Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Lekeplassutstyr og utforming

Bergen Kommune trenger anleggsgartnertjenester for å levere oppgradering og vedlikehold av uteområder i Bergen over 4 år til en verdi av 40 millioner NOK. Avtalen skal dekke fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder samt ulike driftsoppgaver. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et kvalitetsstyringssystem og relevant erfaring fra lignende arbeid de siste fem årene. Anbudets vekting er 41% pris, 18% klima og miljø, og 41% pris.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler og uteområder. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager, i tillegg til sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg, med tilhørende uteområder. For å dekke etatens behov for oppgraderinger og vedlikehold av uteområdene har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom til hensikt inngå rammeavtaler med to leverandører for levering av anleggsgartnertjenester med mer. Hensikten er at avtalene skal benyttes til å gjennomføre fullstendig eller delvis oppgradering av uteområder, i tillegg til ulike driftsoppgaver i varierende omfang. Det skal tildeles to delkontrakter:Delkontrakt 1 omfatter arbeider i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (antas å utgjøre ca. 60 % av estimert volum)Delkontrakt 2 omfatter arbeider i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (antas å utgjøre ca. 40 % av estimert volum)Det presiseres at fordeling av volum på de to delkontraktene kun er estimater, slik at reell fordeling vil kunne avvike i betydelig grad. Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene, vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1, som det antas vil få det største volumet. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til bestemmelsen i anskaffelsesloven og anskaffelsesforskriften del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse, og dette innebærer at alle interesserte leverandører kan levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurdere det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.

    Kontakt navn
    Gry Loftesnes
    Kontakt telefon
    +47 47396115
    Kontakt e-post
    gry@odinprosjekt.no
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre avtalen/kontrakten. Kredittverdighet med kredittrating B (lav risiko (min. 51 av 100 i tallbedømmelsen)) vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Leverandør med lavere rating enn B vil bli avvist. Nyetablerte Leverandører skal ikke være dårligere enn AN (kredittverdig nyetablerte foretak) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse).

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Leverandøren skal ha et kvalitetsstyringssystem som ivaretar krav til universell utforming.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter, som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid, utført i løpet av de fem siste årene. Med tilsvarende arbeid menes erfaring med opparbeiding av uteområder for helsebygg, og skoler og/eller barnehager. Erfaringen kan være opparbeidet under arbeid på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter av tilsvarende art eller størrelse som de oppdragene som omfattes av denne rammeavtalen.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. For delkontrakt 1 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 8 relevante fagarbeidere, herav minimum 5 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen. For delkontrakt 2 kreves det at tilbyder disponerer over minimum til sammen 6 relevante fagarbeidere, herav minimum 4 anleggsgartnere + 1 trepleier, som kan utføre oppdrag på denne avtalen.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Se dokumentet Konkurransegrunnlag

    Beskrivelse

    Se dokumentet Konkurransegrunnlag

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner