herunder a) En miljøpolicy som er besluttet av ledelsen, b) Rutiner for løpende oppfølging av miljømål knyttet til viktige miljøaspekter, c) Rutiner som sikrer etterlevelse av relevant miljølovgivning, d) Rutiner for kontinuerlig opplæring av personell i miljøspørsmål i tilknytning til oppdraget, e) Rutiner for gjennomføring av interne miljørevisjoner, f) Rutiner for håndtering av miljørelaterte avvik, g) Rutiner for arbeid med kvalitetssikring av underleverandørers/samarbeidspartnere i miljøspørsmål