Anbudsoversikt for Fryseskap (-40) til foretak i Helse Vest

Brief

Laboratorie- og analyseutstyr

Sykehusinnkjøp HF trenger frysere (-40) for lagring av biologisk materiale, med en rammeavtale over 4 år. Fryserne skal leveres til Helse Bergen HF, Helse Stavanger HF, Helse Fonna HF, Helse Førde HF, Sjukehusapoteka Vest HF og Haraldsplass Diakonale Sykehus i Rogaland og Vestland. Det er to delkontrakter: lite fryseskap (-40) med et estimert behov for 3 stk., og stort fryseskap (-40) med et estimert behov for 12 stk. Det er også behov for utstyrsavhengig tilbehør som hyller, skuffer, bakker og stativer. Rammeavtalen tillater en økning i volum, med maksimalt 5 stk. frysere for delkontrakt 1 og inntil 50% økning for delkontrakt 2. Tildelingskriteriene og kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Fryseskap (-40) til foretak i Helse Vest
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Postmottak Sykehusinnkjøp
Kontakt telefon
+47 78950700
Adresse
Hermetikken Tollbugata 7, 9800 VADSØ
Tilleggskategorier (CPV)
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Anskaffelsens formål er å inngå en rammeavtale på frysere (-40) ved lagring av biologisk materiale. Fryserne skal benyttes i forskjellige avdelinger ved Helse Bergen HF, Helse Stavanger HF, Helse Fonna HF, Helse Førde HF, Sjukehusapoteka Vest HF og Haraldsplass Diakonale Sykehus. I tillegg ønskes det tilbud på utstyrsavhengig tilbehør (innredning) til fryserne. Frysere:Det vil være mulig å inngi tilbud på følgende delkontrakter:Delkontrakt 1: Lite fryseskap (-40) Delkontrakt 2: Stort fryseskap (-40) Tilbyder kan levere tilbud på én eller begge delkontrakter.
Det er utfordrende å komme med et presist estimat på hvor mange frysere som planlegges kjøpt i løpet av avtalens periode. Estimert volum for rammeavtalen er estimert med bakgrunn i dagens innmeldte behov, samt statistikk fra kjøp på eksisterende rammeavtale.
Det estimeres at det totalt i løpet av periode på 4 år vil være behov for kjøp av 15 stk. frysere, fordelt slik: Delkontrakt 1: 3 stk.
Delkontrakt 2: 12 stk.
Oppgitt forbruk/omfang er et estimat for informasjon til tilbyder, og er ikke bindende for fremtidig avtalevolum.
Tilbehør: Det bes om fullsortimentsavtale på tilbehør.
Tilbyder skal tilby tilbehør til fryserne, som hyller, skuffer, bakker, stativer m.m. Pris for disse skal føres inn i Bilag 1 Prisskjema. Oppdragsgiver vil evaluere pris for de artiklene som er sammenliknbare mellom alle tilbydere. Det er lagt inn rader for artikler som er universale for alle tilbydere. Dersom det ikke er mulig å foreta en reell sammenlikning av artikler, vil aktuelle artikler ikke prisevalueres.
Det legges til grunn at rammeavtale for delkontrakt 1 skal være gyldig for en økning i volum, slik at det på avtalen kan kjøpes maksimalt 5 stk. frysere. For delkontrakt 2 legges det til grunn at rammeavtalen skal være gyldige for inntil 50% økning i estimert volum. Se Bilag 2 (Kravspesifikasjon) og Bilag 1 (Prisskjema) for nærmere beskrivelse.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsens formål er å inngå en rammeavtale på frysere (-40) ved lagring av biologisk materiale. Fryserne skal benyttes i forskjellige avdelinger ved Helse Bergen HF, Helse Stavanger HF, Helse Fonna HF, Helse Førde HF, Sjukehusapoteka Vest HF og Haraldsplass Diakonale Sykehus. I tillegg ønskes det tilbud på utstyrsavhengig tilbehør (innredning) til fryserne. Frysere:Det vil være mulig å inngi tilbud på følgende delkontrakter:Delkontrakt 1: Lite fryseskap (-40)Delkontrakt 2: Stort fryseskap (-40)Tilbyder kan levere tilbud på én eller begge delkontrakter.
Det er utfordrende å komme med et presist estimat på hvor mange frysere som planlegges kjøpt i løpet av avtalens periode. Estimert volum for rammeavtalen er estimert med bakgrunn i dagens innmeldte behov, samt statistikk fra kjøp på eksisterende rammeavtale.
Det estimeres at det totalt i løpet av periode på 4 år vil være behov for kjøp av 15 stk. frysere, fordelt slik: Delkontrakt 1: 3 stk.
Delkontrakt 2: 12 stk.
Oppgitt forbruk/omfang er et estimat for informasjon til tilbyder, og er ikke bindende for fremtidig avtalevolum.
Tilbehør: Det bes om fullsortimentsavtale på tilbehør.
Tilbyder skal tilby tilbehør til fryserne, som hyller, skuffer, bakker, stativer m.m. Pris for disse skal føres inn i Bilag 1 Prisskjema. Oppdragsgiver vil evaluere pris for de artiklene som er sammenliknbare mellom alle tilbydere. Det er lagt inn rader for artikler som er universale for alle tilbydere. Dersom det ikke er mulig å foreta en reell sammenlikning av artikler, vil aktuelle artikler ikke prisevalueres.
Det legges til grunn at rammeavtale for delkontrakt 1 skal være gyldig for en økning i volum, slik at det på avtalen kan kjøpes maksimalt 5 stk. frysere. For delkontrakt 2 legges det til grunn at rammeavtalen skal være gyldige for inntil 50% økning i estimert volum.
Se Bilag 2 (Kravspesifikasjon) og Bilag 1 (Prisskjema) for nærmere beskrivelse.
Kvalifikasjonskrav 1

Selskapet skal være registrert i et foretaksregister.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    15. mai 2025, 13:00

  2. Frist for spørsmål

    6 døgn

    28. mai 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    6. juni 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    6. juni 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    6. des. 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner