Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Heisinstallasjon og vedlikehold

Bergen kommune har inngått en parallell rammeavtale med Otis AS, Schindler AS og Tk Elevator Norway AS for service og vedlikehold av heiser i kommunale bygg, lokalisert ulike steder i Bergen kommune. Byggene er inndelt i tre kategorier: helsebygg, skoler og barnehager, samt administrative bygg og kulturbygg, hvor hver leverandør vil være ansvarlig for én byggkategori. Avtalen har en maksimal total verdi på 60 millioner kroner. Konkurransen ble gjennomført med fokus på pris og kvalitet, hvor gjennomføringsplanen for service- og vedlikeholdsoppdragene var en viktig del av evalueringen. Fire leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • Otis AS
  • Schindler AS
  • Tk Elevator Norway AS
Antall mottatte tilbud
4
Kontraktsverdi
60 000 000 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 60 000 000 kr

Om anbudet

    Bergen kommune skal inngå en parallell rammeavtale for service og vedlikehold av heiser i kommunale bygg. Byggene er lokalisert ulike steder i Bergen kommune og er inndelt i tre byggkategorier, en for helsebygg, en for skoler og barnehager og en for administrative bygg og kulturbygg.Det er ønskelig å inngå rammeavtalen med tre leverandører, og det er planlagt at én leverandør vil få tildelt én byggkategori og vil være ansvarlig for service og vedlikehold på alle heiser og anlegg i den aktuelle byggkategorien. Se mer informasjon om fordeling av byggkategorier i dokumentet "Konkurranseregler", punkt 6 "Evalueringsmetode".Oppdragsgiver har også lagt til rette for minikonkurranser under rammeavtalen, se Bilag 1 punkt 4. Det bør påregnes gjennomføring av minikonkurranse kort tid etter inngåelse av rammeavtalen.Hovedtrekkene i prosedyrenBergen kommune skal inngå en parallell rammeavtale for service og vedlikehold av heiser i kommunale bygg. Byggene er lokalisert ulike steder i Bergen kommune og er inndelt i tre byggkategorier, en for helsebygg, en for skoler og barnehager og en for administrative bygg.Oppdragsgiver ønsker å inngå rammeavtale med tre leverandører og at én leverandør utfører service- og vedlikeholdsoppdrag for én byggkategori. Anskaffelsen blir gjennomført av HRP AS på vegne av Bergen kommune.

    Kontakt navn
    Joakim Svartefoss
    Kontakt telefon
    +47 48400203
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Tilbyders utfylte pris i Vedlegg 1 - Pris og kvalitet, fane 2 celle X286 og fane 3 celle KL64. Oppdragsgiver vil evaluere pris ved først å summere totalprisene i fane 2 og 3. Deretter vil oppdragsgiver beslutte tildelingen av byggkategorier ved å sammenligne totalprisene per byggkategori i fane 2. Se også beskrivelse av metode for tildeling av byggkategori under.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal levere utfylt Vedlegg 1 - Pris og kvalitet fane 4, og en gjennomføringsplan for service- og vedlikeholdsoppdragene som viser: Hvordan tilbyder utfører vedlikehold, reparasjon og service, Deletilgang, Tenkt bruk av tilbudt kapasitet. Leverandørens gjennomføringsplan skal være presis, konkret og kun inneholde relevant informasjon for service-, reparasjons- og vedlikeholdsoppdrag. Gjennomføringsplanen blir forpliktende for valgt leverandør. Opplysninger i gjennomføringsplanen som ikke blir ansett som relevant iht. listen over blir ikke evaluert. Henvisninger til eksternlinker, demoer og vedlegg vil heller ikke bli evaluert. Oppdragsgiver vil foreta en helhetsvurdering av leverandørens besvarelse av Vedlegg 1 - Pris og kvalitet fane 4 og gjennomføringsplanen. En gjennomføringsplan som viser at arbeidene vil utføres på en kvalitetsmessig god måte med jevnlig og tidsriktig service, og som viser en rask responstid, får høy score. Under tildelingskriteriet Kvalitet vektes gjennomføringsplan 70%, og besvarelsen av Vedlegg 1 - Pris og kvalitet vektes 30%.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Gjennomføringsplan for service- og vedlikeholdsoppdragene som viser: Hvordan tilbyder utfører vedlikehold, reparasjon og service, Deletilgang, Tenkt bruk av tilbudt kapasitet. Leverandørens gjennomføringsplan skal være presis, konkret og kun inneholde relevant informasjon for service-, reparasjons- og vedlikeholdsoppdrag. Gjennomføringsplanen blir forpliktende for valgt leverandør. Opplysninger i gjennomføringsplanen som ikke blir ansett som relevant iht. listen over blir ikke evaluert. Henvisninger til eksternlinker, demoer og vedlegg vil heller ikke bli evaluert. En gjennomføringsplan som viser at arbeidene vil utføres på en kvalitetsmessig god måte med jevnlig og tidsriktig service, og som viser en rask responstid, får høy score.

    Beskrivelse

    Besvarelsen av Vedlegg 1 - Pris og kvalitet fane 4.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EBE 21 - 2024 Rammeavtale Heistjenester - Service og vedlikehold
Lokasjon
Estimert verdi
60 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner