Anbudsoversikt for Dynamisk innkjøpsordning for bo, helse og omsorgstjenester

Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Fredrikstad Kommune har etablert en dynamisk innkjøpsordning for bo, helse og omsorgstjenester samt avlastningstjenester i Viken. Ordningen skal dekke behovene til personer med ulike funksjonsnedsettelser, psykiske helseutfordringer og/eller ruslidelser, når kommunens egne tilbud ikke er tilstrekkelige. Tjenestene kan inkludere heldøgnstjenester, sykehjemsplasser med forsterket tilbud, og ulike avlastningstiltak, men brukerstyrt personlig assistanse (BPA) er ikke inkludert. Leverandører må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet, dokumentert gjennom kredittvurdering eller garantier, samt erfaring fra sammenlignbare oppdrag de siste tre årene, dokumentert med beskrivelse av tre til fem relevante oppdrag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Dynamisk innkjøpsordning for bo, helse og omsorgstjenester
Lokasjon
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Oppdragsgiver vil vurdere tilbyders oppfyllelse av kravet på følgende måter: o Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. o Kredittvurderingen skal ha minimum rating kredittverdig. o For nystartede selskaper, eller selskaper som er ratet lavere enn kredittverdig, kan det i stedet inngis morselskapsgaranti eller bankgaranti som kan dokumentere en tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre avtaleforpliktelsene. o Dersom det innleveres morselskapsgaranti vil morselskapet bli ratet på tilsvarende måte og kravet om kredittverdig gjelder i så fall for morselskapet. Se vedlegg morselskapsgaranti. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 3
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag jf. anskaffelsens formål og omfang i Konkurransegrunnlaget. Dokumenteres med beskrivelse av minimum tre (3) og maksimum (5) av leverandørens mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets innhold, omfang, verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner