Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Veibygging og asfaltarbeid

Trondheim Kommune trenger entreprenørkompetanse for å levere utskifting av overbygning og gatedekke, gatelys, endringer i gateløpet, etablering av bysykkelstativ og park samt opparbeidelse av parkeringsplass på Bakklandet i Trøndelag over 2 år til en verdi av 47.500.000 NOK. Prosjektet innebærer også opsjoner som utskifting av kabler og planting av trær. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et kvalitetssystem tilpasset kontraktens innhold og dokumentere erfaring fra lignende prosjekter de siste fem årene. Anbudets vekting er totalpris: 40%, kompetanse: 25%, gjennomføringsevne: 20%, miljø: 15%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim kommune, heretter kalt oppdragsgiver, innbyr til åpen tilbudskonkurranse om kontrakt i prosjektet Bakklandet øvre og nedre og Bakklandstorget park. Kommunen ønsker tilbud fra leverandører med det faglige, tekniske og økonomiske grunnlag som er nødvendig for oppfylling av kontrakten. Videre kreves erfaring fra tilsvarende arbeider for utførelse av ovennevnte kontraktsarbeid iht konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres via kommunens konkurransegjennomføringsverktøy Mercell. All kommunikasjon og tilbudsinnlevering skjer via KGV.Hovedtrekkene i prosedyrenProsjektet innebærer utskifting av overbygning og gatedekke, utskifting av gatelys og endringer i gateløpet i øvre og nedre Bakklandet fra Lillegårdsbakken til Nygata. I tillegg til etablering av bysykkelstativ på nedre Bakklandet 15, opparbeidelse av parkeringsplass på Nedre Bakklandet 52, opparbeiding av Bakklandstorget, etablering av park på øvre bakklandet 41 og utskifting av kabler for Tensio. Følgende er opsjoner:Opsjon 1: Utskifting av kabler for NTE/telekomOpsjon 2: Utskifting av kabler for Global ConnectOpsjon 3: Trær på BakklandstorgetOpsjon 4: Delte arbeider for NTE og Global ConnectOpsjon 5: Separering taknedløpOpsjon 6: Bysykkel på Nedre Bakklandet 15Se kravspesifikasjon med vedlegg for ytterligere informasjon.

    Kontakt navn
    Unni Hansen
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandørens årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav: Tilbyder skal ha økonomisk og finansiell styrke i forhold til sin virksomhet generelt og i forhold til denne anskaffelsens karakter.

    Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten.

    Tilbyder skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og avgifter.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssystem tilpasset kontraktens innhold.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssystem tilpasset kontraktens innhold, inkludert krav til universell utforming.

    Leverandøren skal ha prosedyrer for å utføre oppdraget på en miljømessig forsvarlig måte.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav: Tilbyder skal være lovlig registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor.

    Tilbyder skal ha ordnede forhold vedrørende lønns- og arbeidsvilkår.

    Tilbyder skal være tilknyttet offentlig lærlingeordning.

    Tilbyder skal ha god erfaring med gjennomføring av lignende prosjekter med tilsvarende kompleksitet.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Ferdig utfylt vederlagsskjema. Ferdig utfylt mengdebeskrivelse inkl. opsjoner ekskl. mva. Kostnader til eventuelle forbehold skal oppgis.

    Beskrivelse

    1. Det skal utarbeides et kompetansenotat som beskriver hvilken kompetanse tilbyder innehar som best sikrer oppdragsgiver et godt resultat. Beskrivelsen skal minimum inneholde følgende: - Hvilken kompetanse og egenskaper tilbudt nøkkelpersonell har som gjør de egnet for oppdraget, inkludert utdanning, nøkkelkvalifikasjoner, relevant arbeidserfaring. - Beskrivelse av de 3 mest relevante referanseprosjektene per nøkkelpersonell de siste 7 årene. Referanseprosjekter skal ha en kort beskrivelse av prosjektet, nøkkelpersonens rolle, prosjektet størrelse og referanseperson fra oppdragsgiver med kontaktinfo (e-post og telefon). Nøkkelpersonell er prosjektleder, anleggsleder, anleggsgartnermester, anleggsgartner og SHA personell. Kompetansenotatet skal være på maks 5 A4-sider. I tillegg skal det leveres CVer per tilbudt nøkkelpersonell. Merk at Cvene vil bli lest i lys av kompetansenotatet, og er ikke gjenstand for selvstendig evaluering. Cvene skal være på maks 1 A4-side per nøkkelperson. 2. Organisasjonskart som viser forholdet mellom byggherre, entreprenør, prosjekterende og underentreprenører. Organisasjonskartet skal inneholde navn og firma for nøkkelpersonell, samt stillingsandel i prosjektet. Organisasjonskartet skal være på maks 2 A4-sider.

    Beskrivelse

    3. Tilbyder skal levere en gjennomføringsplan som beskriver hvordan oppdraget skal gjennomføres for å sikre oppdragsgiver et godt resultat. Besvarelsen av dette tildelingskriteriumet skal minimum inneholde følgende: -Hovedaktiviteter -Hvordan effektiv gjennomføring sikres samtidig som krav angitt i faseplan ivaretas. - Hvordan arbeidsstopp og arbeidsstart etter VM på SKI ivaretas på en smidig måte -Hvordan sikre trygg og effektiv gjennomføring av arbeider tett på trehusbebyggelse og i en trafikkert historisk gate. -Hvordan trafikkavvikling for myke trafikanter ivaretas i alle faser. - Beskrivelse av hvordan varelevering, renovasjon og tilgang til eiendommer sikres i anleggsfasen, samt tilgang for brann og redning. -Beskrivelse av tiltak for avfallsreduksjon og gjenvinning i anleggsfasen - Hvordan skal det sikres effektiv rigg og drift - Beskrivelse av tiltak for å ivareta og redusere risiko for skade på trær og trehusbebyggelse. - Hvordan det er tenkt å ta vare på gjenbruksmaterialer (for eksempel stein), og lossing/logistikk for levering. Gjennomføringsplanen skal være på maks 4 A4-sider. 4. Det skal leveres en fremdriftsplan og bemanningsplan. Følgende må fremgå: -Hovedaktiviteter og avhengigheter -Ressursbelastning for maskiner og mannskap -Tidsfrister/milepæler -Hvordan kravene til SHA ivaretas i alle faser.

    Beskrivelse

    5. Tilbyder skal legge ved et notat som inneholder de momentene tilbyder mener er viktige for å gi oppdragsgiver et godt bilde av hvordan transport av masser skal foregå, og som minimum omtale: - adresse for godkjent mottak for masser som kjøres ut fra anleggsplassen, ut fra mengdebeskrivelsen - adresse for hentested(er) for masser som kjøres inn til anleggsplassen, ut fra mengdebeskrivelsen - hvilke kjøretøy som skal brukes (og drivstoffteknologi) - kapasitet per lass for de ulike strekningene basert på kjøretøy som skal brukes- øvrig logistikk for transport av masser Notatet skal være på maks 2 A4-sider. 6. Tilbyder skal legge ved et notat som inneholder de momentene tilbyder mener er viktige for å gi oppdragsgiver et godt bilde av hvordan transport av gjenbruksmateriale skal foregå, og som minimum omtale: - adresse for sted for sortering og rensk av steindekker og kantstein - adresse for godkjent mottak/deponi av ødelagte stein - adresse for mellomlager for steindekker og kantstein - hvilke kjøretøy som skal brukes (og drivstoffteknologi) - beskrivelse av logistikk rundt transport av steindekker og kantstein Notatet skal være på maks 1 A4-side. BEGRUNNELSE FOR UNNTAK FOR Å VEKTE KLIMA- OG MILJØHENSYN MED MINIMUN TRETTI PROSENT Etter anskaffelsesforskriftens § 7-9 skal oppdragsgiver som utgangspunkt vekte klima-og miljøhensyn med minimum tretti prosent. Etter forskriftens § 7-9 fjerde ledd kan tildelingskriterier erstattes med klima-og miljøkrav i kravspesifikasjonen dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. I dette prosjektet er graving et element med vesentlig påvirkning på klima og miljø. Oppdragsgiver har valgt å sette gjennomføring av anlegget 95% utslippsfritt som minimumskrav i kravspesifikasjonen, da dette reduserer klima- og miljøpåvirkning. Ved å gjennomføre prosjektet med utslippsfrie maskiner unngår man klimagassutslipp, støy, og dårlig luftkvalitet i prosjektområdet. Oppdragsgiver vurderer at det klart vil gi en bedre klima og miljøeffekt å sette spesifikke krav om miljø fremfor å evaluere på dette som et eget tildelingskriterium. Mange klima- og miljøhensyn er gjennomgått i prosjekteringsfasen, hvor både materialvalg, vegetasjon, lokal overvannshåndtering og arealbeslag er ivaretatt. Som nevnt ovenfor anses unntaket i anskaffelsesforskriftens § 7-9 fjerde ledd som oppfylt, da man har stilt minimumskrav om miljø i kravspesifikasjonen som klart gir en bedre klima og miljøeffekt i denne anskaffelsen. Det er derfor ikke et krav etter forskriften å vekte klima- og miljøhensyn med tretti prosent i konkurransen. Oppdragsgiver har likevel valgt å anvende miljø som tildelingskriterium, herunder evaluering av transport av masser og transport av gjenbruksmaterialer om meroppfyllelse av minstekrav (15 %). Disse elementene utgjør en liten del av oppdraget, og markedet er ikke modent nok til at man kan sette spesifikke kontraktskrav. Hensikten med å evaluere nevnte elementer er følgelig å påvirke og utvikle markedet, for eksempel når det kommer til utslippsfri transport. Det er vurdert at vektlegging og evaluering av elementene som nevnt ovenfor er i samsvar med formålet og intensjonen i anskaffelsesforskriftens § 7-9 første ledd, samt bestemmelsen om miljø i anskaffelsesloven § 5.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner