- Tittel
- Forsikringsmegling og forsikringsrådgivning
- Estimert verdi
- 95 000 000,00 kr
- Tildelingskriterium 1
Pris - årlig honorar for oppdraget
Det skal oppgis et årlig honorar for hver av oppdragsgiverne. Summen av årlig honorar for alle oppdragsgiverne er gjenstand for evaluering. Alle kostnader knyttet til leveransen (gebyrer, levering, reisekostnader, godtgjørelser og alle andre kostnadselementer) skal inkluderes i det årlige honoraret. Pris skal oppgis eksklusive mva.
- Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse
Leverandør skal beskrive hvordan de vil løse oppdraget for å oppnå anskaffelsens målsetning. Det må tydelig fremkomme hva som er tilbudt kvalitet utover kravene til tjenesten. Anskaffelsens målsetning Målet med anskaffelsen er å få profesjonell bistand med alle aspekter knyttet til forsikring. Leverandøren skal bistå oppdragsgiver i å oppnå en forsikringsdekning som er kostnadseffektiv. I tillegg skal leverandøren administrere forsikringene og representere oppdragsgiver i skadeoppgjør. I evalueringen vil det legges vekt på evne til å tilby skreddersydde og kostnadseffektive forsikringsløsninger tilpasset oppdragsgivers behov og situasjon. løpende kundestøtte og oppfølging for å sikre at forsikringsbehov alltid er dekket på best mulig måte. hvordan leverandør bistår oppdragsgiver i skadesaker. hvordan administrasjon av forsikringer håndteres, inkludert fornyelser og endringer. Det kan også vises til systemer og prosesser som brukes for å sikre effektiv administrasjon. annet som bidrar til å oppfylle anskaffelsens målsetning.
- Tildelingskriterium 3
Tilbudt kundeportal
Leverandør skal beskrive sin tilbudte kundeportal og funksjoner som gir en god kundeopplevelse. I evalueringen vil det bli lagt vekt på: Tilgang til forsikringsdokumenter, nye og utgåtte. Hvor brukervennlig er det for oppdragsgiver å melde skade? Finnes det muligheter for å spore skadesaker? Muligheter for oppdragsgiver til å administrere egne forsikringer, oppdatere informasjon, og melde inn/ut objekter. Kontrollfunksjoner for leverandør når oppdragsgiver har gjort endringer i kundeportalen. Enkel innlogging og få klikk for å komme til relevant informasjon. Annet som gir en god kundeopplevelse.
- Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav KRAV: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dette oppfylles ved at leverandør er kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse med minimum kredittscore A iht. vurdering foretatt i RiskGuardian Suite fra kredittopplysningsbyrået Dun & Bradstreet. DOKUMENTASJONSKRAV: Oppdragsgiver innhenter kredittrapport fra Dun & Bradstreet RiskGuardian Suite. Rapporten inneholder bl.a. revisors beretning , negative betalingsanmerkninger, regnskap og kreditthistorikk, og baserer seg på siste kjente regnskapstall for Dun & Bradstreet. For selskap som ikke kredittvurderes i Dun & Bradstreet RiskGuardian Suite (dette gjelder stiftelser o.l.) skal godkjente regnskapstall vise tilsvarende kredittverdighet og økonomisk gjennomføringsevne. Eventuelt fremlegges annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
- Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
- Kvalifikasjonskrav 3
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha god erfaring fra forsikringsmegling og forsikringsrådgivning til kommuner. Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag i løpet av de siste tre årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post). Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.
- Kvalifikasjonskrav 4
Andel av kontrakt til underleverandør
Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
- Kvalifikasjonskrav 5
Autorisasjon
Leverandøren skal ha tillatelse til å drive forsikringsmeglervirksomhet i Norge. Dokumentasjonskrav: Det skal fremlegges dokumentasjon fra Finanstilsynet som viser at leverandøren har tillatelse til å drive forsikringsmeglervirksomhet i Norge. Minstekrav til kvalifikasjonskrav