Anbudsoversikt for EØS 012-2020 Rammeavtale tømrertjenester og kjøkkeninnredning
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Anleggs- og veibygging
Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager. I tillegg kommer sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg. En del av denne bygningsmassen er også fredede/verneverdige bygg med antikvarisk verdi. For å dekke kommunens behov for løpende vedlikehold og drift av kommunens eiendomsmasse, har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom til hensikt å inngå rammeavtale snarest med én leverandør for levering av tømrertjenester inkludert kjøp av tilhørende byggematerialer, og i begrenset omfang innredning som f. eks. kjøkken- og garderobeinnredning.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- EØS 012-2020 Rammeavtale tømrertjenester og kjøkkeninnredning
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 39141000 Kjøkkenmøbler og utstyr
- 45100000 Forberedende anleggsarbeid
- 45200000 Deler av eller komplette byggekonstruksjoner samt anleggsarbeider
- 45300000 Byggningsinnstallasjonsarbeid
- 45400000 Ferdigstillende bygningsarbeid
- 45421151 Montering av tilpassede kjøkkener
- 50700000 Reparasjon og vedlikehold knyttet til bygninger
- Estimert verdi
- 140 000 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Tildelingskriterium 1
- Tildelingskriterium 2
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Organisering og oppdragsforståelse
Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For tilbydere som ikke er registrert i ovennevnte register må tilbyder levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å håndtere kontraktsforpliktelsene. Minstekrav: Leverandøre må ha hatt en årlig minimumsomsetning på 53 MNOK for siste tilgjengelige regnskapsår. Dokumentasjon: Kopi av årsregnskap. Tilbyder må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Dokumentasjon for norske tilbydere: Oppdragsgiver vil selv sjekke tilbyders økonomiske situasjon fra DIFIs eBevis, Proff Forvalt (https://forvalt.no/) og/eller via opplysninger gitt av Creditsafe (https://www.creditsafe.com) og kan hente inn ytterligere opplysninger fra Brønnøysundregistrene. Merk at konkurransegrunnlaget inneholder retningslinjer for hvordan leverandører selv kan supplere tilgjengelig informasjon hvis ønskelig. Dokumentasjon for utenlandske tilbydere: Tilbyder skal på forespørsel levere en kredittrating rapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge eller fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsrapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger.
Leverandør skal ha god og relevant erfaring, herunder erfaring med vedlikeholdsarbeid, og erfaring fra tømrerarbeider på fredede og /eller vernede bygg. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum tre (3) og maksimum fem (5) referanser fra de siste tre (3) årene. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. Dersom det oppgis flere enn fem referanser vil kun de fem første bli vurdert. Tilbyder skal gjennom sin forretningspraksis respektere internasjonale standarder for menneskerettigheter, arbeidstakerrettigheter, miljø, dyrevern og antikorrupsjon i egen virksomhet og i leverandørkjeden. Tilbyder skal aktivt arbeide for at varer og tjenester som leveres etter denne kontrakten skal være fremstilt og distribuert under forhold som er forenlig med kontrakten. Dokumentasjonskrav er beskrevet i konkurransegrunnlaget under avsnittet Kvalifikasjonskrav, "Kvalifikasjonskrav for ansvarlig forretningspraksis i leverandørkjedene". Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen. Arbeidene skal ledes av person med mesterbrev innen tømrerfaget. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over hvilke erfaring og faglige kvalifikasjoner som besittes av ledergruppen som vil stå som ansvarlige for leveransen. Tilbyder må dokumentere nødvendige og faglige kvalifikasjoner for gjennomføring av tiltak som utførende i tiltaksklasse 2 innen følgende fagområde: Tømrerarbeid og montering av trekonstruksjoner. Dokumentasjon: Sentral godkjenning i tiltaksklasse 2 for det aktuelle fagområdet, eller alternativ dokumentasjon som synliggjør at foretaket vil oppnå nødvendige og relevante faglige kvalifikasjoner for å gjennomføre tiltak som "utførende" tilsvarende tiltaksklasse 2 innen det aktuelle fagområdet. Det vises her til bestemmelsene i Byggesaksforskriften kapittel 11. Leverandøren må disponere over tilstrekkelig arbeidsstyrke til å håndtere kontraktsforpliktelsene. Leverandøren må minimum ha ansatt 20 tømrere utenom læringer for å håndtere oppdragene på denne rammeavtalen. Dokumentasjon: Beskrivelse av gjennomsnittlig årlig arbeidsstyrke og antall medarbeidere i ledelsen siste to år. Det må fremkomme hvor mange tømrere som er/ har vært ansatt. Det finnes asbest i en del av de eldre bygningene som oppdragsgiver forvalter, og noen oppdrag vil dermed omfatte asbesthåndtering. Tilbyder må tilfredsstiller de krav Arbeidstilsynet har satt for å få tillatelse til å jobbe med asbest, eller ha en bindende avtale om å disponere ressurser fra annen virksomhet (underleverandør) som oppfyller kravene. Dersom det benyttes underleverandør må forpliktelseserklæring legges ved. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil selv sjekke om tilbyder eller underleverandør har nødvendige tillatelser i Arbeidstilsynets godkjenningsregister., jf. nettsiden: https://www.arbeidstilsynet.no/registre/virksomheter-med-tillatelse-asbest/finn-asbestvirksomheter-i-ditt-omrade/ Oppdragsgiver krever leverandører som har rutiner og systemer som sikrer lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjon: Beskrivelse av bedriftens rutiner og systemer for å sikre en lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Hvis selskapet er miljøsertifisert etter ISO 14001:2004 (eller nyere versjon), EMAS, Miljøfyrtårn, eller eller tilsvarende 3dje parts verifiserte systemer, aksepteres slikt sertifikat som dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Oppdragsgiver krever leverandører som har rutiner og systemer for kvalitetssikring. Dokumentasjon: For kvalitetsstyring kan dokumentasjon for oppfyllelse av krav gis gjennom en beskrivelse av firmaets rutiner vedrørende kvalitetsstyring, med vekt på kvalitetssikring, ressursstyring, ledelsens ansvar, tilvirkningsprosess og kontinuerlig analyse og forbedring. Om leverandør innehar ISO 9001:2008 sertifikat (eller nyere versjon), aksepteres slikt sertifikat som dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskravet.