Cobrief Logo
Brief

Juridiske tjenester

Asker Kommune trenger eksterne advokattjenester for en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 7,2 millioner kroner. Avtalen skal dekke ulike rettsområder og supplere kommunens interne juridiske kapasitet. Det kreves at leverandøren presenterer et fagteam bestående av tre advokater per rettsområde, uten advokatfullmektiger. Kvalitet (kompetanse/erfaring) vektes 70 %, og pris vektes 30 %. CMS Kluge Advokatfirma AS, Advokatfirmaet Grette AS og Ernst & Young Advokatfirma AS har lignende kontrakter i dag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Kommuneadvokaten og andre jurister i Asker kommune yter juridisk bistand og advokattjenester til hele den kommunale organisasjonen. Erfaringsmessig er det likevel i perioder med stor aktivitet eller på rettsområder med manglende intern kompetanse behov for å supplere egen kapasitet med kjøp av eksterne tjenester. Det er planlagt å inngå 1 rammeavtale knyttet til ulike rettsområder.Hovedtrekkene i prosedyrenDa denne konkurransen gjelder en særlig tjeneste jf. forskrift om offentlige anskaffelser vedlegg  2  (79100000-79140000 juridiske tjenester) gjennomføres den etter lov og forskrift om offentlige anskaffelser del I og II. Anskaffelsen kunngjøres i Doffin (www.doffin.no) og følger prosedyre for åpen tilbudskonkurranse (FOA § 8-3). Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver - etter at tilbudene er mottatt - vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og oppfordres derfor til inngi sitt beste tilbud innen tilbudsfristen. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter FOA § 9 - 6 (1) bok b. Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jf. § 9 - 6 (2) Leverandør oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i konkurransegrunnlaget med vedlegg - og eventuelt stille spørsmål ved eventuelle uklarheter i god tid.

    Kontakt navn
    Rolf Inge Brakstad
    Kontakt telefon
    66 90 90 00
    Adresse
    Knud Askers vei 25, 1383 ASKER

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver har utarbeidet er prisskjema som Leverandøren skal fylle ut - kfr vedlegg 05. For oppdrag betales de timepriser som fremgår av vedlegg 05.

    Beskrivelse

    Ved en intellektuell tjeneste - anses faglig kompetanse og erfaring hos de personer som er tiltenkt konkrete oppdrag som avgjørende og av direkte betydning for hvilket tilbud som fremstår det beste og dermed vurdert å være best egnet til dekke kommunens behov. Oppdragsgiver vil vektlegge relevant kompetanse og erfaring hos tilbudt personell - og Leverandøren skal tilby/presentere et fagteam bestående av 3 advokater som skal ivareta Oppdragsgivers interesser/behov innen de ulike rettsområdene som det er aktuelt å inngi tilbud på - kfr vedlegg 3 , pkt 3. Det er ikke anledning til å føre opp færre eller flere enn tre advokater pr. avtale/rettsområde. Det er ikke anledning til å sette inn en advokatfullmektig som en del av det tilbudte fagteamet. Kompetanse og erfaring til de tilbudte advokatene som skal inngå i det tilbudte fag-teamet dokumenteres med fremleggelse av: En kort presentasjon av fagteamet samlet (1/2 side) CV på den enkelte tilbudte ressursen i fagteamet - hvor det gis følgende opplysninger: - relevante arbeidsforhold: herunder arbeidsgiver/firma, type stilling og varighet - kompetanse og erfaring: større og relevante oppdrag innen det aktuelle rettsområdet - som for eksempel prosedyreoppdrag, utredningsarbeid, klagesaksbehandling, forhandlinger og annet - andre nøkkelopplysninger knyttet til erfaring og kompetanse: som for eksempel - relevante verv, undervisningsoppdrag, kurs- og foredragsvirksomhet, utgivelser mv. formell utdanning. I evalueringen av kompetanse og erfaring hos tilbudt personell vil følgende bli vektlagt: Det tilbudte personellets kompetanse og erfaring innenfor rettsområdet og relevante arbeidsforhold (arbeidsgiver/firma, type stilling og antall år). - erfaring fra større og relevante oppdrag innenfor de aktuelle og merkede rettsområdene vil tillegges større vekt (kfr vedlegg 03, pkt 3.1 og 3.2) - erfaring med bistand til en kommune/kommunale virksomheter vil bety mer enn bistand til private tilbydere/leverandører - erfaring med bistand til kommunale virksomheter eller private motparter til denne vil bety mer enn øvrig erfaring Det tilbudte personellets andre relevante nøkkelopplysninger knyttet til erfaring og kompetanse, som for eksempel relevante verv, undervisningsoppdrag, kurs- og foredragsvirksomhet, utgivelser mv.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Eksterne advokattjenester
Estimert verdi
7 200 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner