Anbudsoversikt for EØS 054-2025 Rammeavtale vektertjenester til kommunale boliger
Brief
Etat for boligforvaltning (EBF) forvalter ca. 5690 boliger fordelt på ca. 1918 adresser i hele Bergen Kommune. Boligene fordeler seg på både ordinære utleieboliger og boliger for personer med spesielle behov. Denne avtalen skal gi vektertjenester til boligene som er administrert av Etat for boligforvaltning.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Om anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- EØS 054-2025 Rammeavtale vektertjenester til kommunale boliger
- Kontaktinformasjon
- Kontakt navn
- Zoltan Csernai
- Kontakt telefon
- +47 05556
- Kontakt e-post
- zoltan.csernai@bergen.kommune.no
- Adresse
- Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Lokasjon
- Estimert verdi
- 20 400 000,00 kr
- Varighet
- 48 måneder
- Beskrivelse
- Etat for boligforvaltning (EBF) forvalter ca. 5690 boliger fordelt på ca. 1918 adresser i hele Bergen Kommune. Boligene fordeler seg på både ordinære utleieboliger og boliger for personer med spesielle behov. Denne avtalen skal gi vektertjenester til boligene som er administrert av Etat for boligforvaltning.
- Hovedtrekk i prosedyren
- Utførelse av vektertjenester til kommunale boliger for Etat for boligforvaltning (EBF). Ca. 3063 boliger skal inngå i en beredskapsavtale. Ca. 2627 boliger skal ha vektertjenester i form av fast frekvensbasert tilsyn i tillegg til beredskap.
- Ca. 254 av boenhetene kan bortfalle fra beredskapsavtalen i løpet avtaleperioden, EBF er kun forretningsfører for disse.
- Se bilag 4a for fordelingen av boenhetene.
- Formålet med tjenesten er å gi beboerne trygghet og trivsel, samtidig som det skal aksjoneres i forhold til brudd på husordensreglene, demme opp for innbrudd, husokkupasjon, tyveri og hærverk etc.
- Vaktholdet skal uføres fra uniformert bil med uniformert personell.
- Vaktholdet skal utføres både dag og natt alle dager i henhold til avtale.
- I tillegg vil det være behov for å utføre andre oppdrag etter bestilling.
- Oppstart for avtalen vil være 21.06.2025.
- Planlagt oppstart for avtalen vil være 01.09.2025.
- Tildelingskriterium 1
- Tildelingskriterium 2
- Kvalifikasjonskrav 1
Pris
Laveste pris
Laveste pris
Oppdragsforståelse
Leverandøren skal gi en beskrivelse på hvordan en tenker å gjennomføre kontrakten og dens forpliktelser. Ikke utfyllende liste over punkt som blir vektlagt. Beskrivelse av ressurser; bemanning, kapasitet, kompetanse, erfaring, og evt. andre ressurser. Organisasjon av ressurser for å håndtere kontrakten generelt. Organisasjon av ressurser i henhold til alarmmottak og vakttelefon. Hvordan håndteres mottak av melding fra brannsentral og utrykning som følge av melding. Hvordan håndteres henvendelser fra leietaker og evt. påfølgende utrykning. Beskrivelse av løsning for personalarm. Beskrivelse av mottak og gjennomføring av bestillingsoppdrag. Leverandørens system for loggføring og rapportering av hendelser. Rutiner for rapportering, og overføring av rapporter til oppdragsgiver. Avvikshåndtering Egenkontroll av leveransen. Fakturakontroll. Beskrivelse av hvordan leverandøren har fokus på å levere miljøvennlig tjenester gjennom kontraktsperioden. Oppdragsgiver vektlegger leverandørens samlede forståelse av leveransen og hvordan den er tenkt løst. Dokumentasjon: Leverandørens dokument lastet opp i Mercell
Leverandøren skal gi en beskrivelse på hvordan en tenker å gjennomføre kontrakten og dens forpliktelser. Ikke utfyllende liste over punkt som blir vektlagt. Beskrivelse av ressurser; bemanning, kapasitet, kompetanse, erfaring, og evt. andre ressurser. Organisasjon av ressurser for å håndtere kontrakten generelt. Organisasjon av ressurser i henhold til alarmmottak og vakttelefon. Hvordan håndteres mottak av melding fra brannsentral og utrykning som følge av melding. Hvordan håndteres henvendelser fra leietaker og evt. påfølgende utrykning. Beskrivelse av løsning for personalarm. Beskrivelse av mottak og gjennomføring av bestillingsoppdrag. Leverandørens system for loggføring og rapportering av hendelser. Rutiner for rapportering, og overføring av rapporter til oppdragsgiver. Avvikshåndtering Egenkontroll av leveransen. Fakturakontroll. Beskrivelse av hvordan leverandøren har fokus på å levere miljøvennlig tjenester gjennom kontraktsperioden. Oppdragsgiver vektlegger leverandørens samlede forståelse av leveransen og hvordan den er tenkt løst. Dokumentasjon: Leverandørens dokument lastet opp i Mercell
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Se aktive konkurranser som ligner
Tidslinje
Kunngjøring av konkurranse
29. apr. 2025, 16:29
Endring i konkurranse
19. mai 2025, 11:01
Endring i konkurranse
22. mai 2025, 07:38
Frist for spørsmål
6 døgn28. mai 2025, 21:59
Åpningsdato
6. juni 2025, 21:59
Frist for innlevering
6. juni 2025, 21:59
Vedståelsesfrist
6. sep. 2025, 21:59