Anbudsoversikt for EBE 25 - 2024 Rammeavtale for anleggsgartnertjenester-

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Lekeplassutstyr og utforming

Bergen Kommune trenger anleggsgartnertjenester for å levere oppgradering og vedlikehold av uteområder i Bergen over 4 år til en verdi av 40 millioner NOK. Avtalen skal dekke fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder samt ulike driftsoppgaver. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et kvalitetsstyringssystem og relevant erfaring fra lignende arbeid de siste fem årene. Anbudets vekting er 41% pris, 18% klima og miljø, og 41% pris.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EBE 25 - 2024 Rammeavtale for anleggsgartnertjenester-
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Gry Loftesnes
Kontakt telefon
+47 47396115
Kontakt e-post
gry@odinprosjekt.no
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Lokasjon
Estimert verdi
56 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler og uteområder. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager, i tillegg til sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg, med tilhørende uteområder.
For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang.
Det skal tildeles to delkontrakter:Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum)Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum)Det presiseres at fordeling av volum på de to delkontraktene kun er estimater, slik at reell fordeling vil kunne avvike i betydelig grad. Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til bestemmelsen i anskaffelsesloven og anskaffelsesforskriften del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse, og dette innebærer at alle interesserte leverandører kan levere tilbud.
Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer.
Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at
tilbudene er mottatt, vurdere det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.
Tildelingskriterium 1
Pris
Se dokumentet Konkurransegrunnlag
Tildelingskriterium 2
Klima og miljø - caseløsning
Se dokumentet Konkurransegrunnlag
Tildelingskriterium 3
Pris
Se Konkurransegrunnlag
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre avtalen/kontrakten. Oppdragsgiver vil selv innhente kredittvurdering på den enkelte tilbyder fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). For denne avtalen/kontrakten vil kredittverdighet med kredittrating B (lav risiko (min. 51 av 100 i tallbedømmelsen)) være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Leverandør med lavere rating enn B vil bli avvist. Nyetablerte Leverandører skal ikke være dårligere enn AN (kredittverdig nyetablerte foretak) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse). Nyetablerte kan alternativ levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Dokumentasjon for utenlandske leverandører: Leverandør skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. Dersom leverandør ikke er registret i Creditsafe, må leverandør sørge for å legge inn et forbehold i sitt tilbud med dokumentasjon på oppfyllelse av kravet fra et annet gyldig kredittvurderingsselskap. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter, som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: * systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse * overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten * organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet * beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) * en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal ha god og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, utført i løpet av de fem siste årene. Med tilsvarende arbeid menes erfaring med opparbeiding av uteområder for helsebygg, og skoler og/eller barnehager. Erfaringen kan være opparbeidet under arbeid på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter av tilsvarende art eller størrelse som de oppdragene som omfatts av denne rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum 3 relevante referanser (i form av utførte oppdrag på tilsvarende rammeavtaler, eller fra gjennomføring av flere enkeltprosjekter av lignende art og omfang som de oppdragene som omfattes av denne rammeavtalen, eller en kombinasjon av disse). Referansene kan leggs direkte inn i Mercell som besvarelse av dette punktet, eller det kan legges ved egen referanseliste over relevante prosjekt/oppdrag fra de siste 5 årene.
Kvalifikasjonskrav 6
For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet
I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. For delkontrakt 1 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 8 relevante fagarbeidere, herav minimum 5 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. For delkontrakt 2 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 6 relevante fagarbeidere, herav minimum 4 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen, gjerne i tabellform. Oversikten skal inneholde kortfattet oversikt over personens faglige kvalifikasjoner, erfaring og hvordan personen er tenkt brukt i den aktuelle leveransen.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    25. sep. 2024, 10:46

  2. Frist for spørsmål

    10. okt. 2024, 10:00

  3. Frist for innlevering

    18. okt. 2024, 10:00

  4. Åpningsdato

    19. okt. 2024, 22:00

  5. Vedståelsesfrist

    18. jan. 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner