Anbudsoversikt for EØS-044-2017 Anskaffelse av elektronisk kvalitetssystem

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Bergen kommune (heretter Oppdragsgiver) skal anskaffe et elektronisk kvalitetssystem til bruk for hele Bergen kommune. Det tas sikte på å anskaffe en allerede ferdig utviklet løsning. Systemet skal kunne fungere som kommunens sentrale løsning for alt kvalitetsarbeid som gjøres på alle nivå i alle enheter og avdelinger. Løsningen må kunne tilpasses organisasjonen og kunne tilpasses de enkelte enheters behov.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EØS-044-2017 Anskaffelse av elektronisk kvalitetssystem
Estimert verdi
2 500 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Leverandør skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og merverdiavgift. Dokumentasjon: Skatteattest, utstedt via Altinn, Skattekontoret eller Skatteoppkreverkontoret. Attesten skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp. Utenlandske leverandører skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter i det land de er registrert avgiftspliktige. Dersom myndighetene i aktuelle land ikke utsteder slike attester, må leverandøren fremlegge en egenerklæring vedrørende om det foreligger restanse på skatt og evt. størrelsen på denne. Egenerklæringen må være signert. Krav: Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Firmaattest, som ikke er utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp. Bekreftelse for registrering i bransjeregister i eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivingen i det land hvor leverandøren er etablert (gjelder utenlandske selskaper).
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Selskapets soliditet Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Dokumentasjon: Leverandøren kan dokumentere sin økonomiske/finansielle kapasitet på følgende måter (en av metodene er normalt tilstrekkelig): • Kredittratingsrapport fra selskap som har konsesjon fra Datatilsynet til å drive kredittopplysningsvirksomhet i Norge, eventuelt fra selskap med tilsvarende godkjenning i medlemsstat i EU/EØS. Kredittratingsapporten må være basert på oppdaterte regnskapsopplysninger. • Siste års godkjente årsregnskap med styrets årsberetning og revisorerklæring. Nystartede selskaper som ikke har mulighet til å fremlegge godkjent årsregnskap, kan fremlegge de regnskapene som er ferdigstilt. • Egnede bank-/morselskapsgarantier og/eller relevant ansvarsforsikring. Oppdragsgiver anser bank-/morselskapsgarantier eller relevant ansvarsforsikring egnet, dersom disse dokumentene dekker oppdragsgivers økonomiske risiko der leverandøren ikke har økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle kontrakten. Med oppdragsgivers økonomiske risiko menes økonomisk tap som forårsakes av manglende kontraktoppfyllelse. Morselskap som gir garanti, må dokumentere at de på selvstendig grunnlag oppfyller kravet til «selskapets soliditet». Leverandøren står fritt til å supplere med annen informasjon som kan anses som relevant i forhold til vurderingen av om kravet til selskapets soliditet er oppfylt. Oppdragsgiver forbeholder seg muligheten til å innhente kredittratingsrapport. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Erfaring fra lignende oppdrag Det kreves at leverandør har god erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjon: Leverandør må fylle ut Vedlegg 5 - referanseskjema, vedrørende de 3 viktigste relevante leveranser de siste 3 år, inkludert deres omfang (antall månedsverk), verdi, tidspunkt og oppdragsgiver eller mottaker.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner